|
lyd fra tv gennem receiver |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2086 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Oktober-2025 kl. 12:55 |
Hej.
Vi har et Philips OLED 809 tv og en Yamaha receiver RX-V779. Kan man ikke afspille lyden fra tv'et og gennem receiveren? Jeg har et optisk kabel mellem dem, men er det ikke sådan man skal gøre? pft.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40740 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville bruge HDMI ARC som understøttes af enhederne.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7265 |
Alt andet end et hdmi kabel giver ikke mening
Og så kan du også styre lyd fra TV remoten HDMI skal i porten mærket med ARC på TV
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40740 |
Ligeledes i ARC på Reciver.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2086 |
Takker for hjælpen.
![]() Vil få fat på et Hdmi kabel og se om det ikke kan lykkedes den vej. Er det i HDMI out ARC kablet skal i til tv'et. Redigeret af pipper - 05-Oktober-2025 kl. 19:34 |
|
![]() |
|
Når der bruges HDMI ARC, så kan man i stedet for at tilslutter enheder til TVet, tilslutte dem til Reciver, der er jo en god del HDMI porte i Reciveren udover ARC porten, ARC er jo specielt til brug for tilslutning af TV/Monitor således at Reciver tager sig af alt lyd fra de enheder der er tilsluttet. Dog kan jeg ikke lige se om Reciver er 4K kompatibel, hvis ikke så skal 4K kompatible enheder tilsluttes TVet.
|
|
|
|
![]() |
|
Jeg vil helst undgå at receiveren automatisk tænder når jeg tænder tv'et.
Gør den det ved at bruge ARC? |
|
![]() |
|
Som udgangspunkt ja, medmindre CEC deaktiveres.
|
|
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5369 |
Du kan sagtens bruge ARC uden CEC. På min Marantz reciever og Panasonic TV virker det sådan at TV højttalere automatisk slukker når jeg tænder reciever på TV audio. Panasonic kalder vist funktionen “Home Theater”
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |