|
Lyd fra TV til anlæg |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
AndreasTh ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Juni-2018 Sted: Tåstrup Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Juni-2018 kl. 18:54 |
|
Jeg har købt nyt TV og i den forbindelse er jeg selvfølgelig rendt ind i problemer med at få lyden til mit anlæg. Mit gamle TV havde udgang til jack stik og så havde jeg bare et phono kabel i den anden ende til anlæg. Mit nye TV har ikke udgang til jack stik
![]() Har forsøgt mig med at indsætte et billede af udgangene på TV'et men den skriver bare man skal angive en web-adresse for billedet?? |
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvor gammelt er dit anlæg? For har du ikke HDMI?
|
||
![]() |
||
AndreasTh ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Juni-2018 Sted: Tåstrup Status: Offline Point: 5 |
|
Det er 20 år gammelt
![]() |
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
|
|
||
![]() |
||
|
Det er bare et ganske almindeligt anlæg med 2 højtalere. Jeg vil bare gerne have lidt bedre lyd end tv'et kan klare.
|
||
![]() |
||
|
|
||
![]() |
||
|
Så et HDMI kabel fra tv til reciever og så jackstik videre til anlæg?
|
||
![]() |
||
|
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19558 |
|
Hmmm, LG har vel lavet en million-milliard forskellige tv gennem tiden, prøv at vær lidt mere specifik, min glaskugle er til service hos teknologisk institut, så jeg kan simpelthen ikke se, hvad udstyr du har. Så kom med fabrikant og varenummer på både tv og forstærker, så er det langt lettere at hjælpe dig. Klaus
|
||
![]() |
||
madsklit ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-September-2010 Status: Offline Point: 140 |
|
er der ikke en optisk port til lyd i tv’et? Så kan du sætte en DAC på så du får analog lyd til forstærken måske?
|
||
![]() |
||
madsklit ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-September-2010 Status: Offline Point: 140 |
|
![]() |
||
Jespus ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 273 |
|
Nemlig. En lille dac og et optisk/koaksial kabel der passer til den optiske udgang på fjernsynet. Der er flere muligheder for små dacs og de koster typisk nogen få hundrede kroner. Det der med hdmi er til streamer, surround sound receiver osv. og er ikke en mulighed for old school stereo uden konverter af en slags. Tillykke med dit nye fjernsyn, det skal nok blive godt.
Redigeret af Jespus - 10-Juni-2018 kl. 07:38 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |