recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd fra tv til stereo anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd fra tv til stereo anlæg

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Egob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2024
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Egob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd fra tv til stereo anlæg
    Sendt: 24-Juli-2024 kl. 09:43
hej.
Har købt et LG c3 oled og kan ikke få lyd igennem til min Rotel RSDX-02E.
Har prøvet med hdmi-scart konverter og en HDMI extrator og optisk kabel, med de forskellige indstillinger på tv'et. 
Nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre? 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2024 kl. 10:14
Så vidt jeg kan se på de dårlige billeder af din Rotel der er på nettet, har du to digitale indgange. Enten en optisk eller en coaxial. Så du skal bruge et optisk kabel til at forbinde LG TV med Rotel.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 719
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2024 kl. 10:16
Bruger du HDMI porten, der har ARC Audio return channel? Tror det er HDMI port 2 på LG.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2024 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Bruger du HDMI porten, der har ARC Audio return channel? Tror det er HDMI port 2 på LG.
Det gir ingen mening at tilslutte via hdmi eARC. Den Rotel er en ældre sag med indbygget DVD og SCART. Men den har digitale indgange, så optisk fra LG TV til optisk på Rotel, så funker det.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Egob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2024
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Egob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2024 kl. 10:23
Tak for svar. Det har jeg prøvet men virker ikke.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2024 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Egob Egob skrev:

Tak for svar. Det har jeg prøvet men virker ikke.
Så må du ind i menuen på TV og Rotel og vælge det digitale out- og input.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Egob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2024
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Egob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2024 kl. 10:31
Har prøvet med optisk kabel, men ingen lyd.
Kan se der ikke er lys i det optiske kabel når det kun er sat i out eller ind på anlægget (rotel) 
Er det så gået?
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 2056
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2024 kl. 10:42
slettet

Redigeret af mnielsen - 24-Juli-2024 kl. 12:00
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2024 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Egob Egob skrev:

Har prøvet med optisk kabel, men ingen lyd.
Kan se der ikke er lys i det optiske kabel når det kun er sat i out eller ind på anlægget (rotel) 
Er det så gået?
Start med at se om der er lys i stikket på TV’et, hvor lyden kommer fra. Hvis der er lys og du ikke får lyd igennem, er kabelet måske knækket/ defekt.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Egob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2024
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Egob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2024 kl. 10:50
Der er lys i stikket fra tv'et,
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2024 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af Egob Egob skrev:

Der er lys i stikket fra tv'et,
Så må du ha fat i et nyt kabel. Jeg plejer at vælge det næstbilligste, det er udmærket.

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2024 kl. 11:13
Du gør nok det rigtige, TV -> optisk kabel -> Rotel, men den Rotel ligner en ældre sag, så det kan tænkes at den ikke fatter seneste aftapning af DOLBY, så, jeg ville prøve at sætte TV til at sende lyden ud i stereo.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu