recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd fra tv til stereo anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd fra tv til stereo anlæg

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2024 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Du gør nok det rigtige, TV -> optisk kabel -> Rotel, men den Rotel ligner en ældre sag, så det kan tænkes at den ikke fatter seneste aftapning af DOLBY, så, jeg ville prøve at sætte TV til at sende lyden ud i stereo.
Der står den understøtter DTS surround og Dolby Digital.



Redigeret af Munch - 24-Juli-2024 kl. 11:22
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1651
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2024 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Du gør nok det rigtige, TV -> optisk kabel -> Rotel, men den Rotel ligner en ældre sag, så det kan tænkes at den ikke fatter seneste aftapning af DOLBY, så, jeg ville prøve at sætte TV til at sende lyden ud i stereo.
Der står den understøtter DTS surround og Dolby Digital.



Jep, men den Rotel er old gammel og jeg ved at der findes en nyere variant af DOLBY som ikke kan dekodes på alle ældre AVR = ingen lyd. Detaljerne kan jeg ikke komme i tanke om. Men prøv stereo og se om ikke de hjælper.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2024 kl. 11:32
Den er fra 2003 og har digital ind og udgang, så den var avanceret da den kom. Men nu er den kommet på museum.

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Egob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2024
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Egob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2024 kl. 11:48
Ja gammel er den, men spiller fantastisk og har virket fint på Panasonic tv og boks fra Stofa: -)

Til top
Egob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2024
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Egob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2024 kl. 11:50
Har du et forslag til noget der er ligeså godt som rotel der virker og til rimelige penge? 
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1651
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2024 kl. 12:32
edit.

ikke korrekt.


Redigeret af Mefisto - 24-Juli-2024 kl. 12:36
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2024 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Egob Egob skrev:

Har du et forslag til noget der er ligeså godt som rotel der virker og til rimelige penge? 
Så skal du købe noget nyere brugt som dennne. Rigtig god og solid reciever med det hele:

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Egob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2024
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Egob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2024 kl. 12:47
Tak. Men bliver for dyrt for mig desværre. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2024 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Egob Egob skrev:

Tak. Men bliver for dyrt for mig desværre. 
Så skal du holde øje med køb/ salg forummet. Der kommer af og til gode og billige recievere fordi man skifter til Atmos.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1651
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2024 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Egob Egob skrev:

Ja gammel er den, men spiller fantastisk og har virket fint på Panasonic tv og boks fra Stofa: -)



Ja, og derfor er det nærliggende at tro at dit TV enten sender et signal den ikke forstår, eller TV slet ikke sender noget på toslink, alt efter indstillinger. Det nye i dit setup, som hidtil har virket, er TVet, så det er oplagt at problemet skal findes der, IMO.

Med en ny AVR får du mulighed for HDMI ARC, hvilket er meget fedt. Hvis du går den vej så køb noget med eARC så du ikke render ind begrænsningerne fra det ældre ARC.


Redigeret af Mefisto - 24-Juli-2024 kl. 12:59
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2024 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Egob Egob skrev:

Ja gammel er den, men spiller fantastisk og har virket fint på Panasonic tv og boks fra Stofa: -)


Og - hvis vi skal hjælpe dig videre fra det - er det nok en god ide at fortælle, hvordan det var forbundet til hinanden…


Klaus


Redigeret af KlausDM - 24-Juli-2024 kl. 14:24
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2024 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Egob Egob skrev:

Har prøvet med optisk kabel, men ingen lyd.
Kan se der ikke er lys i det optiske kabel når det kun er sat i out eller ind på anlægget (rotel) 

Hvis du sætter kablet i en INDgang på forstærkeren, kommer der intet lys.

Er der lys i den optiske udgang på tv?

Når du sætter dit optiske kabel deri, er der så lys i den anden ende af kablet?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu