|
Lyd fra tv via sonos connect til aktive højttalere |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Januar-2013 kl. 19:01 |
Hey
Jeg over vejer en løsning med aktive højttalere. Jeg tænker noget i retning af at have et par aktive højttalere og en sonos connect. Med de 2 ting kan jeg streame fra min Iphone/Ipad og høre musik fra Spotify eller wimp. Men jeg har behov for også at få mit tv ind over. Kan det lade sig gøre at kable sit tv til den connect og få lyd ud i højttalerne? og kan det lade sig gøre uden at der kommer forsinkelse på? Eller er jeg nødt til at bruge min surround receiver for at få alt dette til at spille ordenligt? |
|
![]() |
|
Pastorius ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2008 Status: Offline Point: 140 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du får 70ms forsinkelse hvis den skal indover SONOS-dimsen. Så ja, du skal over receiveren, vhis du vil undgå forsinkelsen.
|
|
![]() |
|
Pastorius ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2008 Status: Offline Point: 140 |
Lige et tillægsspørgsmål. Hvorfor aktive højtalere, hvis du i forvejen har en receiver? Står den i et andet rum?
|
|
![]() |
|
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
Jeg overvejede at skille mig af med receiveren. Det ville være fedt med et tv, en blu-ray afspiller, to aktive højttalere og en sonos connect, evt et apple tv, helt simpelt
|
|
![]() |
|
Du kan også - hvis du kan leve med lydforsinkelsen - nappe en Sonos Connect AMP og det par passive højtalere. Det giver dig muligheden for at beholde dine nuværende højtalere, hvis de er ok.
|
|
![]() |
|
kc1234 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
Jeg ville blive sindsyg af en sådan forsinkelse.
Mit forslag er så en soundbar til TV og et stereo sæt til sonos connect amp, eller effekt forstærker. |
|
![]() |
|
Jeg kan ikke leve med forsinkelsen, det bliver men nemlig små skør af
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Det kan fint lade sig gøre, men det kræver den rigtige skærm. Eksempelvis Samsung tv har mulighed for at justerer delay på lydudgangen af tv'et, mens andre ikke kan.
Hvis ikke dit tv kan gøre det, ja så er der kun receiver vejen.
|
|
![]() |
|
Er det ikke lyden der bliver forsinket. Hvis tv'et sender lyden videre til sonos connect og der opstår en forsinkelse i sonos, så må lyden være forsinket, så hjælper det ikke at lyden kan forsinkes yderligere i tv'et, eller har jeg misforstået noget?
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7188 |
Hvis TV kan forsinke billedet kan det bruges sammen med sonos.
Ellers er det ubrugeligt. Har aldrig set et TV med mulighed for at forsinke billedet |
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Jo lyden bliver forsinket, men på Samsung TV'ene kan man justerer sig ud af det.
Vi har en ZP120 til at køre på en Samsung skærm og med et par passive højttalere/sub i butikken.
Det er et par uger siden jeg lige har brugt opsætningen. Nu staller jeg den lige her og så tjekker jeg lige på jobbet når jeg er tilbage i morgen (fridag i dag) og så får du lige en heads up, hvad det lige er vi har gjort eller om de har ændret det i en software-update. I'll be back ![]() |
|
![]() |
|
Inden du smutter helt, så er det det her, jeg har i tankerne: Et tv der er tilsluttet en sonos connect og dertil et sæt beolab 8000 aktive højttalere. Til tv'et skal der tilsluttes apple tv samt en oppo blu-ray afspiller. Kan det sættes op så det bare spiller?? Uden forsinkelser uanset kilde?
Redigeret af Schulz - 23-Januar-2013 kl. 08:56 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |