recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd fra tv via sonos connect til aktive højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd fra tv via sonos connect til aktive højttalere

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd fra tv via sonos connect til aktive højttalere
    Sendt: 22-Januar-2013 kl. 19:01
Hey

Jeg over vejer en løsning med aktive højttalere. Jeg tænker noget i retning af at have et par aktive højttalere og en sonos connect. Med de 2 ting kan jeg streame fra min Iphone/Ipad og høre musik fra Spotify eller wimp. Men jeg har behov for også at få mit tv ind over. Kan det lade sig gøre at kable sit tv til den connect og få lyd ud i højttalerne? og kan det lade sig gøre uden at der kommer forsinkelse på? Eller er jeg nødt til at bruge min surround receiver for at få alt dette til at spille ordenligt?
Til top
Pastorius Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2008
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 20:27
Du får 70ms forsinkelse hvis den skal indover SONOS-dimsen. Så ja, du skal over receiveren, vhis du vil undgå forsinkelsen.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af Pastorius Pastorius skrev:

Du får 70ms forsinkelse hvis den skal indover SONOS-dimsen. Så ja, du skal over receiveren, vhis du vil undgå forsinkelsen.

Lige et tillægsspørgsmål. Hvorfor aktive højtalere, hvis du i forvejen har en receiver? Står den i et andet rum?
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 20:40
Jeg overvejede at skille mig af med receiveren. Det ville være fedt med et tv, en blu-ray afspiller, to aktive højttalere og en sonos connect, evt et apple tv, helt simpelt
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 22:04
Du kan også  - hvis du kan leve med lydforsinkelsen - nappe en Sonos Connect AMP og det par passive højtalere. Det giver dig muligheden for at beholde dine nuværende højtalere, hvis de er ok.
Til top
kc1234 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kc1234 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 22:11
Jeg ville blive sindsyg af en sådan forsinkelse.

Mit forslag er så en soundbar til TV og et stereo sæt til sonos connect amp, eller effekt forstærker.
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 07:53
Jeg kan ikke leve med forsinkelsen, det bliver men nemlig små skør af Wink. Jeg har en super surround receiver som jeg bare må beholde, så kan jeg tilslutte en sonos connect eller noget airplay ting til den. Når jeg alligevel ikke kan få den helt simple løsning, så køber jeg nok højttalere til en surround opsætning igen Smile
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 08:16
Det kan fint lade sig gøre, men det kræver den rigtige skærm. Eksempelvis Samsung tv har mulighed for at justerer delay på lydudgangen af tv'et, mens andre ikke kan.

Hvis ikke dit tv kan gøre det, ja så er der kun receiver vejen.
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 08:32
Er det ikke lyden der bliver forsinket. Hvis tv'et sender lyden videre til sonos connect og der opstår en forsinkelse i sonos, så må lyden være forsinket, så hjælper det ikke at lyden kan forsinkes yderligere i tv'et, eller har jeg misforstået noget?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7188
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 08:43
Hvis TV kan forsinke billedet kan det bruges sammen med sonos.

Ellers er det ubrugeligt.

Har aldrig set et TV med mulighed for at forsinke billedet
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 08:48
Jo lyden bliver forsinket, men på Samsung TV'ene kan man justerer sig ud af det.

Vi har en ZP120 til at køre på en Samsung skærm og med et par passive højttalere/sub i butikken.

Det er et par uger siden jeg lige har brugt opsætningen.

Nu staller jeg den lige her og så tjekker jeg lige på jobbet når jeg er tilbage i morgen (fridag i dag) og så får du lige en heads up, hvad det lige er vi har gjort eller om de har ændret det i en software-update.

I'll be back Smile

Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 08:53
Inden du smutter helt, så er det det her, jeg har i tankerne: Et tv der er tilsluttet en sonos connect og dertil et sæt beolab 8000 aktive højttalere. Til tv'et skal der tilsluttes apple tv samt en oppo blu-ray afspiller. Kan det sættes op så det bare spiller?? Uden forsinkelser uanset kilde?

Redigeret af Schulz - 23-Januar-2013 kl. 08:56
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu