recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd "gennem" tv'et fra apple tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd "gennem" tv'et fra apple tv

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
KrilleB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juni-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KrilleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd "gennem" tv'et fra apple tv
    Sendt: 15-Marts-2014 kl. 14:38
Hejsa,
Jeg har en apple tv 2, som jeg bruger til netflix og mediecenter, og det er tilsluttet tv'et via hdmi.
Samtidig bruger jeg apple tv til at streame musik via airplay, hvor jeg bruger den optiske udgang, der er forbundet til et sæt aktive højtalere.

Jeg har pt. et ældre tv uden optisk udgange, men vil købe et nyt, der har.

Når jeg ser film på apple tv'et kommer lyden automatisk over til mine aktive højtalere (samtidig med at lyden kommer ud af tv'et), men jeg vil gerne have lyden over til mine aktive højtalere, også når det er tv.

Min plan er så, at jeg vil sætte et optisk kabel fra tv'et til mine aktive højtalere.

Spørgsmålet er så, om jeg fortsat kan bruge airplay til musik, når tv'et er slukket (på stand by).
Dvs. kan jeg køre lyden via hdmi til tv'et - og gennem det - og ud via den optiske udgang til højtalerne?

Håber det giver mening...

På forhånd tak for hjælpen!

K
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2014 kl. 14:45
Jeg kender ikke til TV, der har HDMI/SPDIF passthru. Så jeg tvivler stærkt på din idé.

Du må vist have en forstærker imellem.
Til top
KrilleB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KrilleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2014 kl. 14:58
Ok. Heller ikke hvis det er optisk lyd ind og optisk lyd ud?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2014 kl. 15:15

Brug en splitter til lyden. Det skulle klare problemet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KrilleB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KrilleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2014 kl. 18:13
Har også overvejet en splitter men tænker det ikke vil fungere fordi Apple tv'et vil stå og "sende" selv om der ikke er lyd på, og så vil der ikke kunne komme signal igennem via tv'et. Og en switch vil være lidt træls da man så skal skifte manuelt mellem input. Selv med en remote og evt. indkodning på universel fjernbetjening. Men hører meget gerne hvis andre har erfaringer med en splitter der fungerer med mit tænkte setup?

Redigeret af KrilleB - 16-Marts-2014 kl. 13:41
Til top
KrilleB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KrilleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2014 kl. 13:42
Nogen der kan hjælpe mig videre med at enten af- eller bekræfte, om en toslink splitter, vil kunne fungere i dette setup?
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2014 kl. 14:21
Jeg tror desværre at du hænger på en løsning med en multi remote der kan lære kommandoer og f.eks: http://www.amazon.co.uk/ViewHD-TOSLINK-Digital-Optical-Switcher/dp/B00G188Z7A/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1394975464&sr=8-3&keywords=viewhd+spdif

Ikke at jeg brugte oceaner af tid på at researche, men det ser ud til at ATV's konstante SPDIF signal, ikke lige er til at komme uden om. Udelukker dog ikke noget.

Der er det rart med Logitech Harmony, at man blot indkoder det sammen med en aktivitet som f.eks. "se tv", så vælger den tv og skifter switchen over til den korrekte optiske indgang. Skifter man aktivitet til ATV så skifter den den tv til HDMI indgang som ATV sidder på og den korrekte indgang på switchen. Vil du høre musik og ikke se tv, så ved remoten om tv'et var tændt og vil sørge for at slukke det, hvis du har sat aktiviteten op til at kunne det. Osv. Mange muligheder.

Det er noget lign. samme løsning jeg bruger når jeg skifter mellem min HTPC (med MCE IR) med XBMC og min Apple TV med Netflix. Super nemt og det virker bare og det giver en stor frihed til at sætte styringen op som man vil. + det er nyt legetøj :)
Til top
KrilleB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KrilleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2014 kl. 18:54
Hey Guyver
Mange tak for dit fine svar.
Jeg har nu bestemt mig for et andet setup, hvor jeg køber en libratone lounge i stedet.
Den slår selv over på airplay, hvis der kommer lyd den vej rundt (og overruler tv-lyden), og slår selv tilbage på tv-lyd, når der ikke længere kommer signal fra airplay.
Kører lyden via jack-stik.

Satser på det spiller :-)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2014 kl. 19:01
Du skal være opmærksom på, at Sony vist er eneste producent, der har volumeregulering på lududgangen på deres TV. Alle andre bruger fast lydstyrke.
Til top
KrilleB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KrilleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2014 kl. 19:06
Jeg har lige været i HIFI-klubben i dag og teste den med et samsung tv, og her fungerede det fint.
Lydstyrken på hovedtelefon-udgangen, som libratone'en var sat til, blev skruet op og ned som normalt på fjernsynet (uden at der kom lyd ud af tv'et) - og libratone'en spillede så bare på det valgte niveau fra tv'et, så det er perfekt.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2014 kl. 19:10
Ja, hovedtelefon-stikket kan volumereguleres på alle TV, men det er ikke optimalt at bruge den.
Til top
KrilleB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KrilleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2014 kl. 19:16
Kan du venligst uddybe, hvorfor det ikke er optimalt?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu