recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd - hvad er bedst?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyd - hvad er bedst?

Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jeg ved ikke om man kan ændre lydstyrken undervejs - den er bl.a. beregnet til at få lydstyrken fra forskellige programmer til at blive ens, f.eks. mellem tv program og reklameblok.

Jeg har heller ikke oplevet en film, hvor det ændrer sig undervejs, og min gamle Pioneer forstærker viste DN indstillingen hver gang den modtog et Dolby lydspor.

Og forskellen er der kun hvis et af de to lydspor afspilles forkert. Kører du på referenceniveau og har justeret dit anlæg skal det ene af de to lydspor skrues 4 dB op eller ned.

Piller du ikke ved volumeknappen vil PCM lyde 4 dB højere end Dolby lydsporet, så hvis du synes at PCM lydsporet lyder tilpas højt på dit anlæg, skal du huske at skrue 4 dB op hver gang du hører et Dolby lydspor.

I det link jeg fandt kunne man ændre det per 32 ms, så det kan lade sig gøre og jeg mener også at det er blevet brugt på DVD film.
Jeg prøvede for sjov i går at skifte mellem pcm og dd true hd på en bd film, på den film er det ikke brugt.
SVP03
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 10:28
Jeg har nu ikke oplevet det brugt.

Husk i øvrigt at det ikke er noget som Dolby laver. Det er trods alt lydmixeren der i dette tilfælde har valgt at det skulle ændres undervejs.
Til top
lasse.j5 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2008 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Alle ved jo at Mp3 lyder ringer, end CD.

Dette er jo fuldstendig underordnet. Mp3 er jo netop ikke tabsfri komprimering ligesom FLAC, Dolby TrueHD og DTS HD-MA.

Jeg kan forsikre dig at hvis man tager et PCM lydspor og komprimerer det med Dolby TrueHD eller DTS HD-MA og derefter dekoder det og sammenligner det med det oprindelige så vil det være 100% identisk.

Ikke 99,9% men 100%

At de forskellige lydstudier så i nogle tilfælde går ind og piller ved PCM lydsporet inden de komprimerer det er så en helt anden sag.

Men der er ingen personer i verden der kan høre forskel på et PCM spor og et Dolby TrueHD spor, givet at der ikke er pillet ved lydsporet inden komprimeringen. Dette er helt sikkert!
Til top

Besvar Besvar Side  <1 567

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu