Ja, jeg er ny herinde, har ikke den store forstand på hifi, men prøver da lige at forklare det bedste jeg kan hvad der er i vejen...
Som overskriften hentyder til så er det mit surround der er kaos i... Jeg har et bose acoustimass 6 system, det er med 5 højttalere, sattelithøjttalere mener jeg det hedder 
Og min receiver er en sony STR-DE445
Både bose anlægget samt sony receiveren er fra 2000 ca, så det har nogle år på bagen.
Jeg har det sidste stykke tid haft det problem at lyden sætter ud i mine højttalere, typisk ventre og højre front, men også surround, dvs. de 2 bagerste, nu har jeg så resettet min receiver, og nu er der kun lyd i front? og jeg har kørt setup, med både large og small speakers og rykket rundt på det, så jeg fatter ikke hvad der er galt... Det skal siges at min receiver kommer med nogle "klik" lyde engang imellem, og der er det typisk at lyden kommer og går i de højttalere der ikke fungerer... jeg her 100% at det er sat korrekt op...
Var nede i hihif-klubben hvor han sagde at jeg skulle se mine kabler efter om der var brud på dem, samt klippe enderne af kablerne der går ind i min receicer, og sno nogle nye ( det er + og -, altså rød og hvis indgang jeg har, ved ik hvad man kalder det
)
Ved godt det er en lang smøre, men ved ik hvad der var vigtigt at nævne og hvad der kunne udelades, håber der er nogen derude med et bud på noget 
Mvh
Michael