Hej
Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af et 46" LED TV fra Samsung. Nærmere betegnet UE46C6005. Hertil er tilsluttet en NAD T557 Bluray-afspiller og en NAD C316BEE stereoforstærker.
Jeg har haft problemer med lipsync ved brug af forstærkeren. Jeg var indtil fornyligt ikke klar over, at hele lipsync problematikken fandtes og kendte eller ikke til audio delay funktionen på surround receivere.
MEN....
selvom jeg bruger et minijack -> phono kabel og trækker lyden ud af TV'et og over i forstærkeren via hovedtelefonstikket så er lyden stadig ikke synkron. Billedet er faktisk foran lyden. Det samme gælder hvis jeg hører lyden på TV'ets egne højttalere.
Kan det være rigtigt, at et nyt TV til 9.000 kr. ikke kan synkronisere sin egen lyd og billede?
Har via Samsungs hjemmeside opgraderet TV'ets firmware men det har ikke hjulpet. Jeg har ikke kunne finde en opdateret firmware til bluray-afspilleren.
Kan der være tale om en decideret teknisk fejl i TV'et siden det ikke synkroniserer lyd og billede eller skal fejlen udbedres et andet sted? Bluray-afspilleren f.eks.?
På forhånd tak.
Mvh
Søren Ladegaard