recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd ikke synkron på TV'ets egne højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyd ikke synkron på TV'ets egne højttalere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
soren_ladegaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-November-2010
Sted: Holstebro, DK
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd ikke synkron på TV'ets egne højttalere
    Sendt: 12-November-2010 kl. 23:06
Hej

Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af et 46" LED TV fra Samsung. Nærmere betegnet UE46C6005. Hertil er tilsluttet en NAD T557 Bluray-afspiller og en NAD C316BEE stereoforstærker.

Jeg har haft problemer med lipsync ved brug af forstærkeren. Jeg var indtil fornyligt ikke klar over, at hele lipsync problematikken fandtes og kendte eller ikke til audio delay funktionen på surround receivere.

MEN....

selvom jeg bruger et minijack -> phono kabel og trækker lyden ud af TV'et og over i forstærkeren via hovedtelefonstikket så er lyden stadig ikke synkron. Billedet er faktisk foran lyden. Det samme gælder hvis jeg hører lyden på TV'ets egne højttalere.

Kan det være rigtigt, at et nyt TV til 9.000 kr. ikke kan synkronisere sin egen lyd og billede?

Har via Samsungs hjemmeside opgraderet TV'ets firmware men det har ikke hjulpet. Jeg har ikke kunne finde en opdateret firmware til bluray-afspilleren.

Kan der være tale om en decideret teknisk fejl i TV'et siden det ikke synkroniserer lyd og billede eller skal fejlen udbedres et andet sted? Bluray-afspilleren f.eks.?

På forhånd tak.

Mvh

Søren Ladegaard
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2010 kl. 23:45

Lyden er forhåbentlig synkron når det er fra TV Tuneren, fra externt udstyr skal der stilles på Audio Delay i det tilsluttede udstyr. Lyd fra TV til Reciver skal tages fra RCA Out eller hvis der er den mulighed, fra Coax/Toslink.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19649
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af soren_ladegaard soren_ladegaard skrev:

Det samme gælder hvis jeg hører lyden på TV'ets egne højttalere.

Vi skal lige en tur helt tilbage til basic:

Passer lyd og billede sammen, når du bruger tv'ets interne tuner?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Vi skal lige en tur helt tilbage til basic:

Passer lyd og billede sammen, når du bruger tv'ets interne tuner?

Klaus
Jeg har ikke noget "traditionelt" Tv-signal i huset. Jeg er for nyligt flyttet og har investeret i en såkaldt Zaptor-boks fra Telia, hvor TV-signalet kommer via bredbåndsforbindelsen. Zaptor-boksen er forbundet via HDMI.

Men uanset hvad, så havde jeg en klar forventning om, at en Bluray-afspiller forbundet med HDMI til fjernsynet automatisk ville skabe synkront lyd og billede via fjernsynets indbyggede højttalere. 

Det kan godt være, at TV'et er stort og fladt men det er ikke meget bevendt hvis ikke man kan se video som i gamle dage med billedrørs-TV og VHS Smile 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 10:28

Det er ikke unormalt at lyd og billede ikke passer sammen fra externe enheder ved Digital forbindelse, og så må man tilpasse via den funktion som er i enhederne, som også jeg måtte gøre med både BD afspiller og da den nye Sattelitmodtager blev sat op. Den gamle var der ikke problemer med, den brugt Scart, men den nye har HDMI, så der måtte lyden forsinkes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 11:43
Jeg har været en tur i Hifi-Klubben i Holstebro, hvor det hele er købt.

Der er tilsyneladende et kompatibilitetsproblem mellem Samsung TV'et og NAD bluray-afspilleren. Den usynkrone lyd/billede kunne genskabes i butikken mellem de samme to enheder. Skiftede man bluray-afspillern ud forsvandt problemet.

Problemet opstod vel at mærke når lyden blev afspillet på TV'ets interne højttalere og blurayafspilleren var forbundet via HDMI. Det skal ifølge Hifikluben altid virke.

Hifiklubben undersøger problemet mellem de to produkter nærmere og vender tilbage. Hvis ikke der findes en teknisk løsning tager de bluray-afspilleren retur.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu