Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Berend
Bruger
Oprettet: 11-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
|
Emne: Lyd niveau forskel på div. tv tuner Sendt: 14-Juni-2009 kl. 18:47 |
Er det normalt, at der er niveau forskel på lyden ved brug af henholdsvis tuneren i Tv'et og tuneren i HDD optageren? Lyd niveauet er klart højre, når man bruger tv signalet igennem HHD optageren?? Det er bare underligt, når begge enheder er forbundet med HDMI kabler via SC-LX81 recieveren, dog med den untagelse at der udover HDMI kablet også sidder et optisk digital kabel fra SC-LX81 til KRP500A recieveren.
Ps. Antenne kabel sidder i HDD optager (DVR-LX70D) og videre til KRP500A recieveren.
Sammensætningen med HDMI kabler og optisk kabel kan ses på side 96 i KRP500A manualen, eller herunder:

|
 |
Berend
Bruger
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 19:08 |
Er jeg den eneste med dette problem???
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 19:49 |
Det kunne tyde på det.
Jeg bruger ikke harddiskoptager 
Inde i lydindstillinger er der en funktion der hedder "AVC" der står "mindsker brat lydstyrkeændring og opvejer lydkildeniveau for automatisk lydstyrkeregulering" da du kører lyden over i en receiver er det for mig ukendt om den vil give noget brugbart resultat for dig.. men det er da et wildcard 
edit ved nærmere efterprøvning så jo kan jeg nikke genkendene til dit problem, når jeg skifter fra tvets tuner til youseeboksen hvor jeg tager lyden ud via toslink direkte til forstærkeren så er yousee boksen klart mere støjende og man skal skrue ned for at ramme samme niveau... jeg har ikke fundet en løsning i tv eller receiver.
har skrevet til pioneer og spurgt om de kender en løsning
Redigeret af rhsin - 15-Juni-2009 kl. 21:16
|
Mvh
René
|
 |
Berend
Bruger
|
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 23:37 |
Hej rhsin!
Jeg har prøvet lydinstillingerne I tv menuen, men det hjælper desværre ikke. Spændende at høre hvad Pioneer siger til problemet.
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 16-Juni-2009 kl. 16:23 |
Ifølge Pioneer var der ikke i deres udstyr mulighed for at justere sig ud af det, sagt med andre ord.. vi skal selv finde på en alternativ løsning.. eller leve med det
|
Mvh
René
|
 |
Berend
Bruger
|
Sendt: 16-Juni-2009 kl. 17:59 |
ØV øv, men tak for hjælpen alligevel. Mærkeligt er det dog alligevel, når man tænker på at alle mine enheder er Pioneers egne produkter!!!
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 16-Juni-2009 kl. 20:16 |
ja, og det er faktisk pudsigt kun noget der for mit vedkommende er opstået efter jeg har skiftet min denon receiver ud med en pioneer, så på den måde syntes jeg egentligt godt man kan pege lidt fingre af receiveren at den måske er problemet.
Det tror jeg at jeg vil skrive til dem imorgen.
Er der andre med sc-lx71/81 med feks en yousee boks der kan prøve at tage lyden over via toslink istedet for feks hdmi for at se om i oplever det samme?
|
Mvh
René
|
 |
Berend
Bruger
|
Sendt: 16-Juni-2009 kl. 20:42 |
Det er da godt nok dobbelt ærgeligt, hvis du ikke havde samme problem med din gamle reciever. Når du skriver toslink betyder det så Coaxial input ?
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 16-Juni-2009 kl. 22:01 |
Berend skrev:
Det er da godt nok dobbelt ærgeligt, hvis du ikke havde samme problem med din gamle reciever. Når du skriver toslink betyder det så Coaxial input ?
|
toslink er lysleder kabel, og jeg er helt sikker på jeg ikke oplevede det med min denon, og tilslutning til de forskellige enheder var fuldstændig identisk.
|
Mvh
René
|
 |
Berend
Bruger
|
Sendt: 17-Juni-2009 kl. 09:46 |
Hvis jeg tager det optiske kabel ud (Sidder imellem TV og Reciever), forsvinder lyden når tuneren i Tv'et benyttes!! Kan lyden ikke nøjes med at gå igennem HDMI kablet, som jo også er forbundet imellem TV og Reciever???

|
 |
Berend
Bruger
|
Sendt: 18-Juni-2009 kl. 21:13 |
Eftersom lyden fra Tv tuneren, skal via det optiske kabel til recieveren, og dermed giver et andet lyd niveau, en den lyd der går fra HDD optagerens tuner via HDMI kabel til recieveren,... kan man vel undgå det forskellige lyd niveau, hvis man sætter HDMI kablet fra HDD optageren ind i Tv'et og køre begge tuners lyd til recieveren via det optiske kabel? eller er der noget jeg overser?
|
 |