recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd når du tilslutter Apple TV til projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd når du tilslutter Apple TV til projektor

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
akje Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akje Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd når du tilslutter Apple TV til projektor
    Sendt: 28-December-2013 kl. 16:25
Til top
akje Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akje Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 16:27
min udfordring er, når jeg ønsker at anvende IPAD i forbindelse med min Apple TV og projektor, kommer der ikke nogen lyd 
Til top
akje Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akje Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 16:28
min udfordring er, når jeg ønsker at anvende IPAD i forbindelse med min Apple TV og projektor, kommer der ikke nogen lyd 
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 17:40
Kan projektoren decode lyden - altså er der en DAC (digital til analog converter) i projektoren, for lyden kommer vel over i projektoren via HDMI?
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19514
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 17:51
Er der højttalere i din projektor?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 18:25
med mindre der er lyd i projektoren hvilket sjældent er nogen nydelse, hvis der overhovedet er nogen speaker i dem(jo billigere jo mindre chance/risiko), så er der slet ikke nogen steder der kan komme lyd ud. Så det er nok en af årsagerne til at du ikke hører noget som helst. Ydermere har Atv kun optisk ud, så du skal have en eller anden forstærker der kan håndtere optisk lyd ind ellers kommer der ikke så meget lyd ud nogen steder.
Til top
akje Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akje Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 23:12
nej det er der ikke, det er en Epson EW 3200
Til top
akje Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akje Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 23:13
ja det er via HDMI
Til top
akje Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akje Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Er der højttalere i din projektor? nej det er der ikke

Klaus
Til top
akje Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akje Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af Splinten Splinten skrev:

Kan projektoren decode lyden - altså er der en DAC (digital til analog converter) i projektoren, for lyden kommer vel over i projektoren via HDMI?
ja via HDMI, ved ikke om der er en DAC i projektoren EPSON EW 3200
Til top
akje Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akje Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

med mindre der er lyd i projektoren hvilket sjældent er nogen nydelse, hvis der overhovedet er nogen speaker i dem(jo billigere jo mindre chance/risiko), så er der slet ikke nogen steder der kan komme lyd ud. Så det er nok en af årsagerne til at du ikke hører noget som helst. Ydermere har Atv kun optisk ud, så du skal have en eller anden forstærker der kan håndtere optisk lyd ind ellers kommer der ikke så meget lyd ud nogen steder.
tak for dit svar, jeg ville bare anvende min IPAD ifm Apple TV tilkoblet projektor vha HDMI kabel
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19514
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 00:02
Oprindeligt skrevet af akje akje skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Er der højttalere i din projektor? nej det er der ikke

Klaus

Hvis der ikke er højttalere i din projektor, så skal du nok have lyden ud en anden vej.

Jeg vil anbefale at købe en lille surroundforstærker og et sæt højttalere og så ellers forbinde den digitale lydudgang fra Apple tv til forstærker.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu