recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd og billedproblemer i mediecenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyd og billedproblemer i mediecenter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd og billedproblemer i mediecenter
    Sendt: 18-April-2008 kl. 14:01

Jeg har 2 (små) problemer med mit mediecenter, der er bygget på Gigabyte GA-MA78GM-S2H og Mediaportal.

1: Det er forbundet til mit tv (Toshiba 37WL66) via HDMI. I starten kom lyden via HDMI kablet, men efter jeg med besvær (og ikke endnu helt sikker på hvordan) fik åbnet optisk SPDIF ud til surround, kan jeg ikke længere få lyd via HDMI. Helst skulle der jo bare være lyd på begge samtidig, så man ikke skal indstille afh. om man vil se "alm" tv eller film.

2: Hvis jeg slukker tv'et og lader mediecenteret køre, er der ikke noget billede, når jeg tænder tv'et igen. Kun blå skærm. Det nytter ikke at bruge musen, fjernebetjeningen eller tastaturet, så det virker ikke som om det er pga. pauseskærm. Det eneste der virker er at reboote.

Nogle der kan hjælpe?

------

Mvh Kasper

Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 14:20
Lyder underligt, er selv igang med at indstille selvsamme bundkort til de samme ting mht lyden.

Har ikke haft problemer med at lade pc'en stå og snurre for at vende tilbage til en blå skærm - men havde derimod mange problemer med at få installeret skærm/chipset drivers uden at få blå skærm ved vista opstart.
Løsningen læste jeg mig frem til kunne være være at sætte spændingen til rammene op, samt indstille en evt sata disk til ide via bios - ved ikke hvad hvilken der virkede men det kører nu :)

Ellers er der jo muligheden for at update bios til F3 - hvilket jeg også prøvede, den retter på nogle display problemer og kunne måske være synderen.

http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/BIOS_Model.as px?ProductID=2758

Redigeret af M-P-A - 18-April-2008 kl. 14:22
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
mtjoernelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2008
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 13:02

@kfv

Har du prøvet med en bios-opdatering som anbefalet. Jeg har samme problem med det samme bundkort. Hvis jeg slukker tv'et mens mediecentret kører og derefter tænder det igen får jeg ikke noget billede. Det nytter intet at bruge mus eller tastatur, selvom jeg kan hører at jeg bevæger mig rundt i menuerne i MCE får jeg intet billede. Har tilsluttet tv'et via dvi -> hdmi.

Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2008 kl. 15:31

Hej mtjoernelund

Ja, jeg har løst problemet, du kan læse mit svar her

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39921& PN=1