recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd og FloppyDTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyd og FloppyDTV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd og FloppyDTV
    Sendt: 27-December-2006 kl. 05:35
Jeg har lavet en side om bygningen af en HTPC (ingen reklamer eller popups) og  har også fået lavet et afsnit om FloppyDTV (se under TV kort)

Men hvordan er det egentlig med lydsiden på et FloppyDTV kort eller FireDTV kan det jo også være? Det er 5.1 hvis kanalen sender Dolby Digital 5.1, ikke? Og hvordan er det med en optagelse i så fald, indeholder optagelsen signalet?

Og lige et sidespørgsmål om FloppyDTV som ikke omhandler lyd.

Og det er:  Vil undertekster komme med på en DVD brænding fra en optagelse der ligger på harddisk.

Jeg mangler stadig noget på min side om kabler, scalering og den slags, men det kommer. Var jeg nu lige Spawn med hans forståelse omkring det :) Men det begynder da at tage form.

Nå, men hvad med lyd og FireDTV  eller FloppyDTV. Ja, det kunne da også være andre DVB-C kort. Det er nok det samme. Og hvordan er kvaliteten af lyden?

og så skal siden ikke bruges til at profilere mig selv, så jeg har lige skruet ned for det

http://home20.inet.tele.dk/wicb/

Redigeret af Ken_T - 27-December-2006 kl. 05:36
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2006 kl. 13:51
Lyd fra Fire-DTV...ja, det er ligesom videoen. Altså, boxen/kortet modtager det digitale lydspor fra DVB-C signalet. Audio'en er normalt mp2 256kbit stereo fra udbyderens side. Derefter er det optil PC'ens lydkort/drivere/ffdshow hvordan lyden så bliver gengivet.

Jeg har ikke selv oplevet DD5.1 udsendelser, men skulle det ske ville denne datastrøm blive gemt af FireDTV og sendt videre til ffdshow/lydkortet.

ffdshow har erstattet nvidia's purevideo hos mig, da der er flere justerings muligheder, det er gratis og open source. Ydelsen/kvaliteten er rigtig god. Dscalers mpeg filter er også ok, men har problemer med deinterlacing.

Redigeret af cloudy - 27-December-2006 kl. 13:54
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2006 kl. 05:03
Kan jeg bruge det du skriver, hvis jeg angiver dig som kilde. Ser jo meget interessant ud.

Der er ikke så meget omtale af lyd og fireDTV og floppyDTV , men det er jo et vigtigt punkt at få belyst.

Lyden er vel ok? Det må den jo næsten være?
Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2006 kl. 08:04

Optagelsen indeholder hele den stream som den modtager / viser.

De fleste kanaler sender i MP2 stereo.

TV2 sender i DD 2.0

C+ HD sender i DD 5.1

Resten af C+ sender alt efter program, DD 5.1, MP2

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2006 kl. 08:52
Ja, det er en skam der ikke er flere muligheder, men det kommer måske på et tidspunkt. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu