recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - lyd og HD2600XP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketlyd og HD2600XP

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
megemar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Emne: lyd og HD2600XP
    Sendt: 22-August-2007 kl. 17:56

Hejsa

Jeg har et spørgsmål til Jer der har et HD2600XP.

Ifølge producentens hjemmeside er der support for digital lyd og der medfølget en converter fra DVI til HDMI. Men DVI supporterer da ikke lyd ! Hvordan hænger det sammen?

Og hvis man ønsker at den digitale lyd skal i ens fostærker, hvordan gør men det ?

Confused

mvh

Michael

mvh.
Michael
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 18:15

HD2600XT har et onboard HD audiocodec som kan aktiveres i windows

Når dette gøres er det dette audiocedec det dekoder lyden (istedetfor dit normale lydkort) og sender lyden med igennem DVI/HDMI stikket så der ikke skal trækkes separat kabel til skærmen.

Hvordan det lige hænger sammen i forhold til at DVI normalt ikke understøtter lyd, har jeg ikke nogen forklaring på.

Hvis du vil have lyd til din forstærker skal denne leveres fra dit lydkort - ikke fra grafikkortet. Så her er kravet at det lydkort du bruger har udgang for digital lyd. Der skal altså trækkes kabel fra lydkort til forstærker. 

Man kan iøvrigt ikke gøre begge dele, men skal vælge om det er dit normale lydkort der skal dekode lyden og videresende den, eller om det er audiocodecet på grafikkortet der skal.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2007 kl. 11:21
Jeg vil gætte på at de bruger et par pinde på DVI porten som ellers ikke bliver brugt, og fordeler dem ud til HDMI audio delen i deres adapter...
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu