|
LYD og Mund passer ikke på DR1 |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
per olsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Januar-2012 kl. 10:45 |
Ohøj sømænd
Så kom dagen hvor TV2 blev betalings kanal.
Jeg har købt et TV2 boxer kort og lavede derfor en kanal opdatering.
Der er desværre sket det at på DR1 passer lyden og mund nu ikke sammen.
som jeg ser det er det kun på DR1.
Jeg har CA mudul kun med TV2 i samsung UE40C5105.
Som i nok har gættet ser jeg altså DVB-T.
andre der har samme problem ? eller en løsning :O)
mvh Per
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis der modtages direkte med TVet, og lyd ikke er i sync med billedet, så kan jeg ikke lige se at der kan gøres noget ved det, medmindre der er en funktion i TVet til det.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
tvit ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 166 |
Min er også ude af sync
![]() |
|
m.v.h
John Winther |
|
![]() |
|
Runekk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2012 Sted: DK Status: Offline Point: 10 |
Har samme problem. Det er også et samsung tv 5100 serien og skete efter 11/1-2012. den er fuld opdateret.
Hvis jeg ser DR-HD så på det ene lyd spor man kan vælge, er lyden bagefter men på det andet kører det fint. Køre kun DVB-T Video af det. www.lol80.com/tv-fejl.MOV Mit tv i stuen har ingen problemer. sorry hvis der er stavefejl. |
|
![]() |
|
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
Her er det også galt på Yousee, Kbh.
Det må være DR ser udsender det forkert.
|
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
mortenkn ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
Har hørt flere der har brokket sig over manglende sync på DR, så det må være et problem hos DR.
|
|
![]() |
|
Runekk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2012 Sted: DK Status: Offline Point: 10 |
Kan ikke lige se hvorfor det skulle være DR´s fejl.. da mit panasonic tv i stuen bare køre helt normal.
Det skulle ikke være samsung der laver yousee boksen, også køre de med det sammen dekoder eller hvad det hedder:)
|
|
![]() |
|
Meier ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
Det var lidt morsomt med håndboldkampen - når der var transmission nede fra gulvet var lip-sync helt ad pommeren til, men når det var speak fra studiet, så var tingene i orden.....
Det kan åbenbart være svært for producenter/teknikkere at få styr på den slags ting..? Jeg prøvede både digitalt alm/HD og analogt - alt via YouSee. Hilsen Thomas
|
|
![]() |
|
JBtv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 92 |
Hej,
Jeg har et af Boxer's TV2 CA moduler købt i Elgiganten med det formål at se TV2 via DVB-T. Jeg har altså ikke adgang til andre kanaler end DR + TV2. Jeg modtager signalet fra Hove senderen: DR1, CH53 - Mux1 TV2, CH54 - Mux3 Jeg har et Panasonic GT30 og oplever ingen lip-sync problemer hverken på DR1 eller TV2. Så min umiddelbare vurdering er at det ikke er et DR problem - på Hove senderen ![]() |
|
![]() |
|
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1396 |
Jeg oplever (eller har oplevet det) på visse live-udsendelser på DR1 efter omlægningen 11. jan. (Modtaget via DVB-T) - og det er kun på DR1 - derfor må det næsten være et DR-problem ?
|
|
![]() |
|
Hvad for et tv har du ?
|
|
![]() |
|
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1396 |
Hvis det er mig du spørger kan jeg oplyse at jeg får lyden gennem min surroundforstærker digitalt fra hhv TV'et (Sony) eller fra min PVR box (HDMI) og fejlen (når den er tilstede) er der både når lyden kommer fra TV'et eller fra min PVR boks - og kun på DR1. Så det har intet med mit TV at gøre men alt med DR1 at gøre.
Måske hænger lydproblemet på DR1 sammen med denne udmelding på Digi-tv ???
"DR1 med multikanallyd, men ikke endnuDet er planlagt, at DR1 skal benytte samme lydopsætning som DR HD, der er beskrevet nedenfor. I forbindelse med den tekniske MUX1 omlægning fra MPEG2 til MPEG4 har det imidlertid vist sig, at DRs transmissionsudstyr ikke håndterer DR1s 5.1 multikanallyd på en tilfredsstillende måde. Resultatet er, at DR1 derfor i en kortere periode kun vil blive udstyret med HE-AAC stereolyd" Hvilket jo betyder at DR endnu ikke helt har styr på DR1 lyden .....
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |