recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LYD og Mund passer ikke på DR1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LYD og Mund passer ikke på DR1

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 14:34
Man er gået til noget yderst for hindre denne synkronisering  Cry  Det er vel indbygget i MPEG4 og MUX-systemet, at dette er umuliggjort!
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 16:49
Det er ikke noget nyt problem ved DVB-T. Min Triax 405  box har lip/sync indstilling, og den har jeg haft brug for siden Boxers start for over 2 år siden. Det er let nok at indstille, men af en eller anden grund er der ikke samme delay på DR, DRHD og TV2
Til top
jpp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Januar-2012
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jpp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 21:23
"Positivt" at se at vi er flere der har dette problem.

For mit vedkommende startede lyd/billede synkroniseringsproblemerne på DR1 d. 11/1 og tilsyneladende kun på denne ene kanal. Vi har ikke tidligere haft nogen problemer whatsoever, og der er ikke skiftet udstyr (egen antenne -> Zolid mpeg4 box -> Philips high-end skærm med HDMI kabel).

Graden af mangel på synkronisering varierer fra det groteske (lyden er helt op til 0,5 sek foran billedet) ned til ganske små forskelle - f.eks. var der stor synlig forskel på delayet her til aften mellem Hammerslag, Brd. Price og 21:00 nyhederne.

Jeg kan ikke afgøre om det er et DR problem eller et sende-net problem, men der ER altså et eller andet galt. 

Er der nogen der har talt med DR ???

Til top
per olsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér per olsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 09:53
Ohøj Sømænd

Efter jeg opdatered firmware på mit samsung TV køre alt nu ok Smile
Det er på DVB-T med TV2 kort i CA mudul..
Så min gamle firmware har på en eller anden måde ikke været klar til DR1 mpeg4.

Til top
Runekk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Sted: DK
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Runekk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af per olsen per olsen skrev:

Ohøj Sømænd

Efter jeg opdatered firmware på mit samsung TV køre alt nu ok Smile
Det er på DVB-T med TV2 kort i CA mudul..
Så min gamle firmware har på en eller anden måde ikke været klar til DR1 mpeg4.

Hvad firmware er der lagt i? 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér per olsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 13:20
Hej Runekk

Den nyeste der passer til mit TVUE40C5105.
T-TDT5DEUC-1024.1
2011.04.16
Til top
Runekk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Runekk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 16:09
Jamen nu tror jeg det spiller... da jeg sagde at mit tv var fuld opdateret var det kun hvis jeg brugte lan forbindelsen i mit tv. 
Men på deres hjemmeside ligger der en nyere version.. Det giver da ingen mening at den på tv´et ikke selv kan se det....

Så må vi se i aften om det virker. da de sender noget med dyr pt.

Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2008
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér evilguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Runekk Runekk skrev:

Jamen nu tror jeg det spiller... da jeg sagde at mit tv var fuld opdateret var det kun hvis jeg brugte lan forbindelsen i mit tv. 
Men på deres hjemmeside ligger der en nyere version.. Det giver da ingen mening at den på tv´et ikke selv kan se det....

Så må vi se i aften om det virker. da de sender noget med dyr pt.

Jo jo - det giver skam mening i Samsung lille bitte verden. Det er et kendt problem, at Samsung ikke opdaterer deres TV via LAN Clap Nej, det er ikke særligt professionelt.
Til top
Runekk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Runekk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 09:16
Det virker 100% nu.. 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér per olsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 13:08
oplevede noget sjovt i går aftes.
Tvavis sport og andet virkede ok, men så skulle de vise en lille reklame for at serien Lykke som starter igen og der var lyd og mund helt ude i skoven igen men det kunne jo være en fejl hos DR (håber jeg).Vi må se havd fremtiden bringer.
Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2007
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dotman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 17:20
Køre DVB-T og mine 3 SONY køre fint Synk med DR1 men mit Samsung er lyden foran billede.

Men har så problem med mit SONY TV Surround anlæg og DR HD, her lyden bagefter på surround siden, lige meget om jeg køre AUDIO RETURN via HDMI eller OPTISK.
Det samme gælder via min VIASAT, her er alle HD kanaler også bagefter med lyden, lige meget om jeg køre HDMI via TV eller direkte i surround.

Man kun mulighed for forsinke lyden på hardwaresiden, man kan ikke forsinke Billede i forhold til lyd :-(

Til top
jpp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jpp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 22:03
Ref. Zolid MPEG-4 box problem med mgl. lyd/billede synkronisering : Jeg har nu opdateret boxens software med en version dateret juli 2011 og lavet en ny kanalsøgning. Lige nu ser det ud til at have virket, og billede/lyd er OK. 
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu