|
LYD og Mund passer ikke på DR1 |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man er gået til noget yderst for hindre denne synkronisering
![]() |
|
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det er ikke noget nyt problem ved DVB-T. Min Triax 405 box har lip/sync indstilling, og den har jeg haft brug for siden Boxers start for over 2 år siden. Det er let nok at indstille, men af en eller anden grund er der ikke samme delay på DR, DRHD og TV2
|
|
![]() |
|
jpp ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2012 Status: Offline Point: 8 |
"Positivt" at se at vi er flere der har dette problem.
For mit vedkommende startede lyd/billede synkroniseringsproblemerne på DR1 d. 11/1 og tilsyneladende kun på denne ene kanal. Vi har ikke tidligere haft nogen problemer whatsoever, og der er ikke skiftet udstyr (egen antenne -> Zolid mpeg4 box -> Philips high-end skærm med HDMI kabel). Graden af mangel på synkronisering varierer fra det groteske (lyden er helt op til 0,5 sek foran billedet) ned til ganske små forskelle - f.eks. var der stor synlig forskel på delayet her til aften mellem Hammerslag, Brd. Price og 21:00 nyhederne. Jeg kan ikke afgøre om det er et DR problem eller et sende-net problem, men der ER altså et eller andet galt. Er der nogen der har talt med DR ??? |
|
![]() |
|
per olsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 106 |
Ohøj Sømænd
Efter jeg opdatered firmware på mit samsung TV køre alt nu ok
![]() Det er på DVB-T med TV2 kort i CA mudul..
Så min gamle firmware har på en eller anden måde ikke været klar til DR1 mpeg4.
|
|
![]() |
|
Runekk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2012 Sted: DK Status: Offline Point: 10 |
Hvad firmware er der lagt i?
|
|
![]() |
|
per olsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 106 |
Hej Runekk
Den nyeste der passer til mit TVUE40C5105.
T-TDT5DEUC-1024.1
2011.04.16
|
|
![]() |
|
Runekk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2012 Sted: DK Status: Offline Point: 10 |
Jamen nu tror jeg det spiller... da jeg sagde at mit tv var fuld opdateret var det kun hvis jeg brugte lan forbindelsen i mit tv.
Men på deres hjemmeside ligger der en nyere version.. Det giver da ingen mening at den på tv´et ikke selv kan se det.... Så må vi se i aften om det virker. da de sender noget med dyr pt. |
|
![]() |
|
evilguy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 389 |
Jo jo - det giver skam mening i Samsung lille bitte verden. Det er et kendt problem, at Samsung ikke opdaterer deres TV via LAN ![]() |
|
![]() |
|
Det virker 100% nu..
|
|
![]() |
|
oplevede noget sjovt i går aftes.
Tvavis sport og andet virkede ok, men så skulle de vise en lille reklame for at serien Lykke som starter igen og der var lyd og mund helt ude i skoven igen men det kunne jo være en fejl hos DR (håber jeg).Vi må se havd fremtiden bringer.
|
|
![]() |
|
Dotman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 194 |
Køre DVB-T og mine 3 SONY køre fint Synk med DR1 men mit Samsung er lyden foran billede.
Men har så problem med mit SONY TV Surround anlæg og DR HD, her lyden bagefter på surround siden, lige meget om jeg køre AUDIO RETURN via HDMI eller OPTISK. Det samme gælder via min VIASAT, her er alle HD kanaler også bagefter med lyden, lige meget om jeg køre HDMI via TV eller direkte i surround. Man kun mulighed for forsinke lyden på hardwaresiden, man kan ikke forsinke Billede i forhold til lyd :-( |
|
![]() |
|
jpp ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2012 Status: Offline Point: 8 |
Ref. Zolid MPEG-4 box problem med mgl. lyd/billede synkronisering : Jeg har nu opdateret boxens software med en version dateret juli 2011 og lavet en ny kanalsøgning. Lige nu ser det ud til at have virket, og billede/lyd er OK.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |