recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd over HDMI u/TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd over HDMI u/TV

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
spuncut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spuncut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Har du lyd fra TV til Reciver via HDMI.? Du vil dog alligevel kunne få lyd fra PC til Reciver.
Hvordan ?
MVH spuncut
Til top
spuncut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spuncut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 19:19

Ved ikke hvad du har gjort. Jeg satte PC til Reciver i et input tændte Reciver, valgte det input hvor den er tilsluttet så kørte det.

Hvis du ikke ved hvad jeg har gjort så prøver jeg lige igen :

PC(Nvidia GT430)[HDMI] -> HDMI kabel nr. 1 -> [HDMI In1]Yamaha RX-V767[HDMI Out1]-> HDMI kabel nr. 2 -> [HDMI1]Panasonic G10

Er det bedre ?
MVH spuncut
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 19:28

Min signalvej er også PC til Reciver og Reciver til TV.
PC og Reciver alene, så er der lyd, og med TV tændt så er der både lyd og billede. Så hvorfor det ikke virker for dig vides ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
spuncut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spuncut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 19:31

Min signalvej er også PC til Reciver og Reciver til TV.
PC og Reciver alene, så er der lyd, og med TV tændt så er der både lyd og billede. Så hvorfor det ikke virker for dig vides ikke.
Jooo det ved vi godt....
MVH spuncut
Til top
spuncut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spuncut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2014 kl. 13:40
Hej Recordere
Jeg prøver lige igen :
Er der mulighed for at få receiveren til at manifestere sig som lydenhed i windows ?
MVH spuncut
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2014 kl. 14:15
Hvis du forbinder med HDMI fra PC -> Receiver -> TV  så er det ikke dit TV men din Receiver der skal fremstå som lydenhed i Windows. 

Jeg har lignende setup: PC -> Denon Receiver -> Pioneer TV og lydenheden i Windows er min Denon Receiver. 

Der må være et eller andet sat forkert op i receiveren - noget passthrough eller audio return eller lign. så receiveren ikke ses af PC'en som primær dekoder, men istedet ledes igennem til TV'et. 

Prøv at hive HDMI kablet til TV'et ud, og flyt PC HDMI kablet over i HDMI in 2 på receiveren istedetfor HDMI in 1 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
spuncut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spuncut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2014 kl. 14:32
Hej spawn
Det ka' jeg li' at høre Thumbs Up
Hvis Denon'en ka' så ka' Yamaha'en vel osse.
Jeg må på jagt i manualen.
MVH spuncut
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2014 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af spuncut spuncut skrev:

Hej spawn
Det ka' jeg li' at høre Thumbs Up
Hvis Denon'en ka' så ka' Yamaha'en vel osse.
Jeg må på jagt i manualen.
MVH spuncut

Jeg tror det faktisk bliver svært at finde en receiver med HDMI, som IKKE kan det du efterspørger, så selvfølgelig kan Yamaha'en det også Exclamation
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
spuncut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spuncut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2014 kl. 16:16
Til spawn + andre som kan "se" receiveren som lydenhed i windows.
Hvilke skærmkort anvender I ?
Jeg kunne ha' den skumle mistanke at det er en Nvidia-issue jeg bøvler med....
MVH spuncut
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2014 kl. 21:53
på mine 2 laptop htpc er det Intel grafik - jeg har en anden med Nividia grafik, kan da lige teste den 
Til top
spuncut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spuncut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2014 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

på mine 2 laptop htpc er det Intel grafik - jeg har en anden med Nividia grafik, kan da lige teste den 
Det ville da bare være rigtigt fedt spawn Thumbs Up på forhånd tak !

Denne tråd kunne godt tyde på at skærmens EDID får lov til at bestemme :
MVH spuncut
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 00:05
heller ingen problemer med min Laptop med Nvidia grafik
Den viser også min receiver som lydenhed

Redigeret af spawn - 25-April-2014 kl. 00:06
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu