recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd på apple tv (den nye)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd på apple tv (den nye)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
spmo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spmo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd på apple tv (den nye)
    Sendt: 22-November-2015 kl. 17:56
Hej alle sammen

Jeg har et problem som i måske kan løse.
Når jeg afspiller en film med surround lyd på min TVIX6500, tænder´min subwoffer - naturligvis.

Når jeg gør eksakt det samme, også med den samme film, på min nye Apple TV afspiller, tænder min subwoffer IKKE.

Begge medie afspillere går gennem min Yamaha reciever som vist på tegning.
Mange hilsner
Søren
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2015 kl. 18:02
Hvilket lydformat modtager receiveren fra din Apple tv?
Stereo?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
spmo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spmo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2015 kl. 18:41
5,1 surround fra apple-TV
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2015 kl. 19:44
Min tænder fint nok. Prøv evt at indstille til dolby 5.1 i lyd/ video indstillinger. Den står default til auto. Ved ikke om det hjælper?!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
spmo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spmo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2015 kl. 15:46
Hejsa alle sammen

Jeg har fundet problemet !

Efter jeg måtte ty til den sveske manual, fandt jeg løsningen
under "errors og problemer".

I nogle film kan der mangle LFE information, og derfor kan man
sætte et flueben i "ekstra bas", som gør at der bliver ledt noget af det lavfrekvente signal fra fronthøjttalerene til subwoofferen.

Efter at have sat dette flueben, har jeg nu masser af fedt bas i subwooferen, ved brug af min Apple TV (4.gen.)

Mange hilsner
Søren
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2015 kl. 16:19

Ja, Danske manualer er generelt ikke gode, de bedste til vores brug er på Engelsk eller Svensk.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu