Hej,
jeg går meget op i at lyden på CD/Mp3 skal lyde så godt som muligt når disse medier afspilles, og da jeg afventer at min nye US Oppo Blu ray kommer i denne uge vil jeg lige høre jer eksperter hvordan i ville sætte lyden op på denne afspiller.
Blu ray/Dvd der vil jeg køre bitstream via HDMI direkte i min Denon avr 2808 receiver og lade den om at dekode de nye HD lydformatter..
Mit største problem er at jeg ved ikke om cd/dvd-audio/SACD/Mp3 også skal overføres på denne måde, eller om man så igen vil opleve jitter problemet af disse lydformater via HDMI..?
Eller skal man bruge de dedikerede analoge udgange og lade Oppoens D/A converter stå for konverteringen og så investere i nogle gode signal kabler (dyrt i forhold til at bruge HDMI, et kabel)..?
Hvis man sender digitale signaler via HDMI i Bitstream er det vel receiverens D/A converter der bliver benyttet..?
Er der nogle der har eksperimenteret med det..? Eller er der nogler der kan komme med anbefalinger på denne front..?
Ved godt Oppoen ikke er blevet gennemtestet endnu, men mht HDMi vs analog på lydsiden, må der være nogle hovedfingerregler man kan følge..?
Redigeret af nkt1 - 22-Juni-2009 kl. 13:41