recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd på audio delen fra den nye OPPO
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyd på audio delen fra den nye OPPO

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 474
Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd på audio delen fra den nye OPPO
    Sendt: 22-Juni-2009 kl. 13:38

Hej,

jeg går meget op i at lyden på CD/Mp3 skal lyde så godt som muligt når disse medier afspilles, og da jeg afventer at min nye US Oppo Blu ray kommer i denne uge vil jeg lige høre jer eksperter hvordan i ville sætte lyden op på denne afspiller.

Blu ray/Dvd der vil jeg køre bitstream via HDMI direkte i min Denon avr 2808 receiver og lade den om at dekode de nye HD lydformatter..

Mit største problem er at jeg ved ikke om cd/dvd-audio/SACD/Mp3 også skal overføres på denne måde, eller om man så igen vil opleve jitter problemet af disse lydformater via HDMI..?

Eller skal man bruge de dedikerede analoge udgange og lade Oppoens D/A converter stå for konverteringen og så investere i nogle gode signal kabler (dyrt i forhold til at bruge HDMI, et kabel)..?

Hvis man sender digitale signaler via HDMI i Bitstream er det vel receiverens D/A converter der bliver benyttet..?

Er der nogle der har eksperimenteret med det..? Eller er der nogler der kan komme med anbefalinger på denne front..?

Ved godt Oppoen ikke er blevet gennemtestet endnu, men mht HDMi vs analog på lydsiden, må der være nogle hovedfingerregler man kan følge..?

Redigeret af nkt1 - 22-Juni-2009 kl. 13:41
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 13:56
Det må jo helt afhænge af hvor gode DAC's der er i Oppo'en. Al den hype med PQLS i Pioneer's produkter kan ihvertfald ikke hamle op med analog-lyden fra min 20 år gl CD afspiller.
Til top
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 474
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 14:27

Ok, så kan man jo så have en ekstra stand alone cd til at tage sig af cd lyden, men hvad gør man med Mp3..? Hvordan vil man forbedre lydkvaliteten på disse filer..?

Går ikke udfra du har USB indgang på din gamle cd

Har godt nok hørt om de Cambridge d/a konvertere de sælger i Hifiklubben, men er de pengene værd..?

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 14:34

Ja jeg ser ihvertfald ikke nogen grund til at skrotte min. Det hotteste salgsargument dengang var hvor mange x "oversampling" der var, og min står der 4x oversampling. Mp3 og USB var der slet ikke tænkt på endnu.

Har ikke kendskab til de Cambridge DAC's. Men du ka' vel få lov at prøve en derhjemme?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu