Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bmja
Ny bruger
Oprettet: 09-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
|
Emne: Lyd på en 5090H Sendt: 20-Juni-2009 kl. 08:11 |
Jeg har investeret i et Pioneer 5090H og vil gerne have lidt hjælp til betjening og lyd. Da jeg igennem de sidste mange år har haft B&O Avant som jo er ekstremt nemt at betjene, og kun kræver en fjernbetjening ville jeg jo gerne opnå det samme igen. Jeg har som sagt et Pioneer 5090H og har købt et Pioneer surround anlæg der består af en HDD optager, 6 små højtalere og en sub hvor forstærkeren er placeret. Her er HDD optageren koblet med et HDMI til TV'et, og et phono fra lysudgangen fra TV'et til sub'en. Så kan jeg bruge fjernbetjeningen fra TV'et til at skifte kanaler men skal så bruge fjernbetjeningen fra sub'en til at skrue op og ned. Overvejer at købe nogle originale side monterede højtalere til TV'et for at kunne bruge disse til normal tv kigning og så kun bruge anlægget til film. Eller er der en anden måde? Ville gerne kunne styre både tv og volume på fjernbetjeningen til TV'et. TV og anlæg kan også snakke sammen via HDMI man så tænder den for HDD optageren hvergang man tænder for TV'et og det ville jeg gerne undgå, både på grund af strømforbruget og så larmer HDD optageren en del. Et andet problem er at jeg har Yousee med helt normalt analog signal, og det er jo sløjfet igennem HDD optageren så det er muligt at optage, men så snart der tændes for optageren bliver TV signalet ekstremt dårligt på de fleste kanaler?
På forhånd tak
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 20-Juni-2009 kl. 10:53 |
Køber du en større Pioneer-receiver, understøtter den Pioneers linksystem, som efter sigende skulle være noget af det nærmeste, man kommer på B&O. F.eks. vil du stadig få en volumenbjælke frem i TV-billedet, når du skruer op og ned, selv om det er receiveren, der reelt skrues op og ned for.
Ellers er billigste vej nok en universalfjernbetjening af den type, hvor man ikke skal skifte manuelt mellem apparaterne, men hvor fjernbetjeningen selv finder ud af at sende kommandoerne til det rigtige apparat.
Her i huset bruger vi en Logitech Harmony 555. Den er ikke perfekt, men den er så god, at jeg har kunnet slå TV'ets højttalere permanent fra, uden at familien har opdaget det.
Redigeret af Allan Olesen - 20-Juni-2009 kl. 10:55
|
 |
piloten
Super bruger
Oprettet: 18-Juni-2004
Point: 283
|
Sendt: 20-Juni-2009 kl. 11:20 |
Underligt det ikke virker. Jeg har et tilsvarende TV og sat sammen med Onkyo SR. Når jeg skruer op og ned på volumen knapperne på TVets fjernbetjening skruer Onkyoen op og ned for dens egen volumen. Fedt! Det burde kunne lade sig gøre i et rent Pio anlæg også. Hvordan? Tja... det er der måske nogle andre der ved.
|
Med venlig hilsen
Piloten
Pio LX5090H(isf), Onkyo TX-NR905, Oppo BDP-83m.chip,Yousee 3126, PS3 250, System Audio 1750, 720AV, 705, Sub175
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
|
Sendt: 20-Juni-2009 kl. 11:54 |
piloten skrev:
Underligt det ikke virker. Jeg har et tilsvarende TV og sat sammen med Onkyo SR. Når jeg skruer op og ned på volumen knapperne på TVets fjernbetjening skruer Onkyoen op og ned for dens egen volumen. Fedt!
|
Det foregår vel via HDMI. Læs det første indlæg igen.
|
 |
askov
Bruger
Oprettet: 25-Juni-2008
Point: 121
|
Sendt: 20-Juni-2009 kl. 12:40 |
Volume foregår via SR+, du skal bruge et SR+ kabel
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
|
Sendt: 20-Juni-2009 kl. 12:48 |
For dælen da.
Ja, Pioneers linksystem, som jeg skrev om, er SR+.
Men piloten begyndte at skrive om et Pioneer-TV sat sammen med en Onkyo-receiver. Det kan ikke linkes via SR+, men kun via HDMI/CEC.
Bmja har allerede skrevet, at han har fravalgt at bruge styring via HDMI. Derfor bad jeg piloten læse bjma's indlæg igen.
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
|
Sendt: 20-Juni-2009 kl. 15:51 |
|
 |
bmja
Ny bruger
Oprettet: 09-December-2006
Point: 7
|
Sendt: 20-Juni-2009 kl. 16:58 |
Tak for svarene. Vil det sige at hvis jeg forbinder TV direkte med sub'en via SR+ skulle det virke? Det må jeg hellere få prøvet. Med hensyn til dårlig antenne signal når det går via HDD rekorderen har jeg rodet lidt videre med det. Hvis jeg forbinder antennen direkte til TV'et er der fint billede, her har jeg sat en antenne splitter på og videre i HDD rekorderen, også fint billede, men så snart jeg tænder for HDD rekorderen kommer der masser af støj på TV'et. På HDD rekorderen er der fint billede. Så har jeg prøvet kun at have antenne på TV'et og ikke i HDD rekorderen, og HDD rekorderen forbundet med TV via HDMI kabel, med samme resultat. Det vil sige at så snart de to ting er forbundet med HDMI kablet og jeg tænder for HDD rekorderen kommer der støj på billedet. Virker meget mystisk. Nogen der kan komme med en god forklaring?
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
|
Sendt: 20-Juni-2009 kl. 17:45 |
Pioneer 5090'eren er efter min erfaring mere modtagelig overfor støj imellem antenneindgangen og andet udstyr end f.eks. Pioneer 428 er det.
Jeg havde problemer med at der kom støj på tvet's analoge kanaler, når jeg tændte min reciever, som var tilsluttet via hdmi.
Problemet blev løst ved at bruge en bedre antenneledning og placere en feritkerne på kablet, som de anbefaler i vejledningen.
Redigeret af Cyberguyen - 20-Juni-2009 kl. 17:48
|
 |