recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd setup til tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd setup til tv

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
sephia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2020
Sted: 8723
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sephia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd setup til tv
    Sendt: 03-Marts-2020 kl. 11:10
Hej.

Nu har jeg fået på plads hvilket tv jeg vil have, så nu vil jeg get ne skifte mit ældre Samsung sorround system ud med noget andet lyd. 

Jeg vil ikke have sorround igen, men bare have et par gulv højttaler og en forstærker/receiver.

Hvad størrelse skal jeg gå efter i udgangseffekt på forstærker og højttaler, for at få god lyd, som også af og til skal bruges til musik. 

Jeg er ikke Hi-fi nørd, så det behøver ikke være toppen af poppen, bare noget som vil kunne klare sig ganske ok i en Ca 40 kvm stor stue 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2020 kl. 11:27
Hvad er budget ?
Til top
sephia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2020
Sted: 8723
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sephia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2020 kl. 11:32
Ja, ved godt, at det måske ikke er det nemmeste opslag, at hjælpe 🤗, men derfor jeg prøvede at skrive det ikke skal være toppen af poppen, da jeg på ingen måde er nørd, eller vil påstå jeg kan høre forskel på de forskellige nuancer i lyden.

Men samtidig går jeg også ind for kvalitet 😇. 

SÅ som sådan, ikke noget fast budget, det skal bare ikke være toppen (læs svine dyrt 😉) 
Til top
Flatcurve Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flatcurve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2020 kl. 14:01
Vil nok give hansie ret..... svært at sige uden et mere fast budget eller mål for hvad svine dyrt er????

Snakker vi 5000, 10.000, 20.000 eller mere???

Har selv lige brugt i underkanten af 30 K på hvad jeg tænker er et ok anlæg ( =2 HT og en forstærker digital input)

Mvh
Til top
sephia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2020
Sted: 8723
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sephia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2020 kl. 14:07
30K for kun et "ok" set up, der er vi slet ikke.

Som sagt tænker jeg bare et par gulv højttaler og en forstærker, som kan give bedre lyd end et tv kan. 
SÅ det nok nærmere 10000 kr, og gerne brugt også 😉

Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2020 kl. 14:46
Hej,

Jeg valgte et par Dali AX5 aktive højttalere + svs sb1000 subwoofer. Kanon lyd til ok penge. 


Der er er par tilsalg brugt, jeg købt mine til 3000,- plus 2000,- for sub. 

De Dali'er har en god spredning i lyden så det virker som det kommer fra TV'et.
Til top
sephia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2020
Sted: 8723
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sephia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2020 kl. 05:18
Det lyder da super Ole med forstærker i højttaler.
Er det for at få større forstærker, at du har sat subwoofer til også?

Er det her i gruppen at du har set et par til salg? 
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2020 kl. 22:16
At tilslutte en subwoofer har intet at gøre med at få større forstærker, det er for at få mere bund, som er vigtigt i film.
Du kan finde utroligt meget godt brugt udstyr, specielt da du ikke vægter surround, så du behøver ikke være så kritisk med hensyn til lydformater og kanaler.
Du bliver nødt til at komme med et budget - om du ønsker gulvhøjttalere eller vægter størrelsen, aktive eller ej?
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 07:26
Køb et par aktive højttalere, det er en super løsning både til TV og musik.
De fås i alle prisklasser, lige fra kr. 2.000,- til over kr. 30.000,-


Redigeret af itjf - 05-Marts-2020 kl. 07:28
Til top
sephia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2020
Sted: 8723
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sephia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 07:33
Nu er jeg slet ikke inde i hi fi verdenen.
SÅ når der snakkes aktive højttalere, er det så f eks et par gulv højttaler 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 08:26
En aktiv højttaler er en højttaler med indbygget forstærker.
De fås i alle størrelser.


Klaus


Redigeret af KlausDM - 05-Marts-2020 kl. 08:26
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
sephia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2020
Sted: 8723
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sephia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 09:03
Tak for svar Klaus.

SÅ ser de Dali zensor 5,som en nævnte her i tråden, noget som jeg vil kigge efter.
Men ikke meget brugt til salg af aktive højttalere på dba 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu