recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd setup til tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd setup til tv

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 09:03
Jeg købt dem på dba. Og ja subwoofer er bare for at få  mere bund, synes det hjælper både til film og musik. Jeg har dog lavet det lidt mere kompleks og sat en minidsp ind imellem til at lave rum korrektur og crossover men nok ikke noget du skal tænke over i starten. 

Jeg ville tage i fx hifi-klubben og se hvad de har, der er også lige kommet nogle nye argon aktive gulvhøjttalere de har også reol modeller som er rigtig fine.


Til top
sephia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2020
Sted: 8723
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sephia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 09:06
Kiggede også lige efter et par zensor på dba, men der var kun passive til salg.

Tror faktisk de zensor vil passe godt her. 
Vil nok starte med bare at købe højttalerne også evt bygge på, hvis jeg finder det nødvendigt. 
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 09:46
Man skal vel lige være obs på at TV'et skal understøtte volume regulering på toslink eller jackstik hvis man vil sætte aktive højtalere direkte til tv'et. I hvert fald hvis højtalerne ikke kommer med en fjernbetjening. 
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

At tilslutte en subwoofer har intet at gøre med at få større forstærker, det er for at få mere bund, som er vigtigt i film.

Bunden ligger vel ofte i LTF lydsporet, og det vil kræve en surround receiver for at få adgang til?
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af sephia sephia skrev:

Kiggede også lige efter et par zensor på dba, men der var kun passive til salg.

Tror faktisk de zensor vil passe godt her. 
Vil nok starte med bare at købe højttalerne også evt bygge på, hvis jeg finder det nødvendigt. 

ja det skal man evt være obs på. Der følger en lille fin fjernbetjening med. Jeg har sat max volume til en niveau som er fint og styrer volume control på min nvidia shield. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af sephia sephia skrev:

Tror faktisk de zensor vil passe godt her. 
Vil nok starte med bare at købe højttalerne også evt bygge på, hvis jeg finder det nødvendigt. 

Inden du render ud og handler, så overvej, hvordan du vil styre volumen og hvad dit udstyr kan.

Har du overvejet en god soundbar?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
sephia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2020
Sted: 8723
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sephia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 16:31
Ja det har jeg Klaus.
Men fik at vide, at der ikke er mange soundbar der duede til musik, det var i Hi-Fi klubben de sagde det, om det rigtigt, har jeg ingen anelse om.

Måske du er af en anden mening?

Nu har jeg besluttet at købe et LG C9, og kan jeg ikke styre volumen fra den fjernbetjening 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af sephia sephia skrev:

Men fik at vide, at der ikke er mange soundbar der duede til musik, det var i Hi-Fi klubben de sagde det, om det rigtigt, har jeg ingen anelse om.

Personligt er jeg ikke til soundbars, men surround med gulvhøjttalere.

Derfor kan en soundbar sagtens være det rigtige til dig.
Lyd er subjektivt, hvad jeg finder godt, er ikke nødvendigvis det du finder godt.

Så det er vigtigt at du tager ud og lytter til hvad du gerne vil købe.

Oprindeligt skrevet af sephia sephia skrev:

Nu har jeg besluttet at købe et LG C9, og kan jeg ikke styre volumen fra den fjernbetjening 


Jo, på dit tv.
Men det betyder ikke nødvendigvis at du kan slutte et par aktive højttalere til og bruge volumenkontrollen på tv til dem.

På en sorroundforstærker, eller soundbar, kan du helt sikkert styre volumen gennem HDMI med TV'ets fjernbetjening.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 22:56
Jeg har meget gode erfaringer med Argons højtalere.
Så hvis du kommer forbi Hifiklubben, så prøv at lytte til Argon Forte

Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
sephia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2020
Sted: 8723
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sephia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 23:29
Dem har jeg også kigget på Claus, og de bestemt nogen jeg godt kunne vælge.

Har du tv fra Samsung eller Sony, eller hvordan styre du volumen på dine højttalere 
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 23:30
Jeg vil ikke mene, du nødvendigvis bør gå efter aktive højttalere. Det smarte ved dem er, at forstærkeren som regel er godt afstemt med den højttaler, den spiller på, men de mangler ofte indgange og andre muligheder, som en god receiver kan give dig.
Hvis du køber brugt, er der næsten uendelig mange muligheder, men du bliver nødt til at komme med ønsker om størrelse osv...

Gump, "bund" findes skam også i andre signaler end "LTF", også ved musik...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
rasputin Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Februar-2004
Status: Offline
Point: 109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasputin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 11:37
Jeg har valgt sonos nye amp, fylder ikke meget, kan trække et par gulvhøjtaler.
Der kan tilsluttes subwoofer som ikke behøver at være sonos, styre lyd via HDMI i tv, så det er tv fjernbetjeningen som styre lyden. Den kan streame det meste. Har også Yamaha receiver i hjemme bio, men syntes sonos er lettere at betjene. Den nye amp kan godt spille højt:-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu