recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd til stue og køkken
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyd til stue og køkken

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sophus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd til stue og køkken
    Sendt: 24-August-2009 kl. 20:22

Hej,

Jeg vil gerne have lidt lyd i huset, og har ingen erfaring/forstand på det. Jeg har aldrig haft noget fornuftigt lyd før.

Jeg ønsker et surround system til stuen, og to højttaler til køkken/al rummet. Jeg vil ikke have for store højttalere og ingen på gulvet.

Jeg har læst en del sider herinde og har fundet frem til KEF vil passe mig fint. Har ikke hørt dem, men udfra en visuel vurdering passer de godt ind. CSM har et pakke-tilbud http://www.csmusiksysteme.de/de/home/das_beste_zum_schluss/c sm_paketpreis/onkyo_txsr706_kef_kht3005se/index.htm?sid=42e2 d563958552baaadca36b60f6b649 og med 2 ekstra sattelitter vil den samlede pris blive 1800 Euro + fragt ca. 14.000 kr. Hvilket også er absolut max jeg vil betale.

et af mine spørgsmål er:

Når jeg ikke er HIFI fineschemecker, overhovedet ikke Vil nedenstående surround være tilstrækkeligt http://www.csmusiksysteme.de/de/home/das_beste_zum_schluss/c sm_paketpreis/onkyo_txsr606_kef_2005_2/index.htm?sid=42e2d56 3958552baaadca36b60f6b649

Eller noget helt 3.?

Stuen er ca 30m^2,

Onkyoen skal stå i et lukket skab. Hvis jeg tager udgangspunkt i målene for 706 vil der være et par cm luft på begge sider i skabet og 20 cm over Onkyoen. Vil det gå eller bliver der for varmt? Et spørgsmål angående placeringen af højttalerne ved TV'et. Skal disse hænge ved siden af TV'et, eller kan man uden at forrringe lyden nævneværdigt hænge dem i loftet?

køkken/al rummet er lidt større.  Skal højtalerne sidde hvor loftet er i kip? Og kan KEF sattelitterne spille rummet op? eller er der bedre højttalere i cirka samme størrelse og pris (KEF koster 1500 pr. stk.)

Mit udstyr et PX80 42, og har parabol, standard modtageren fra Viasat. Sikkert et dumt spørgsmål, men hvordan skal forbindelsen ske mellem viasat modtageren og Onkyo? Viasat modtageren har kun scart stik, hvilket Onkyoen ikke har.

Hvilken DVD afspiller vil I anbefale? 

Det var vist en hel del jeg fik skrevet. Men jeg håber meget på hjælp fra Jer, da min viden på området som sagt er meget begrænset.

Vh Mikael

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40548
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 20:26

Der skal ingen forbindelse mellem Sat modtager og Reciver, udover Toslink/Coax, Scart går jo direkte til TV.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Sophus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 17:16

Tak for det.

Er der andre som har gode råd/input

Til top
Sophus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 11:36

Er der slet ikke nogle som vil øse ud af deres viden?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu