recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd til tvet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd til tvet

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 22:09
Køb da en surroundforstærker, og sæt en center til foruden fronter. Jeg udnytter muligheden for at skrue op og ned for dialogen på mit.
Til top
educe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér educe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 08:12
Mangler der så ikke bag højtalere?

Hvis der er surround til så splittes lyden vel på i 5 kanaler plus sub?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 08:34
Nej, ved autokalibrering finder reciever selv ud af hvor mange højttalere der er tilsluttet, og downmixer lyden til de tre fronter.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Eller en Sonos playbar.     Den kan de også fremvise i klubben.

Så er du også i gang med streamning med sonos grej

Eneste problem med den sag, den lyder i mine øre ikke specielt godt uden en subwooferSmile

Alle soundbar's fortjener en sub til at ligge bunden ellers bliver de lidt flade.
Og har da også sub til min playbar.

Har haft Panorama'en hjemme, og af en aller anden årsag fik jeg den aldrig til at lyde fornuftig i min stue.
Til top
educe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér educe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 10:31
Jeg ville gerne undgå en sub, den har en meget lav tiltrækningskraft for både mig og konen. Det har måske med at gøre at vi har et meget lille tv møbel, der kan lige stå tvet, højtalerne og en forstærker eller noget neden under, en sub vil være umådelig from tilføjelse til tv hjørnet
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af educe educe skrev:

Jeg ville gerne undgå en sub, den har en meget lav tiltrækningskraft for både mig og konen. Det har måske med at gøre at vi har et meget lille tv møbel, der kan lige stå tvet, højtalerne og en forstærker eller noget neden under, en sub vil være umådelig from tilføjelse til tv hjørnet

gå en tur tilbage til HiFiklubben, og lån sættet de anbefaler med hjem, og lyt til det. Det er det eneste rigtige, i stedet for at du har gætterier og formodninger! Men, det kommer til at fungere!

M.v.h.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 14:38
Lyd skal testes hjemme.   

De fleste stuer er alligevel lang fra butikkernes indretning.   Samt de spiller tit alt for højt til demo, det gør man næppe hjemme hele tiden.
Til top
educe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér educe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 12:24
Jeg har nu haft ceol og cm1 plus dali zensor 1 hjemme og hører, og der er godt nok forskel.

Jeg hælder mest til cm1 højtaleren fordi der lyder som om der er mere fylde og noget mere dybde inden. Begreber jeg bare har grebet ud af luften og prøver at beskrive min oplevelse med. Subwoofer en lånte jeg også, en aws608, god oplevelse men jeg synes ikke den kom med så meget, jeg tror ikke mine kilder har haft god nok bass i forhold til at få skubbet noget gennem subwooferen.

Nu står jeg i situationen, at der kommer en ny ceol, hvor de har sat effekten ned, den er ikke kommet endnu så jeg har kunne hørt dem.

Men er der nogen gode forslag til hvad der kunne være af alternativer?

Jeg har ingen Apple produkter så airplay er ikke et sslgdpunkt ved mig.

Mit budget er Ca 8-10k, og cm1 højtaleren tager jo en god bid af kagen.

Jeg kører efter stereo og ikke surround, men jeg er ikke afvisende over for en surround receiver Hvis den kan det nogenlunde samme som ceol, og ikke er sindsygt stor.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 14:24
Du skulle nok have haft zensor 3 eller ikon 2 med hjem, for at kunne sammenligne med cm1...... At sammenligne zensor 1 med cm1 bliver en ulig kamp......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
educe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér educe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 15:36
De sagde de så ikke noget om i hifi klubben så som rookie er det svært at vide
Til top
educe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér educe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 16:13
Men hvad ville forslaget så være? Hvis det ikke skulle være cm1,jeg kan næsten ikke overskue at skulle låne et helt nyt setup med dali 3 eller lignede, plus bliver de så ikke større end cm1?

Størrelse ved cm1 er næsten det største der kan accepteres, gerne mindre egentlig men det er svært at kombinere med lyden og pengene.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af educe educe skrev:

De sagde de så ikke noget om i hifi klubben så som rookie er det svært at vide

Alene prisforskellen burde sige lidt om kvaliteten......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu