|
Lyd til tvet |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Køb da en surroundforstærker, og sæt en center til foruden fronter. Jeg udnytter muligheden for at skrue op og ned for dialogen på mit.
|
||
![]() |
||
educe ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
|
Mangler der så ikke bag højtalere?
Hvis der er surround til så splittes lyden vel på i 5 kanaler plus sub? |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Nej, ved autokalibrering finder reciever selv ud af hvor mange højttalere der er tilsluttet, og downmixer lyden til de tre fronter.
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7240 |
|
Alle soundbar's fortjener en sub til at ligge bunden ellers bliver de lidt flade. Og har da også sub til min playbar. Har haft Panorama'en hjemme, og af en aller anden årsag fik jeg den aldrig til at lyde fornuftig i min stue.
|
||
![]() |
||
educe ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
|
Jeg ville gerne undgå en sub, den har en meget lav tiltrækningskraft for både mig og konen. Det har måske med at gøre at vi har et meget lille tv møbel, der kan lige stå tvet, højtalerne og en forstærker eller noget neden under, en sub vil være umådelig from tilføjelse til tv hjørnet
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
gå en tur tilbage til HiFiklubben, og lån sættet de anbefaler med hjem, og lyt til det. Det er det eneste rigtige, i stedet for at du har gætterier og formodninger! Men, det kommer til at fungere! M.v.h. |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7240 |
|
Lyd skal testes hjemme.
De fleste stuer er alligevel lang fra butikkernes indretning. Samt de spiller tit alt for højt til demo, det gør man næppe hjemme hele tiden. |
||
![]() |
||
|
Jeg har nu haft ceol og cm1 plus dali zensor 1 hjemme og hører, og der er godt nok forskel.
Jeg hælder mest til cm1 højtaleren fordi der lyder som om der er mere fylde og noget mere dybde inden. Begreber jeg bare har grebet ud af luften og prøver at beskrive min oplevelse med. Subwoofer en lånte jeg også, en aws608, god oplevelse men jeg synes ikke den kom med så meget, jeg tror ikke mine kilder har haft god nok bass i forhold til at få skubbet noget gennem subwooferen. Nu står jeg i situationen, at der kommer en ny ceol, hvor de har sat effekten ned, den er ikke kommet endnu så jeg har kunne hørt dem. Men er der nogen gode forslag til hvad der kunne være af alternativer? Jeg har ingen Apple produkter så airplay er ikke et sslgdpunkt ved mig. Mit budget er Ca 8-10k, og cm1 højtaleren tager jo en god bid af kagen. Jeg kører efter stereo og ikke surround, men jeg er ikke afvisende over for en surround receiver Hvis den kan det nogenlunde samme som ceol, og ikke er sindsygt stor. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19817 |
|
Du skulle nok have haft zensor 3 eller ikon 2 med hjem, for at kunne sammenligne med cm1...... At sammenligne zensor 1 med cm1 bliver en ulig kamp......
Klaus |
||
![]() |
||
|
De sagde de så ikke noget om i hifi klubben så som rookie er det svært at vide
|
||
![]() |
||
|
Men hvad ville forslaget så være? Hvis det ikke skulle være cm1,jeg kan næsten ikke overskue at skulle låne et helt nyt setup med dali 3 eller lignede, plus bliver de så ikke større end cm1?
Størrelse ved cm1 er næsten det største der kan accepteres, gerne mindre egentlig men det er svært at kombinere med lyden og pengene. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19817 |
|
Alene prisforskellen burde sige lidt om kvaliteten...... Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |