|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ranni ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 106 |
![]() Sendt: 21-Januar-2009 kl. 19:05 |
Hej. Jeg er en gammel knark,der ikke har megen forstand på det her. Jeg kunne ønske mig et par stereohøjttaler ekstra eller i stedet for de, der er i TV `et SONY KDR 46V4000 og en DVD SONY HXD995. Jeg har prøvet at læse i håndbogen, men der er kun fremmedord og henvisninger til side xx, der henviser til side yy hvis ???. Der er 2 sæt component udgange til lyd Digital Audio (PCM) out optical........hvad betyder det ??? Optisk lydkabel ?????????????? Det andet henviser direkte til HI-FI forstærker
På DVD en er der også 2 par lydudgange og håndbogen henviser, at det er til lydkomponent, TV eller projektor, så det kræver vel også en forstærker. Kan I hjælpe eller fortælle mig lidt uden fagudtryk . &a mp;a mp;n bsp; &a mp;a mp;n bsp; Jeg har da indtryk af at der er en del folk her på forum, der ved en hel masse om ovenstående emne, så hvorfor ikke hjælpe en stakkels uvidende. Redigeret af ranni - 21-Januar-2009 kl. 23:35 |
|
![]() |
|
Benny From ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 858 |
![]() |
For at starte et sted, så gå ind ind på AV Cables hjemmeside, der kan du læse lidt om de forskellige typer kabler der bruges til at forbinde de forskellige apparater. På deres hjemmeside findes der også en såkaldt kabelguide, som viser de forskellige typer stik/kabler der kan bruges. du kommer til av´s hjemmeside ved at trykke på linket herunder:
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
Er dit TV et KDL 46V4000, for jeg synes ikke at jeg kan finde et KDR Hvis du skal have extra højtaler til dit tv/dvd, så skal du have en forstærker/receiver der har mindst 1 ledig indgang, du kan slutte dit TV til. Dit TV kan så blive tilsluttet med ganske almindelige Phonostik til forstærkeren eller optisk digital. Det er jo nok her, du bliver lidt i tvivl. Valget kommer meget an på, hvilken mulighed din forstærker giver. Det mest almindelige/udbredte er nok phono kabler: http://www.av-cables.dk/phono_kabel/phono_kabel_39_da/. Så hvis du har en forstærker/receiver/radio i stuen der har en ledig indgang, så kan du slutte dit TV hertil. Men du kan ikke slutte højtaler direkte til TV'et. |
|
![]() |
|
ranni ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 106 |
![]() |
Jo det er KDL. Nu leder jeg efter home cinema sæt, men er lidt i tvivl om hvordan det skal kobles ind. Jeg har jo en udmærket HDD, så home sættet skal vel bare kobles på lydsiden altså: lyd fra TV til Home sættet???? Lyd HDD går vel igennem scart til TV og derfra videre. Har jeg fattet en lille smule eller hva ??????? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |