recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd ud fra to steder ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyd ud fra to steder ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JustMe!! Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 01-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd ud fra to steder ?
    Sendt: 27-September-2008 kl. 11:29

Jeg har et lille connection problem hjemme ved min far.

Hans HTPC er koblet til TVet med HDMI. Dette giver fint billed og lyd.

Han har et surround sæt, hvor der er kabel fra TVet og over i forstærkeren. Det kabel tager lyden fra HDMIen og sender videre går jeg ud fra. Dette kabel er et Phono kabel. Det virker også fint, man kan skrue ned for TVet og få lyden fra anlægget.

Min far vil dog også gerne kunne hører CD fra hans HTPC, uden at skulle tænde hans TV og det kan han ikke, sådan som det er koblet sammen nu.

Jeg troede jo så, at jeg bare kunne koble et kabel til hans onboard lydkort mini jack til phono og smide det i forstærkeren og så ville lyden komme fint igennem der, men det gør den ikke.

Jeg kan åbenbart ikke få lyd udover HDMIen, samtidig med det andet, så det er det ene eller det andet og det holder jo ikke.

Kan man gøre sådan, at lyden sendes ud over HDMIen, samtidig med at det sendes ud af det onboard lydkort ?

Det er forresten et GA-MA78GM bundkort.

Det skal siges at forstærkeren er indbygget i hans sub og den enste mulighed der er for lyd ind i den er via phono stik

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2008 kl. 12:37

Det kan man ikke, det er det ene eller det andet.. desværre..

Hvis du kan undvære den digitale lyd, kan man sætte en lille fordeler på lydudgangen på HTPC, og derfra fordele lyden til tv, og forstærker,det havde jeg i mit gamle setup og virker fint..

Til top
Crockie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-December-2006
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2008 kl. 12:02
Går ud fra du kører med MCE.
Dette var også en af grundene jeg skiftede til Mediaportal, her kan nu nemlig selv definere hvilke lydenheder der bruges til de forskellige moduler, f.eks. HDMI til TV, SPDIF til musik, DVD, video osv.
Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2008 kl. 15:09

Oprindeligt skrevet af Crockie Crockie skrev:

Går ud fra du kører med MCE.
Dette var også en af grundene jeg skiftede til Mediaportal, her kan nu nemlig selv definere hvilke lydenheder der bruges til de forskellige moduler, f.eks. HDMI til TV, SPDIF til musik, DVD, video osv.

Det tror jeg nu ikke du kan!

På ovennævnte bundkort skal man vælge i BIOS om lyden skal ud via HDMI eller via lydudgange på PC.

Det tror jeg ikke Media Portal kan overrule, men jeg ville da ønske den kunne.

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2008 kl. 19:02
På det bundkort kan du vælge lydudgang i Vista, så jeg tror på at du kan ændre via Mediaportal
Den Ben
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2008 kl. 19:45
Det drejer sig vel om at lyden skal outputtes digitalt og analogt samtidigt fra samme kilde til samme lydkort, gør det ikke det?

Dette kan du ikke på Vista....Der er måske folk der kan via en DAT fil fra xp når de bruger onboard Azalia eller lignende....Men det er hos fåtallet at denne tweak virker.

At media portal kan outputte til SPDIF når der afspilles det ene og analogt ved noget andet betyder jo absolut intet...Dette kan sagtens implementeres med fx FFdshow i VMC eller andre frontends....

Redigeret af Patriarken - 30-September-2008 kl. 22:37
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Crockie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-December-2006
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 10:52
# SSvenSSon - Jo - Det kan man godt.

Sådan som jeg læser det, vil hans far gerne UNDGÅ at tænde fjernsynet for at høre en CD. Så vil løsningen med HDMI til TV, og phono til lydkortet virke fint med MediaPortal. Lyden kommer ikke samtidigt ud, men anvender det output du vælger i setup. F.eks. Musik->Realtek Output og TV->HDMI.
Hvad gør folk der kører Vista MCE, for at skifte output fra hhv. TV til DVD? Kører de også TV ud gennem anlægget, eller har de et HDMI kabel fra TV->anlæg?

Redigeret af Crockie - 01-Oktober-2008 kl. 11:08
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu