recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd ud gennem HDMI fra PC til Receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd ud gennem HDMI fra PC til Receiver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd ud gennem HDMI fra PC til Receiver
    Sendt: 30-Juni-2013 kl. 23:32
Hej,

Jeg har for noget tid siden fået ny computer, og ville i den forbindelse gerne kunne outputte lyden til min receiver via HDMI. Men min HDMI udgang står til "not plugged in" (se billede).

Er der nogen der kan sige mig, hvad jeg kan gøre for at få computeren til at genkende receiveren, hvor HDMI kablet er sat i, og receiveren kan se der er en HDMI forbindelse??

Jeg kan sagtens outputte lyd til receiveren via S/PDIF, men jeg ville gerne kunne høre lossless lydformaterne, hvilket S/PDIF ikke kan klare.

(Det er et ATI Radeon 6780 grafikkort og en Onkyo TX-SR605 receiver)

Redigeret af tosa - 30-Juni-2013 kl. 23:33
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 10:48
Der er måske en konflikt med onboard lyd, du kan prøve at slukke for den i bios og så installerer driver til grafikkortet igen. Alle driver bør opdateres til nyeste version, det kan også være problemet.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 12:54
Hehe, det hjalp lidt - jeg kunne se, at jeg ikke havde HDMI udgangen aktiveret på mit bundkort, og at mit HDMI kabel var tilsluttet bundkortet, og ikke grafikkortet.

Nu har jeg leget lidt med det. Jeg kunne ikke få grafikkortets udgang aktiveret, men nu har jeg så i stedet aktiveret bundkortets HDMI udgang i stedet. Jeg får dog desværre stadig ikke lyd ud gennem HDMI udgangen på det - jeg får fint lyd ud gennem S/PDIF fra bundkortet.

Det ser ud som om den sender lyd ud igennem HDMI (se billede), men min receiver giver ikke lyd fra sig, når den står på HDMI, mens den fint virker ved S/PDIF.

Nogen bud på hvad jeg kan gøre ved det?

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 10:29
Det er AMD HDMi du skal have aktiveret. og så reinstallere catalyst driveren.
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 22:25
Hvorfor kan jeg ikke køre lyden ud gennem bundkortets HDMI - jeg rodede en del med AMD HDMI, og kunne ikke få den til at fungere - så fik jeg slået bundkortets HDMI til i BIOS'en, og det så ud som om den outputtede lyden, men Receiveren modtog intet (den søgte efter HDMI i moget tid, inden den så stillede sig på PCM eller noget i den stil), hvir jeg stillede output fra Computer til SPDIF og Receiver på SPDIF var der ingen problemer
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu