recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd ud i højtaler ved alm kabel-tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd ud i højtaler ved alm kabel-tv

Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
DraX Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Oktober-2012
Sted: Thorsager
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DraX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 10:59
Ahh okay :) My bad then 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Optisk udgang i tv'et, tror det er den eneste mulighed jeg har, har dog ikke tjekket under.

På receiveren gætter jeg på det er  knappen på 3 række nummer 1 fra toppen. A/D hedder den.

Når jeg så sætter den til digital, er der stadigvæk ikke nogen lyd :(

Hvad skal min receiver stå på? 

Tv'ets source er indstillet til tv, men det jo ikke det sammen som at sige tv på min forstærker, jeg har hdmi stik jeg kan forbinde, men det kræver jo jeg går over på tv'ets hdmi source.

Er ved at være godt irriteret over dette problem, så håber en kan hjælpe mig.

Evt er der nogen mulighed for at tjekke om dt er kablet den er gal med? 
Ok, du sætter et optisk kabel fra TV'ets udgang til en optisk indgang på recieveren. Åbner menuen på recieveren og finder INDGANGSOPSÆTNING. Den kan hedde lidt forskelligt fra mærke til mærke, men det er den menu hvor du assigner eller tildeler en indgang til den tilsvarende knap på fj.btj. Det virker simpelthen ikke før du har gjort det.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Oktober-2007
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 10:14
Okay, jeg prøver når jeg kommer hjem :D 
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 08:16
Damn det virker stadigvæk ikke :( 

Men kan være fordi jeg tildeler indgangen som tv? Men sætter så nummer 1 til at skulle være digital.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 11:36

Damn det virker stadigvæk ikke :( 

Men kan være fordi jeg tildeler indgangen som tv? Men sætter så nummer 1 til at skulle være digital.
Hvis du anvender optisk indgang nr1, så tildeler du TV valg til optisk indgang nr1. Det er slet ikke så svært...
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 11:43
Gør jeg også?

Menuen hedder TV, DVD osv

Og så ud fra dem kan jeg vælge 1,2,3,4 her vælger jeg så 1 til at være digital? Kan godt være jeg gør det svære end det er, men er ved at være godt forvirret over det :(
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 11:45
Ok! Godt ord igen :-)

Har du kigget i enden af ledningen om der rent faktisk kommer rødt lys igennem?
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 17:38
Skal der være lys i begge ender? For der er kun lys i den ende jeg har smidt i forstærkeren :(
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 17:42

Skal der være lys i begge ender? For der er kun lys i den ende jeg har smidt i forstærkeren :(
Der skal være lys i den frie ende af kablet når den anden ende er stukket i TV'et

Og der må ikke være lys i forstærkerens INDGANG

Redigeret af Kampus - 01-November-2012 kl. 17:43
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 18:22
Okay så skulle den virke.

Der er lys i den frie ende når stikket er sat i tv'et :D
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 18:26

Okay så skulle den virke.

Der er lys i den frie ende når stikket er sat i tv'et :D
Godt så! Så ved vi at der kommer signal igennem. Så er det bare at få signalet ind i recieveren så den forstår det. Du skal være sikker på at vælge en INDGANG, og dernæst vælge den samme indgang i menuen til at virke sammen med TV valg
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 18:31
Men intet virker :( Nu får jeg min far til at tage et analog stik med, så prøver jeg det istedet :)
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu