|
Lyd ud i højtaler ved alm kabel-tv |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Forfatter | ||
friedel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Oktober-2007 Status: Offline Point: 1462 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja, men nu har jeg prøvet igen, jeg går ind i input menuen på receiveren, sætter tv til at modtage signal digitalt og sætter digital knappen til 1 (der hvor stikker sidder) jeg går så ind i menuen på tv'et og sætter til ekstern højtaler, men ingen lyd :( |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Ja så forstår jeg det ikke. TV'et skal nu ikke sættes til noget, her er der signal hele tiden.
Med et phonokabel skal der ikke laves justeringer i hverken TV eller reciever. Her sætter du den bare i TV phonobøsningen på recieveren, og så virker det bare. Redigeret af Kampus - 01-November-2012 kl. 19:06 |
||
![]() |
||
friedel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Oktober-2007 Status: Offline Point: 1462 |
|
Ja det er virkelig underligt.
Men prøver med et phono senere idag, så gir jeg lyd og det virker :D
|
||
![]() |
||
|
Damn! den component indgang der er i samsung b855 eer sådan en sammensluttet en så man kun skal bruge 2 stik :( så der virkede mit phono heller ikke :(
|
||
![]() |
||
ClausJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 559 |
|
Component indgang ????
![]() Den skal du da ikke bruge, hvis du vil have analog lyd ud ad TV'et.
Brug analog audio out på TV'et, med dit phonokabel, og sæt det ind i f.eks. AUX på forstærkeren. Så vælger du AUX på fjernbetjeningen (til forstærkeren), og der skulle gerne være lyd.
|
||
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Friedel@
Jeg tror du har brug for én til at komme og hjælpe dig. Det er altså ikke raketvidenskab at få lyden fra sit TV ned i Forstærkeren. Det har jeg haft siden 1986 med mit gamle Philips 24" billedrør og min Pioneer A9 forstærker
![]() |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19864 |
|
Dine TV har heller aldrig været nymodens Samsung uden analoge udgange..... Klaus |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19864 |
|
Det bliver svært..... Klaus |
||
![]() |
||
|
![]() |
||
![]() |
||
|
Find lige et scart stik på hans fjernsyn...... Klaus |
||
![]() |
||
|
Lyslederkabel i "optical out" på dit tv. Ind i lydmenuen og under speaker select vælg "external speaker". Nu skulle der gerne være et lidt flimrende lys i enden af det optiske kabel. Forstærker, optisk kabel i "Digital in 1" Menu på forstærkeren: Setup -> Input setup -> Func input setup Mode = DIG DIG = 1 HDMI = - (streg) COMP = - V/S = * Strengt taget burde det være nok at vælge DIG og sætte et ettal under DIG. Har du lyd nu? Klaus |
||
![]() |
||
|
Hej Klaus, jeg prøver det lige når jeg kommer hjem :D
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |