|
Lyd ude af sync på én app (Netflix/Android) |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
jbl
Super bruger Oprettet: 08-November-2013 Sted: København Status: Offline Point: 262 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-September-2021 kl. 16:47 |
Jeg oplever at lyden specifikt for Netflix app’en på min Android TV box, er ude af sync.
Lyden fra alle andre apps på samme box står knivskarpt - og lyden fra Netflix app’en på alle andre devices, står også knivskarpt. Så hvorfor er lige præcis den éne app, på den ene device en dårlig kombination? Og kan jeg gøre noget for at afhjælpe det? |
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Samme på vores Mi Box S. Har læst nettet tyndt for en løsning uden held. Åbenbart bare en skod-app.
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
jbl
Super bruger Oprettet: 08-November-2013 Sted: København Status: Offline Point: 262 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min er også en Mi Box S. Det er sgu da mærkeligt at det er så specifikt, at det er én app på én model.
Jeg har også et Philips TV der kører Android. Samme Netflix app - ingen problemer.
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4616 |
Funktioner
Tak(0)
|
For at udelukke eventuelle fejlkilder: Er det med TV'ets indbyggede højttalere eller et eksternt lydsystem?
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4716 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Jeg læser at den er født med Android TV 8.1. Men senere kan opgraderes til Android TV 9. Kan I ikke skrive, om I har opgraderet? Jeg læser også at den er født med en fabriksinstalleret Netflix. Er der nogen af jer der har skiftet den ud med en Netflix fra Google Play Store? Og kan det være det, der giver problemet? Og til sidst, kan I ikke bekræfte at problemet viser sig på både HDMI udgangen samt på mini TOSLINK udgangen? Hilsen Carsten. |
|
jbl
Super bruger Oprettet: 08-November-2013 Sted: København Status: Offline Point: 262 |
Funktioner
Tak(0)
|
Rasmus: Det er tv'ets indbyggede højttalere.
Csell: Boxen er opdateret til Android 9. Den fabriksinstallerede Netflix er den fra Play Store. Den opdateres regelmæssigt derigennem og det er ikke muligt at installere en "ekstra" Netflix app. Jeg har ikke prøvet Toslink udgangen - jeg tror ikke at mit tv har et sådan input. Lyder det sandsynligt? Alle; der er tilfældigvis kommet en opdatering til boxen i dag. Jeg tester om det løser problemet, men har ikke de store forventninger, da det snarere virker som et isoleret Netflix problem.
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4716 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Med en simpel Google søgning fandt jeg denne tråd: 'Mi Box S - Audio out of sync / delayed' Citat: shivverpl: 'I found probably the only solution - I've connected mi box directly to DAC with optical cable and the sound delay disappeared. Try it and connect your mi box directly to your sound system.' Hilsen Carsten. |
|
jbl
Super bruger Oprettet: 08-November-2013 Sted: København Status: Offline Point: 262 |
Funktioner
Tak(0)
|
Carsten: Ja, den løsning har jeg også læst, men som sagt har jeg ikke noget sound system jeg kan køre et optisk kabel til, bare et tv.
Jacobe, jeg kan ikke rigtig vurdere om den seneste opdatering i dag, har gjort problemet lidt mindre, eller om det bare er ønsketænkning. Lad mig høre din vurdering.
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er selvfølgelig ikke muligt at forbinde en udgang med en udgang. Så TV eller anden enhed skal tilsluttes en Soundbar eller SR for at kunne bruge den forbindelse.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
TOSLINK er jo ikke en løsning, blot en work-around (og nej, det er ikke altid det samme!), da man derved max. får Dolby Digital. Nu har jeg dog imidlertid aldrig været imponeret over lyd-understøttelsen på Android's streaming apps, så måske betyder det ikke det vilde.
Jeg skal da forsøge at opdatere min boks i dag og se om det har hjulpet.
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis ikke der kommer en besked om en opdatering, så er der ikke nogen.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det ved du jo så åbenbart ikke en skid om. @jbl: har lige opdateret, ingen forskel. |
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |