recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd uden om forstærker fra tv boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd uden om forstærker fra tv boks

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
norretoft Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Marts-2015
Sted: Gråsten
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér norretoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd uden om forstærker fra tv boks
    Sendt: 29-April-2015 kl. 20:22
Hej
Jeg har en harman kardon forstærker hvor jeg har koblet min tv boks fra TDC på via hdmi kabel og så fra forstærkeren op til tv via hdmi kabel, men hvordan kan jeg få lyd ud af tv´et uden at tænde forstærkeren? kan man få en slags splitter til hdmi kabel så man kan køre et hdmi kabel op i tv´et fra boksen, der er nemlig kun 1 hdmi udgang på tv boksen, ville gerne undgå at skulle køre med scart stik fra boks til tv.
Håber nogen kan hjælpe.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2015 kl. 20:34

Hvis Reciver ikke har gennem sløjfning af HDMI når den er slukket, så er løsningen jo lige til, HDMI fra STBen og til TV, for lyd over Reciver bruges Toslink, enten fra STBen eller fra TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér norretoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2015 kl. 23:34
Nu er jeg ikke hifi nørd men umiddelbart ligner det kabel ikke noget som passer i mit boks fra TDC eller i mit TV, TV er ca 6 år. Er det eneste løsning?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2015 kl. 07:05
Prøv at kom med modelnumre på tv og forstærker, eller fortæl hvilke tilslutninger de har. Ud fra det du har fortalt ind til videre bliver det hele ren gætteri.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2015 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af norretoft norretoft skrev:

Nu er jeg ikke hifi nørd men umiddelbart ligner det kabel ikke noget som passer i mit boks fra TDC eller i mit TV, TV er ca 6 år. Er det eneste løsning?

Jeg tror du misforstår forslaget. TV boksen og/eller tv'et har temmeligt sikkert en Toslink udgang, og det har din Harman Kardon receiver også. Det du gør er at du trækker et HDMI kabel direkte fra TV boksen til TV'et, uden om receiveren. Så trækker du et toslink lydkabel fra TV boksen (eller fra TV'et)  til receiveren.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2015 kl. 08:22
Bortset fra det, så kan du godt få en HDMI splitter ja.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2015 kl. 11:44
Billede direkte via hdmi fra boks til TV. Og lyd via coax/optisk kabel fra boks til reciever.

Nu er der altid lyd på TV uden at tænde reciever. Hvis lyden skal over anlægget, mutes TV.

Og alle de funktioner klarer min Harmony Touch med eet tryk.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér norretoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2015 kl. 13:15
Hej igen igen og tak for jeres svar, jeg har nu været langs og købe sådan et optisk kabel og sat det fra tv boks til receiveren og det virker jo som det skal, nu har jeg så lige et par spørgsmål mere som er dukket op da jeg satte det til, jeg har også en playstation jeg skal have sluttet til receiveren, men da kan jeg vel ikke bare køre hdmi i receiveren og så spille for der skal vel også et hdmi kabel fra receiveren og op i jernsynet for a få billede?
Det vil jo så sige at skal jeg spille playstation skal jeg vel bare om på en anden hdmi kanal på tv´et eller er jg forkert på den?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2015 kl. 13:37
Er det ny(ere) Harman Kardon receiver du har, så har den HDMI-passthrough! D.v.s. at den kan lukke HDMI-signalet igennem, selvom den er i standby.
Så skriv venligst modelnummeret på din Harman Kardon, inden du roder dig ud i yderligere besværligheder og unødige udgifter.

M.v.h.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2015 kl. 15:52

Du bruger vel også din PS som BD afspiller.? Så skal den tilsluttes direkte til din Reciver for at du kan få udbytte af HD lyd, så HDMI fra PS til Reciver, og HDMI fra Reciver til TV.
Som andre skriver er Reciveren af nyere dato, så har den HDMI gennem sløjfning, så alt skulle så kunne tilsluttes direkte til den.
Dog hvis det tilsluttede udstyr ikke har CEC, vil det ikke selv lave "hul" igennem, det skal gøres manuelt. Der er tvivlsomt CEC i TDC boxen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu