recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd udfald ved action i film ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd udfald ved action i film ??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Montydk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Montydk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd udfald ved action i film ??
    Sendt: 24-Marts-2013 kl. 18:45
Hej med jer.
Jeg har et Samsung smart tv hvor jeg har lagt mærke til at når jeg ser film (sker ikke så tit) så er der udfald i lyden når der tales samtidig med action i filmen.
Det er ligesom talen falder ud ??

Giver det mening?? og hvad kan jeg evt. gøre ved det??
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 12:00
Start med at beskrive hvorfra filmen kommer og hvordan den kommer ind i dit tv.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 17:56
Det er med garanti en indstilling under "lyd", der normaliserer volumen omkring talen.

Prøv f.eks. at se en reklame, hvor lyden altid er fuldstændig skæv i forhold til et normalt lydniveau. Der vil du oftest opleve at tv'et normaliserer lyden, så ens øregang ikke bløder og man undgår at smadrer en muggert igennem skærmen.

På den gamles LG tv, der nåede man altid lige at opfange det i et split sekund, hvorefter tv'et normaliserede lyden. Super rart! Især sent om aftenen. Det kan dog være lidt kedeligt hvis man ser en god film med lidt bulder i, men så slår man det bare fra (eller muter helt og tænder for surround dåsen).

Edit: Problemet kan så være at tv'et ikke lige er det mest intelligente til at skelne pærer fra bananer og ender med at dæmpe talen, når hensigten var at gøre talen tydligere.

Redigeret af Guyver - 25-Marts-2013 kl. 17:59
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu