|
Lyd via HDMI fra Sony TV til Pioneer Receiver |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Steenio ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-August-2011 Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Maj-2012 kl. 11:23 |
Hej alle.
Nu håber jeg det er rette sted jeg poster dette... Jeg kan ikke få lyd ud igennem min Pioneer receiver VSX-421 fra mit Sony HX 923, når jeg ser almindelig TV. Forstærkeren skifter selv over til TV/Sat men der er ingen lyd. Jeg har fulgt anvisningerne i manualen og både "Control" og "ARC" er sat til "ON". Jeg kan for eksempel skrue op/ned på receiveren med min Sony fjernbetjening. Der er et enkelt HDMI kabel forbundet fra TVet til receiveren. Mvh Steen |
|
![]() |
|
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej
jeg sammen problem her jeg har en vsx-521 og el LG 42lm615t som jeg ikke kan få til at spille. receiver skifter også over til tv/sat mvh
|
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Inde i menu opsætningen, hvad står TV/Sat til der?
|
|
![]() |
|
orm08 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2010 Status: Offline Point: 237 |
Har et Sony 46EX721 og sony surround
På TV skal du checke at HDMI til receiver er sat i HDMI 1 på TV og receiver understøtter ARC (Audio Return Channel) dit TV gør, ellers er det optisk kabel Du kan checke dit TV under opsætning/lyd, check at HDMI/DVI lydkilde står til HDMI lyd. Kan også vær at du skal ændre digital lydudgang fra auto til PCM. Eller bør du kunne skifte mellem reveiver og tv højtalere ved at trykke på Sync menu på emoten, vælge højtalere. Her kan du så skifte mellem TV-Højtaler og Audiosystem |
|
![]() |
|
Steenio ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-August-2011 Status: Offline Point: 9 |
Er ikke hjemme nu, men mit HDMI er sat til HDMI indgang 3 på TVet, så det vil jeg lige prøve at ændre når jeg kommer hjem. Hvorfor virker det mon kun der og ikke de andre indgange?
:-) |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
I "gamle dage" var det heller ikke alle scart indgange der tillod signal UD til en optager...
|
|
![]() |
|
Orm08...
Tak for hjælpen!! Jeg flyttede HDMI kablet over i indgang 1 på tv'et og så var problemet løst. :) |
|
![]() |
|
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
Hej jeg har ikke kunne løse mit problem receiver står til on under ARC jeg kan ikke se nogle andre indstillinger på tv end lyden kan stå til
auto eller bitstream. |
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |