|
Lyd via Hometrio til Receiver |
Besvar |
Forfatter | |
Chessr
Bruger Oprettet: 27-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-September-2013 kl. 17:23 |
Jeg vil gerne starte med at beklage hvis jeg her lagt dette i det forkerte forum. Det er lidt forvirrende.
Nå sagen er den at jeg lige har fået TDC Home Trio. Den vil jeg gerne have koblet til min Denon receiver så jeg kan få lyden ud af mine stereo højtalere. Hvad skal jeg bruge for det ? Jeg har lige nu prøvet at bruge et optisk kabel fra receiver til Home Trio boksen og der fra en HDMI til TVet. Det kan også godt give lyd hvis jeg skruer min receiver helt enormt meget op og samtidig har tændt for lyden i home trio boksen. Så snart jeg muter på home trio så forsvinder alt lyd. Det jeg gerne vil er at have alt master lyd kører igennem receiveren og uden om Home Trio Håber i forstår. På forhånd tak |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
For at få lyden fra TDC modtageren til Reciveren, så skal der bruges HDMI, Toslink, eller for den sags skyld en Analog forbindelse over til den. Sidstnævnte vil dog så ikke give Surround.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Chessr
Funktioner
Tak(0)
|
hvad er toslink ?
Men hvordan får jeg så billede hvis jeg fører HDMI i receiver i stedet for i TV fra boksen ? Ved at føre HDMI fra receiver op til TV som jeg har i forvejen? Redigeret af Chessr - 30-September-2013 kl. 17:48 |
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, alt hvad der har HDMI fører du til TVet via Reciveren, og er der ARC på TV og Reciver, så får du jo også lyd fra TVet til Reciver på kablet.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Chessr
Funktioner
Tak(0)
|
men hvad skal jeg så bruge til at føre billedet fra home trio til TVet ? Er det nok at HDMI går fra home trio til receiver og at receiveren så har en TV out som fører billedet op til TVet ?
|
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
HDMI er jo både et billede og lydkabel.
|
|
|
|
Chessr
Funktioner
Tak(0)
|
jep det ved jeg. Men tak for info. Prøver det nævnte
|
|
JayKay
Guld medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: Helsingør, Dk Status: Offline Point: 545 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hdmi fra hometrio til denon. Og hdmi fra denon til tv. Enkelt. Det er det jeg har gjort med mit setup.
|
|
Tweaky
Guld medlem Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og inden du roder videre med dine kabler, så har du sikret at der er skruet helt op for lyden på din Trio boks ?
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |