recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd via optisk kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd via optisk kabel

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bigfool Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Oktober-2003
Sted: 2860, Denmark
Status: Offline
Point: 129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bigfool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 15:21
Sådan som jeg læser brugsanvisningen for tv'et, skal man bare tilslutte det optiske kabel, (man kan så vælge at bibeholde lyden eller slukke for de indbyggede højttalere).
En anden har også spurgt om det røde lys/signal kommer ud i den anden ende af kablet, og det gør det - Er det så ikke et tegn på, at der er signal i den ende, der skal i receiveren?
Til top
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 17:24
Ved ikke om det har betydning mht lys om der er lyd igennem eller om det nare viser det er tilsluttet
Mit tv skal stå til optisk lyd ud for at spille via reciveren med optisk kabel dvs ingen tv lyd via højttaler samtidig.
Tjek lydinstillingerne i tv'et Smile

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19648
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 18:24
Jeg ville gå efter manualen,
Digitalt udgangsformat
Du kan finde flere oplysninger i Hjælp ved at vælge Søgeord og finde Lydudgangsformat.

Justering af digital udgang
Du kan finde flere oplysninger i Hjælp ved at vælge Søgeord og finde Justering af lydudgang.

Lydudgang
I denne menu kan du tænde eller slukke for TV'ets højttalere. Hvis du tilslutter et Home Theatre System, kan du vælge, hvilken enhed der skal afspille TV'ets lyd. Alle tilgængelige højttalersystemer vises på denne liste.
Hvis du bruger en HDMI CEC-tilslutning til en lydenhed (såsom et Home Theatre System), kan du vælge EasyLink-autostart. TV'et aktiverer lydenheden, sender TV-lyden til enheden og deaktiverer TV- højttalerne.

Ud fra ovenstående er jeg ret sikker på at du bliver nødt til at ændre et eller andet i fjernsynet, før du får signal til din forstærker.
Det røde lys, er bare en indikation af at du ghar fat i en udgang.
Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bigfool Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bigfool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2017 kl. 15:57
Hej alle folkens.

Jeg er flov - meget flov - men det viser sig, at jeg ikke havde fjernet de hersens "kondomer", der sidder på hvert stik; noget jeg læste om i dag i en anden tråd på nettet, (Jeg har aldrig tidligere haft et optisk kabel i hånden, så jeg anede ikke at der sad den form for beskyttelse på, og der var heller ikke nogen beskrivelse i emballagen fra Sandstøm) Embarrassed

Efter at have fjernet beskyttelsen og sat stikkene i igen, slog receiveren over på "digital" og wupti, nu spiller det Big smile

Jeg beklager meget at have spildt jeres tid, men jeg vidste jo ikke bedre; er dog meget taknemmelig for jeres tid og indsats!

Med røde ører,
Bigfool Wink
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2017 kl. 16:28
Det var lige godt S.......    Har selv tænkt på det, men der har altid været kæmpedutter på mine optiske kabler, så troede ikke det var et issue i dag.
Til top
Bigfool Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bigfool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2017 kl. 18:01
@Kampus: Mener du, at det/de optiske kabler du anvender i dag fungerer med "dutterne" på?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2017 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Bigfool Bigfool skrev:

@Kampus: Mener du, at det/de optiske kabler du anvender i dag fungerer med "dutterne" på?

Nej, jeg mener at de optiske kabler jeg har købt de senere år, kan man ikke sætte stikkene i MED dutterne på.
Til top
Bigfool Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bigfool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2017 kl. 18:46
Synes også, (inden jeg fik fjernet dutterne), at det var svært at proppe stikkene helt ind, (og de sagde heller ikke "klik"), men da jeg på daværende tidspunkt slet ikke havde nogen erfaring, troede jeg, at "sådan" var det bare :-)
Takker endnu en gang for support - Ha' en god aften :-)

Bigfool
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2017 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Bigfool Bigfool skrev:

Synes også, (inden jeg fik fjernet dutterne), at det var svært at proppe stikkene helt ind, (og de sagde heller ikke "klik"), men da jeg på daværende tidspunkt slet ikke havde nogen erfaring, troede jeg, at "sådan" var det bare :-)
Takker endnu en gang for support - Ha' en god aften :-)

Bigfool

Ja skide condomer Og lige over
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu