|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
MonKey ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() Sendt: 23-November-2010 kl. 11:26 |
|
Hvilken afspiller vi være bedst egnet; den skal primært anvendes til afspilning af lydbøger??
Den skal 'huske' hvortil man er kommet i lydbogen, evt. kunne spole lidt tilbage for at høre teksten igen.
Den skal være simpel at betjene.
Den skal være transportabel, batteriforsynet, og lille af størrelse.
Den skal mindst 'rumme' en komplet lydbog.
Er der nogen der kan anbefale et mærke/model, evt flere muligheder ???
pft
|
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() |
|
En compact disk afspiller med hørebøffer?
Du må komme med lidt mere info, ellers kan du vælge hvilken som helst mp3 afspiller med en spoleknap på. De kan huske hvor man er nået til, og kan spole lidt tilbage. |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
Sionic ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Juni-2009 Status: Offline Point: 165 |
![]() |
|
iPod Nano har alle de ting du efterlyser. Understøtter også Audible.com hvis du har bøger derfra.
http://www.apple.com/dk/ipodnano/ Ka' varmt anbefales! Super cool lille gadget. ![]() Redigeret af Sionic - 23-November-2010 kl. 12:30 |
||
![]() |
||
frisendahl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
![]() |
|
Hej
Jeg har de sidste 2 år brugt en creative mosaik 2gb. det gver mulighed for 6-8 bøger i mp3 og Wma. bøgerne låner jeg på biblioteket som mp3 cd eller downloader fra netlydbog.dk alt ganske gratis.
Husk at afspilleren skal kunne håndtere DRM10 ved download fra biblioteket.
Et godt bud kunne være en Sandisk 4gb der har alle faciliteterne. Jeg mener Computercity sælger den pt. for Kr. ca. 400,- ellers søg på den.
DR.DK er også et godt bud på gratis lydbøger og radiodrama,her er alt mp3.
Begge aafspillere har iøvrigt også FM radio.
Jeg ved godt at alle æblefanatikerne har en masse fordele at remse op, men ovenstående er super velfungerende og enkle at betjene.
Du kan jo også bruge en telefon til næsten det samme. Jeg har f.eks.en Sony W715 walkman, der kan løse den samme opgave, men jeg bruger alligevel altid Mosaikken.
Alt kan iøvrigt foregå via windows medieafspiller på pc.
Dette var blot lidt om hvordan jeg gør. Jeg er iøvrigt 70 år og begyndte først med lydbøgerne for 2 år siden, da jeg gik på pension.
God vind.
|
||
john hansen
|
||
![]() |
||
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() |
|
Problemet er at de fleste MP3 afspillere ikke kan huske hvor man er kommet til i lydbogen, hvis man i mellemtiden har afspillet en anden MP3 fil. Den skal have support for bogmærker, og det er der ikke så mange der har. Apple har bl. a,.
|
||
/Peter
|
||
![]() |
||
frisendahl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
![]() |
|
Hej igen
Jeg kan da blot oplyse at min Creative Zen Mosaik har bogmærker. Jeg har lige afprøvet det med held.
Jeg ved selvfølgelig ikke, om Sandisk Mp3 har denne funktion.
Det er dog ikke en funktion jeg har brugt overhovedet, men den kan da hvis det ønskes.
Nå, lad det ikke blive en strid om funktioner, spørgsmålet gik på en enkel Mp3 afspiller til lydbøger, men jeg må alligevel påpege, at æblerne ikke understøtter DRM10 (digital rights management) som kræves ved download af lydbøger fra biblioteket.
Man kan låne 2 bøger pr. måned i 30 dage. Jeg har fået oplyst, at denne begrænsede adgang er økonomisk betinget, da bibliotekerne betaler en afgift på ca. kr. 35,- pr udlån.
Nu ved jeg ikke hvor gammel spørgeren er, så signalværdien er måske vigtigere end funktion.
Hvis du låner en lydbog på Mp3/cd på biblioteket kopier du den blot over på PC og downloader til afspiller, det er rimeligt ukompliceret.
Hvis du downloader skal det første afsnit påbegyndes afspillet i Windows medieafspiller, hvorefter din kode hentes og hele bogen kan downloades til Mp3 afspilleren.
Er der spørgsmål så vend tilbage.
mvh
|
||
john hansen
|
||
![]() |
||
rawi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 282 |
![]() |
|
jeg har selv kigget efter en afspiller til lydbøger, og har fundet noge på nettet der anbefaler http://www.cowonglobal.com/product_wide/iAUDIO9/product_page_1.php
jeg skal lige have kigget lidt mere på specs osv, men jeg tror godt det kunne blive den jeg vælger. |
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() |
|
Sorry på det punkt har du selvfølgelig helt ret. Tænkte jeg ikke lige på. |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
MonKey ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() |
|
Tak for jeres input !!
Nu blev jeg lidt klogere, og jeg har fået øje på en Creative - Zen Style EZ100 som kan fås hos
'EXPERT' til ca. 400,-kr.
John, mener du at den vil være velegnet til specielt lydbøger ?? og har den de faciliteter der skal til for at låne på bibliotekerne ??
på forhånd tak
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej igen.
Det glæder mig du forølger sporet.
Jeg har prøvet at følge op hos Creative med et synes jeg negativt resultat. De nævner udelukkende DRM9, hvilket desværre ikke er tilstrækkeligt, Bibliotekerne kræver DRM10 eller højere og udelukker samtidig Aple, såh!
Jeg har også kigget på expert.dk og er faldet over et andet rigtig godt tilbud nemlig:
Philips MP3 Vibe 4GB sort der understøtter DRM10, så her har vi det sort på hvidt.
Pris kr. 499,-
Den ville jeg overveje, da jeg mener den vil klare dine krav og mere til.
Du kan selv læse specs. på deres hjemmeside.
Med hensyn til download osv. beskriver netlydbog.dk det yderst kompetent.
Når du kommer igeng så hold øje med DR.dk både med gratis download af lydbøger og radiodrama.
I øjeblikket køre bl. "udenfor borgen". De kan hentes som podcast, hvor jeg bruger Zencast.
Har du yderligere spørgsmål er jeg da med glæde til disposition.
mvh
John
|
||
john hansen
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |