recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydbøger&Afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLydbøger&Afspiller

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MonKey Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: Lydbøger&Afspiller
    Sendt: 23-November-2010 kl. 11:26
Hvilken afspiller vi være bedst egnet; den skal primært anvendes til afspilning af lydbøger??
Den skal 'huske' hvortil man er kommet i lydbogen, evt. kunne spole lidt tilbage for at høre teksten igen.
Den skal være simpel at betjene.

Den skal være transportabel, batteriforsynet, og lille af størrelse.

Den skal mindst 'rumme' en komplet lydbog.
Er der nogen der kan anbefale et mærke/model, evt flere muligheder ???

pft
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 11:45
En compact disk afspiller med hørebøffer?

Du må komme med lidt mere info, ellers kan du vælge hvilken som helst mp3 afspiller med en spoleknap på. De kan huske hvor man er nået til, og kan spole lidt tilbage.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Sionic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Juni-2009
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 12:13
iPod Nano har alle de ting du efterlyser. Understøtter også Audible.com hvis du har bøger derfra.

http://www.apple.com/dk/ipodnano/

Ka' varmt anbefales! Super cool lille gadget.

Redigeret af Sionic - 23-November-2010 kl. 12:30
Til top
frisendahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-August-2008
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2010 kl. 09:39
Hej
Jeg har de sidste 2 år brugt en creative mosaik 2gb. det gver mulighed for 6-8 bøger i mp3 og Wma. bøgerne låner jeg på biblioteket som mp3 cd eller downloader fra netlydbog.dk alt ganske gratis.
Husk at afspilleren skal kunne håndtere DRM10 ved download fra biblioteket.
Et godt bud kunne være en Sandisk 4gb der har alle faciliteterne. Jeg mener Computercity sælger den pt. for Kr. ca. 400,- ellers søg på den.

DR.DK er også et godt bud på gratis lydbøger og radiodrama,her er alt mp3.

Begge aafspillere har iøvrigt også FM radio.

Jeg ved godt at alle æblefanatikerne har en masse fordele at remse op, men ovenstående er super velfungerende og enkle at betjene.

Du kan jo også bruge en telefon til næsten det samme. Jeg har f.eks.en Sony W715 walkman, der kan løse den samme opgave, men jeg bruger alligevel altid Mosaikken.

Alt kan iøvrigt foregå via windows medieafspiller på pc.

Dette var blot lidt om hvordan jeg gør. Jeg er iøvrigt 70 år og begyndte først med lydbøgerne for 2 år siden, da jeg gik på pension.

God vind.
john hansen
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2010 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Du må komme med lidt mere info, ellers kan du vælge hvilken som helst mp3 afspiller med en spoleknap på. De kan huske hvor man er nået til, og kan spole lidt tilbage.
Problemet er at de fleste MP3 afspillere ikke kan huske hvor man er kommet til i lydbogen, hvis man i mellemtiden har afspillet en anden MP3 fil.
Den skal have support for bogmærker, og det er der ikke så mange der har. Apple har bl. a,.
/Peter
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2010 kl. 15:04
Hej igen

Jeg kan da blot oplyse at min Creative Zen Mosaik har bogmærker. Jeg har lige afprøvet det med held.
Jeg ved selvfølgelig ikke, om Sandisk Mp3 har denne funktion.
Det er dog ikke en funktion jeg har brugt overhovedet, men den kan da hvis det ønskes.

Nå, lad det ikke blive en strid om funktioner, spørgsmålet gik på en enkel Mp3 afspiller til lydbøger, men jeg må alligevel påpege, at æblerne ikke understøtter DRM10 (digital rights management) som kræves ved download af lydbøger fra biblioteket.
Man kan låne 2 bøger pr. måned i 30 dage. Jeg har fået oplyst, at denne begrænsede adgang er økonomisk betinget, da bibliotekerne betaler en afgift på ca. kr. 35,- pr udlån.

Nu ved jeg ikke hvor gammel spørgeren er, så signalværdien er måske vigtigere end funktion.

Hvis du låner en lydbog på Mp3/cd på biblioteket kopier du den blot over på PC og downloader til afspiller, det er rimeligt ukompliceret.
Hvis du downloader skal det første afsnit påbegyndes afspillet i Windows medieafspiller, hvorefter din kode hentes og hele bogen kan downloades til Mp3 afspilleren.

Er der spørgsmål så vend tilbage.

mvh
john hansen
Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juni-2009
Point: 282
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2010 kl. 17:53
jeg har selv kigget efter en afspiller til lydbøger, og har fundet noge på nettet der anbefaler http://www.cowonglobal.com/product_wide/iAUDIO9/product_page_1.php
jeg skal lige have kigget lidt mere på specs osv, men jeg tror godt det kunne blive den jeg vælger.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2010 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Problemet er at de fleste MP3 afspillere ikke kan huske hvor man er kommet til i lydbogen, hvis man i mellemtiden har afspillet en anden MP3 fil.
Den skal have support for bogmærker, og det er der ikke så mange der har. Apple har bl. a,.

Sorry på det punkt har du selvfølgelig helt ret. Tænkte jeg ikke lige på.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
MonKey Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 15:04
Tak for jeres input !!
Nu blev jeg lidt klogere, og jeg har fået øje på en Creative - Zen Style EZ100 som kan fås hos
'EXPERT' til ca. 400,-kr.
John, mener du at den vil være velegnet til specielt lydbøger ?? og har den de faciliteter der skal til for at låne på bibliotekerne ??

på forhånd tak
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 20:08
Hej igen.

Det glæder mig du forølger sporet.

Jeg har prøvet at følge op hos Creative med et synes jeg negativt resultat. De nævner udelukkende DRM9, hvilket desværre ikke er tilstrækkeligt, Bibliotekerne kræver DRM10 eller højere og udelukker samtidig Aple, såh!

Jeg har også kigget på expert.dk og er faldet over et andet rigtig godt tilbud nemlig:

Philips MP3 Vibe 4GB sort der understøtter DRM10, så her har vi det sort på hvidt.
Pris kr. 499,-

Den ville jeg overveje, da jeg mener den vil klare dine krav og mere til.
Du kan selv læse specs. på deres hjemmeside.

Med hensyn til download osv. beskriver netlydbog.dk det yderst kompetent.

Når du kommer igeng så hold øje med DR.dk både med gratis download af lydbøger og radiodrama.
I øjeblikket køre bl. "udenfor borgen". De kan hentes som podcast, hvor jeg bruger Zencast.

Har du yderligere spørgsmål er jeg da med glæde til disposition.

mvh

John
john hansen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu