recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyddæmpning/akustik til stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyddæmpning/akustik til stuen

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Emne: Lyddæmpning/akustik til stuen
    Sendt: 18-August-2010 kl. 23:11
Hej, jeg skal bruge noget lyddæmpning/akustik materiale til stuen. Det skal være sort. Jeg skal bruge mindst 300 cm (bredde) x 180 cm (højde). Det skal op på væggen bag min sofa, (som står lige overfor mit tv), så det samtidigt også har en god effekt på mit tv som ikke er den store fan af hvide reflekterende vægge. Derfor er det vigtigt at materialet er sort. Takker på forhånd.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
sumopix.com Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 09:09
Hej Firebird

Hos SUMOpix sælger vi en del lærredsbilleder med indlagt rockfon pladder til netop sådan formål.
Fordelen er at du kan få et lærredstryk op på væggen, som ud over at give akustikforbedring også er pæne at se på. Du kan selv vælge dit motiv, Det kan være helt sort hvis det er det du ønsker, men der er også mulighed for at få et motiv på billedet.

Du kan her læse mere om vores lærredstryk med indlagt lyddæmpning

Sig endelig til hvis der er noget vi kan hjælpe med.
------
SUMOpix.com
http://www.sumopix.com/da/lyddaempning - lyddæmpning og bedre akustik
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 11:45
Du kan få en rigtig godt løsning ved at lave det selv. 

Tjek denne tråd ud, der er al den information du skal bruge:

Ellers kan man få løsninger med Rockfon som kan males med speciel maling der ikke lukker den porøse overflade. Har en løsning med rockfon i mit lab på arbejde, og det fungerer rigtig godt. De hjemmelavede fungerer dog lige så godt, og fungerer efter samme princip. .
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 12:14
ellers er der også troldtekt http://www.troldtekt.dk/Privat/Specialprodukter.aspx hvis du kan leve med overfladen.. det kan jo også males i ønsket farve.. men det er en billig og let løsning fungerer fint på både loft og væg.. vi købte nogle her til job til 125,- kr/plade + moms (60cm x 240cm) http://www.bygombilligt.dk/shop/plader/default.aspx  vi har det på loftet i vores sommerhus, det ser faktisk godt ud, og giver et godt indeklima (lydmæssigt).

Redigeret af rhsin - 19-August-2010 kl. 12:17
Mvh

René
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 13:47
Hej. Tak skal i have. Der er en hel del jeg kunne bruge til noget. Selv havde jeg tænkt på at lave noget med glasuld på nogle plader med en stor ramme rundt om, og beklæde det med noget sort stof, f.eks gardinstof eller højtalerstof. Det kan jeg se at andre også gør, så det er måske den løsning jeg går efter. Der er 50 cm fra væggen til bagsiden af min sofa så det må godt fylde noget i dybden. Jeg har dog været i tvivl om hvor godt det ville være i forhold til professionelle produkter.

Troldtekt ser meget interessant ud. Det kunne jeg jo også beklæde med noget sort stof.

Der må gerne komme flere gode forslag. Hvad bør jeg f.eks bruge bag et par gulvhøjtalere og evt. subwoofere?

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Du kan få en rigtig godt løsning ved at lave det selv. 

Tjek denne tråd ud, der er al den information du skal bruge:

Ellers kan man få løsninger med Rockfon som kan males med speciel maling der ikke lukker den porøse overflade. Har en løsning med rockfon i mit lab på arbejde, og det fungerer rigtig godt. De hjemmelavede fungerer dog lige så godt, og fungerer efter samme princip. .
Super tråd! Hmmm, glasuld er måske ikke det bedste alligevel? Jeg havde for i øvrigt slet ikke tænkt på at jeg bare kunne montere afstandsklodser direkte på væggen, i stedet for at montere dem på nogle små plader. Embarrassed

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af sumopix.com sumopix.com skrev:

Hej Firebird

Hos SUMOpix sælger vi en del lærredsbilleder med indlagt rockfon pladder til netop sådan formål.
Fordelen er at du kan få et lærredstryk op på væggen, som ud over at give akustikforbedring også er pæne at se på. Du kan selv vælge dit motiv, Det kan være helt sort hvis det er det du ønsker, men der er også mulighed for at få et motiv på billedet.

Jeg synes dette her ville være Top Nice at have til sit bio rum! 
Kan man få leveret film plakater også.?
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af sumopix.com sumopix.com skrev:

Hej Firebird

Jeg synes dette her ville være Top Nice at have til sit bio rum! 
Kan man få leveret film plakater også.?
Ud fra deres hjemmeside at bedømme så ja :D
Til top
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: 9600 Aars
Point: 362
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 17:46
Lyder nice... man kunne dog tro at de ville få problemer med copyright ved filmplakater osv.... men hva' faen....
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Troldtekt ser meget interessant ud. Det kunne jeg jo også beklæde med noget sort stof.

Lidt afhængig af rummet og stilen naturligvis er jeg faktisk meget positiv over looket på troldtekt når først det er kommet op, så er det faktisk en pæn og rolig overflad som giver et lidt varmere og mere rustikt look end feks en helt glat og ustruktureret gipsvæg... men ok.. jeg har det i summerhuset hvor man jo mentalt er lidt mere afslappet... om jeg kunne finde på at bruge det i mit hjem.. (nu står jeg ikke overfor store ombygninger) som loft måske... men som væg ville det ikke egne sig da jeg har vandskurede vægge som jeg er meget glad for.

Materialet er fysisk let, men alligevel relativt fast så det sættes op med specielle skruer.

Og behøves ikke nødvendigvist at blive puttet væk bag en beklædning, men det er naturligvist smag og behag, det er dog et faktum at reflektionerne i rummet bliver mærkbart reduceret.

En ide kunne jo også være hvis man har et kunstnertalent i familien og lade dem om at udsmykke en troldtektplade som man så hængte op.
Mvh

René
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 10:16

jeg har selv lavet såden en 240cm x 120 cm og der er 10cm rokwol ,,,den kan laves for bilige penge med Ikea stof og træ ramme , og der har gjort fantanstisk akustisk effekt i vores stue Wink

PS: i øvrig synes jer et der er super godt at du tænker på akustik i din stue, da den ikke er så stor og du kan risikere at lyden bliver meget samenpraset hvis akustiken ikke er optimal

Redigeret af sani - 20-August-2010 kl. 10:22
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

jeg har selv lavet sådan en 240cm x 120 cm og der er 10cm rockwool ,,,den kan laves for bilige penge med Ikea stof og træ ramme , og der har gjort fantastisk akustisk effekt i vores stue Wink

PS: i øvrig synes jer et der er super godt at du tænker på akustik i din stue, da den ikke er så stor og du kan risikere at lyden bliver meget sammenpresset hvis akustikken ikke er optimal
Det ser flot ud! Jeg har dog tænkt mig at gøre hele væggen bag min sofa sort. I hvert fald fra toppen af sofaen af og til loftet. Jeg kan se den hvide væg bag sofaen i skærmen,(specielt i mørke scener), og det generer mig grænseløst, så jeg slår bare to fluer med et smæk.

JVC X3
?
?
?
?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu