|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() Sendt: 18-August-2010 kl. 23:11 |
|
Hej, jeg skal bruge noget lyddæmpning/akustik materiale til stuen. Det skal være sort. Jeg skal bruge mindst 300 cm (bredde) x 180 cm (højde). Det skal op på væggen bag min sofa, (som står lige overfor mit tv), så det samtidigt også har en god effekt på mit tv som ikke er den store fan af hvide reflekterende vægge. Derfor er det vigtigt at materialet er sort. Takker på forhånd.
|
||
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
||
![]() |
||
sumopix.com ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
|
Hej Firebird
Hos SUMOpix sælger vi en del lærredsbilleder med indlagt rockfon pladder til netop sådan formål. Fordelen er at du kan få et lærredstryk op på væggen, som ud over at give akustikforbedring også er pæne at se på. Du kan selv vælge dit motiv, Det kan være helt sort hvis det er det du ønsker, men der er også mulighed for at få et motiv på billedet. Du kan her læse mere om vores lærredstryk med indlagt lyddæmpning Sig endelig til hvis der er noget vi kan hjælpe med. |
||
------
SUMOpix.com http://www.sumopix.com/da/lyddaempning - lyddæmpning og bedre akustik |
||
![]() |
||
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
![]() |
|
Du kan få en rigtig godt løsning ved at lave det selv.
Tjek denne tråd ud, der er al den information du skal bruge: Ellers kan man få løsninger med Rockfon som kan males med speciel maling der ikke lukker den porøse overflade. Har en løsning med rockfon i mit lab på arbejde, og det fungerer rigtig godt. De hjemmelavede fungerer dog lige så godt, og fungerer efter samme princip. .
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
ellers er der også troldtekt http://www.troldtekt.dk/Privat/Specialprodukter.aspx hvis du kan leve med overfladen.. det kan jo også males i ønsket farve.. men det er en billig og let løsning fungerer fint på både loft og væg.. vi købte nogle her til job til 125,- kr/plade + moms (60cm x 240cm) http://www.bygombilligt.dk/shop/plader/default.aspx vi har det på loftet i vores sommerhus, det ser faktisk godt ud, og giver et godt indeklima (lydmæssigt).
Redigeret af rhsin - 19-August-2010 kl. 12:17 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
|
Hej. Tak skal i have. Der er en hel del jeg kunne bruge til noget. Selv havde jeg tænkt på at lave noget med glasuld på nogle plader med en stor ramme rundt om, og beklæde det med noget sort stof, f.eks gardinstof eller højtalerstof. Det kan jeg se at andre også gør, så det er måske den løsning jeg går efter. Der er 50 cm fra væggen til bagsiden af min sofa så det må godt fylde noget i dybden. Jeg har dog været i tvivl om hvor godt det ville være i forhold til professionelle produkter.
Troldtekt ser meget interessant ud. Det kunne jeg jo også beklæde med noget sort stof. Der må gerne komme flere gode forslag. Hvad bør jeg f.eks bruge bag et par gulvhøjtalere og evt. subwoofere? |
||
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
||
![]() |
||
![]() |
|
![]() |
||
||
![]() |
||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
![]() |
|
Jeg synes dette her ville være Top Nice at have til sit bio rum! Kan man få leveret film plakater også.?
|
||
![]() |
||
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
|
Ud fra deres hjemmeside at bedømme så ja :D |
||
![]() |
||
Tobster ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2009 Sted: 9600 Aars Status: Offline Point: 362 |
![]() |
|
Lyder nice... man kunne dog tro at de ville få problemer med copyright ved filmplakater osv.... men hva' faen....
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Lidt afhængig af rummet og stilen naturligvis er jeg faktisk meget positiv over looket på troldtekt når først det er kommet op, så er det faktisk en pæn og rolig overflad som giver et lidt varmere og mere rustikt look end feks en helt glat og ustruktureret gipsvæg... men ok.. jeg har det i summerhuset hvor man jo mentalt er lidt mere afslappet... om jeg kunne finde på at bruge det i mit hjem.. (nu står jeg ikke overfor store ombygninger) som loft måske... men som væg ville det ikke egne sig da jeg har vandskurede vægge som jeg er meget glad for.
Materialet er fysisk let, men alligevel relativt fast så det sættes op med specielle skruer.
Og behøves ikke nødvendigvist at blive puttet væk bag en beklædning, men det er naturligvist smag og behag, det er dog et faktum at reflektionerne i rummet bliver mærkbart reduceret.
En ide kunne jo også være hvis man har et kunstnertalent i familien og lade dem om at udsmykke en troldtektplade som man så hængte op.
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
![]() |
|
![]() PS: i øvrig synes jer et der er super godt at du tænker på akustik i din stue, da den ikke er så stor og du kan risikere at lyden bliver meget samenpraset hvis akustiken ikke er optimal Redigeret af sani - 20-August-2010 kl. 10:22 |
||
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
||
![]() |
||
![]() |
|
|
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |