|
Lyden er elendig næsten manglende i front højtaler |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Indy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Marts-2013 kl. 17:37 |
Har en Sony STR-DB795 reciever til min hjemmebiograf med to front og to bag højtalere og en center.
Men lyden i mine to fronthøjtalere lyder elendigt det er som om der kun er diskant man hører der er slet ikke noget "volume" i dem. Den er rimelige avanceret forsærkeren så jeg troede jeg bare havde fået stillet den på noget forkert derfor så testede jeg højtalerne med en alm. 2 kanalers forstærker og en ipod hvor det lød fint. Men npr jeg sætter dem til min reciever/forstærker så mangler jeg bas så det er kun center og baghøjtalere man kan høre næsten. Jeg prøvede for noget tid siden at skifte højtalerkablerne ud og trække dem løst for sig selv hen over det hele også fik jeg det til at virke men kun en periode så var det galt igen. Nu prøvede jeg lige at afmontere højtalerledningerne og sætte dem på igen og der oplevede jeg at de spille ordetnligt i ca. 5 sekunder så forsvandt bassen igen. Er der nogen der kan sige mig hvad det kan være. Kan det være mine højtalere der er defekte og får reciveren til at slukke for bas-signalet til dem eller er recieveren blot stået af eller kan der været gået en sikring eller andet i den. Nogle der har mere forstand på den slags der har nogle gode ideer? Den er ikke brug ret meget og den har slet ikke fået lov at stå og blæse derudaf på fuld volume eller andet der kunne overbaleste den eller højtalerne. /Magnus < style="display:none;" id="adlesse_unifier_magic_element_id"> |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan jo lige sætte en finger på bas enheden og tjekke om der er strøm på.
Dernæst skal du tjekke at alle ledninger vender rigtig. + til + og - til -. Hvis de vender forkert spiller højtalerne i modfase. Med manglende bas som resultat. Når du har prøvet det og fejlen stadig er der må det være noget med forstærkeren.
|
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Der er også den mulighed at dine front er stillet til small så bas lyden sendes til den sub du ikke har tilsluttet. Du kunne også tilslutte front son bag og omvendt, bare for at undersøge hvad det giver. Det med de 5 sekunder er godt nok underligt og passer ikke rigtigt med indstillings eller tilslutnings fejl.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det lyder som om du har fået tilsluttet højttalerne forkert. Læs nøje brugsanvisningen, og prøv så igen. Er der microfon med til auto-opsætning?
|
|
![]() |
|
Indy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
Jeg har nu undersøgt lidt mere.
Højtalerne sidder med 2-polede DIN stik hvor det lille hul er plus ifølge min gooogle søgning. Jeg her bibbet mit højtalerkabel til begge front højtalere og sat dem rigtigt på plus og minus (det gjorde de i forvejen) Det hjalp ikke. Jeg satte min receiver tilbage til fabriksindstillingerne for at være sikker på jeg ikke havde pillet ved noget. Der er mulighed for tilslutning af to sæt fronthøjtaleremen jeg bruger jo kun den ene sæt. Så prøvede jeg at montere de to baghøjtalere på det ledige fronthøjtaler og prøvede at afspille lyd på dem. Det lød meget bedre selv om det jo er nogle små højtalere som ikke helt kan give den effekt men der var ingen tvivl om der var rigtig lyd. Men uanset hvilken af de to front højtaler tilslutninger jeg satte højtalerne på fik jeg ikke ordentlig lyd i dem. Så tog jeg den ene ud på køkkenbordet og pillede frontpladen af og løsnede den store højtaler (bas enheden) og lige så om den manglede en ledning eller kunne se noget. Det kunne jeg ikke. Og nu kommer det sjove. Efter 5 minutter på køkkenbordet satte jeg den igen til uden at have coverplade på så højtalerne var frie. Så tændte jeg for forstærkeren samtidig med jeg lagde en finger på bas højtaleren for at mærke om den vibrerede og det gjorde den og det lød godt men i løbet af nogle sekunder så blev det mindre og mindre til det efter ca. 10 sekunder var helt væk og lyden igen var elendig. Meget underligt. Kan jeg have ødelagt noget hvis ikke de har været monteret rigtigt med +/- jeg er dog rimelig sikker på det altid har været monteret rigtigt men med disse problemmer der sætter man spørgsmålsteg ved alt. Mit næste forsøg er at låne en alm. forstærker og prøve at tilslutte mine højtalere for at høre om de kan spille ordentligt så jeg er sikker på de virker rigtigt. Men det er meget mystisk. Men jeg må lede videre. /Magnus < style="display:none;" id="adlesse_unifier_magic_element_id"> |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Lyder som en dårlig forbindelse et sted i højttaleren.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
En dårlig forbindelse det kunne godt være. Men i begge fronthøjtalere samtidigt?
Det virker utroligt hvis det skulle ske i begge eller tager jeg fejl. /Magnus < style="display:none;" id="adlesse_unifier_magic_element_id"> |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Mystisk fejl. Det lyder som en løs forbindelse i højtaler. Jeg har haft et ligende problem med en diskant. Det viste sig at være en ledning der var samlet med en klemfætter ala dem man finder i biler. Den hev jeg af og loddede kablet sammen. Problem løst. Jeg ville lige prøve med et andet par højtalere.Hvilke højtalere har du? Din stik lyder som B&O. |
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
Ku ikke lige finde ud af det ved en hurtig Google søgning, men har den a og b fronthøjtalere? Kom selv en ang at sætte kablerne i a og tænde for b og der blev lyden som du beskriver
Redigeret af aerik - 24-Marts-2013 kl. 07:05 |
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
Fejlpost
Redigeret af aerik - 24-Marts-2013 kl. 07:05 |
|
![]() |
|
Fejlpost
|
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Hvilke højttalere er det?
Kan de bi-ampes (to sæt terminaler bagpå)? Hvis de kan bi-ampes, så skal du sikre dig der er ordentlig forbindelse mellem de to sæt terminaler (+ til + og - til -).
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |