recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyden går pga. belastning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyden går pga. belastning?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bummerten Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-November-2006
Sted: Tyskerland
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Emne: Lyden går pga. belastning?
    Sendt: 27-Juni-2007 kl. 15:10

Efter jeg har købt nyt fjernsyn og fået to nye stereo bænke, er jeg begyndt at få underlige problemer med mit anlæg.

Det handler om mit JVC TH-S9 Surround anlæg, som er går ud under scener med høj lyd, når jeg ser film. Anlægget går også ud, når jeg hører musik højt. Det skifter meget med hvor høj lyd, der skal til. Måske fordi anlægget har kølet af eller lignende.

Når problemet opstår bliver jeg nød til, at hive "Connector" stikket ud af Subwooferen også er der lyd efter 5 sekunder. 

Lige en lille ting som måske kan have noget med problemet at gøre;

Da jeg fik mine nye stereo bænke, var der lidt for langt til selve anlæg'et for højre front højtaler. Jeg forbandte så det oprindelige kabel med et lille kabel, så det kunne nå anlæg'et.  Det er forbundet med et lille plastic "stik" hvor der er en skrue i, der skal presse kablerne sammen. Jeg kender ikke lige navnet på forbinderen.

Har i den mindste idé om hvad kunne være galt, så skriv endelig.

Mvh.

Andreas Jensen

Redigeret af Bummerten - 27-Juli-2007 kl. 03:06
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 03:07

Jeg har redigeret det oprindelige indlæg, da det andet var meget sjusket .

Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 03:16
Nu er jeg ikke ekspert på området med har selv oplevet noget lign.

Min lillebror havde engang os et af de der "alt i et" systemer hvor der så var forholdsvis små højtalere til.

Så prøvede vi for sjov en dag at sætte mine store Cerwin Vega AT-80 kasser til, og de har ikke noget imod at få smidt et par hundrede watt i nakken ;)

Det resulterede bare i at anlægget kom med en lille besked hvor der stod noget med for meget belastning i displayet hver gang vi bare skruede lidt op og så slukkede det.

Vi prøvede med både tynde og tykke kabler hvis det nu skulle ha noget med modstanden i kablet og gøre men det hjalp ikke.

Så går udfra det var fordi højtalerne simpelthen bare var for store til at anlæget kunne levere den nødvendige kraft... Men som sagt er jeg ikke ekspert eller noget på området, bare mine erfaringer...

Redigeret af hyldig87 - 27-Juli-2007 kl. 03:17
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 04:28

Tak for dit svar, Hyldig.

De højtalere der er sat til er de orginale, som fulgte med sættet. Derfor burde der ikke være noget der eller tar jeg fejl?

Lige en lille tilføjelse:

Det er kun Subwooferen der "slukker" (den grønne lampe går ud og tænder igen, når jeg har sat Connector kablet i igen.). Ikke hele anlægget. Jeg får heller ingen fejl-beskeder eller noget.

Den slukker bare i scener, som fx i en scene i The Hills Have Eyes hvor de kører galt pga. nogle pikke (?) der er på vejen.

Kort sagt i action scener

Mvh.

Andreas Jensen.

Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 08:50
Lyder som om at forstærkeren "klipper" ved belastning...desværre er det nok under dimentioneret i de "alt i et" anlæg , iforhold til en separat Surround reciever med større transformatorer i der kan tåle belastningen når der bliver skruet op.
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 15:12

Den er en aktiv subwoofer, så det lyder meget rigtigt.

Jeg syntes bare det er meget underligt, at det har fungeret helt fint indtil jeg fik mit nye fjernsyn.

Før i tiden kunne jeg hører højt musik og se fx. King Kong med en Volume på 60 (maximum) og nu bliver jeg nød til at se film med omkring 40.

Det er lige meget om det er AUX, Toslink, DVD, Divx, Parabol.  

Redigeret af Bummerten - 27-Juli-2007 kl. 15:21
Til top
bio-freak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Juni-2007
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 17:53

Hej,

Har du prøvet at koble dit nye fjernsyn fra surroundanlægget? Hvis du nu kan skrue op uden problemer, så tyder det på at der er et problem med spændingspotentialet mellem fjensynet og subwooferen/surroundanlægget.

Dette kan ske ved at der er en DC spænding tilstede på fjernsynets audio ind eller udgang. Det vil forstyrre dit surroundanlæg.

mvh Bio-freak.

------------------------------

Receiver: Yamaha RXV 650

DVD: Yamaha S550

Projektor: Sanyo PLZ-V4

Højttalere: Harbosound HS84
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2007 kl. 00:12

Tjaah. Det kunne have noget med det at gøre. Det var faktisk også en tanke, så jeg har skiftet AUX kablet ud med et andet, som i steder for Phono er Audio L+R.

Efter jeg har skiftet har jeg ikke haft problemer, og anlægget har spillet fint til fester, hvor den har været på Max volume. Dog har problemet altid været en skiftende fase. Nogle gange virker det og nogle gange ikke, som regel en månedstid af gangen.

Anlægget er en DVD afspiller også, så hvis man spiller en film med den, burde den da ikke begynde med at finde lyden gennem AUX? Så burde den da spille direkte i Surround eller tar jeg fejl?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu