recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyden hakker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyden hakker

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Mhdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Januar-2021
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mhdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyden hakker
    Sendt: 07-Februar-2022 kl. 20:36
Hej

Jeg har et problem med at lyden via arc forsvinde 1 sekund eller 2.fra reciveren. Hver gang fx køleskabet tænder for kompressoren. 

Kan man gøre noget ved dette problem.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2022 kl. 21:01
Gammelt hus? Gammelt køleskab? Kun en lysgruppe på eltavlen?

Redigeret af Munch - 07-Februar-2022 kl. 21:01
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Mhdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Januar-2021
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mhdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2022 kl. 21:11
nyt hus 8 år. Nyt kølefrys. Max 1 år. 3 grupper på tavlen. Det dog muligt de begge sidder i den samme da den styre stue etagen. Derfor hellere ikke muligt at sætte en den anden gruppe. Da den køre 1 sal 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2022 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af Mhdk Mhdk skrev:

Jeg har et problem med at lyden via arc forsvinde 1 sekund eller 2.fra reciveren. Hver gang fx køleskabet tænder for kompressoren. 

Kan man gøre noget ved dette problem.

Støjfilter…….


Klaus


Redigeret af KlausDM - 07-Februar-2022 kl. 21:17
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mhdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Januar-2021
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mhdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2022 kl. 21:20
noget bestemt støjfiler det kan anbefales. Ikke helt mit område

Og hvor monteres dette. På køl frys eller reciveren? 


Redigeret af Mhdk - 07-Februar-2022 kl. 21:22
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2022 kl. 21:42
Hvis der er flere ting der støjer, er det letteste at sætte filteret på forstærker, tv, boks, altså alt der er hænger sammen af lyd/billed udstyr.

Som et forsøg, træk en forlængerledning fra den stikkontakt der er længst væk fra køleskabet. Giver det nogen ændring?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mhdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Januar-2021
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mhdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2022 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvis der er flere ting der støjer, er det letteste at sætte filteret på forstærker, tv, boks, altså alt der er hænger sammen af lyd/billed udstyr.

Som et forsøg, træk en forlængerledning fra den stikkontakt der er længst væk fra køleskabet. Giver det nogen ændring?


Klaus

Jeg prøver. De er ellers ret langt fra hinanden i forvejen. 

Støjfilteret. Er det blot sådan et klemme-støjfiler eller? 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2022 kl. 23:12
Klemme støjfilter?

Jeg tænker på noget som denne:
Det kan måske hjælpe dig.

Men, start med at fortælle alt om dit udstyr og strømtilslutninger.
Og ikke mindst, hvad er det der støjer rent elektrisk, er der jord på dine ting osv osv osv.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mhdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Januar-2021
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mhdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2022 kl. 07:25
køl frys der bare er sat direkte i en kontakt. Ingen jordben i stikket.

Yamaha reciveren i andet strømstik i den anden ende, hellere ikke jord i stikket. De begge standart stik 

Hver gang kølefrys starter, så ryger lyd signalet lige 1 sekund også kommer den igen. Det sker kun lyden køre via anlægget arc. Køres lyden bare fra tvet(der køre fra samme kontakt som reciveren) så forsvinder lyden ikke. 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5251
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2022 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af Mhdk Mhdk skrev:

køl frys der bare er sat direkte i en kontakt. Ingen jordben i stikket.
...
Så er det jo ikke en lovlig installation. Wink
Prøv med sådan en adaptor:
https://www.harald-nyborg.dk/hybridstikprop
Kan købes mange andre steder også.
Mvh. JørgenT
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2022 kl. 11:37
Jeg ville også starte med at jordlede køleskabet som JørgenT anbefaler. Hvis det ikke løser problemet kan man prøve at støjfjerne med et såkaldt RC-led. Det kan købes i elektronikforretning for få kroner, og skal monteres lige før receiveren, mellem de to ledere i strømkablet. Det fjerner støj og spikes fra strømmen.
Powered by beer and chips
Til top
Mhdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Januar-2021
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mhdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2022 kl. 13:53
det hjalp desværre ikke at sætte kølefrys til med jord

Når tvet køre via arc med lyd gennem reciveren. Så forsvinder det stadig, så snart kølefrys sætter igang.

Andre forslag modtages gerne 
Reciveren har ikke jord stik. Det er blot et flad aflangt stik.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu