recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyden hakker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyden hakker

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2022 kl. 16:27
Så måske et EMI støjfilter i stil med denne type på køleskab og receiver netledning:

Mvh. JørgenT
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2022 kl. 16:31
Man kan også købe en stikdåse (5 udtag) med filter til under 200,- kr. 

Ps. når du googler skal du ikke bruge ordet "Hi-Fi"... for så stiger prisen, mindst, x5 WinkLOL

Bond Cool

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19447
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2022 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Så måske et EMI støjfilter i stil med denne type på køleskab og receiver netledning:

En ferritkerne som den der hjælper intet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mhdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Januar-2021
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mhdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2022 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

En ferritkerne som den der hjælper intet.

Klaus

Så eneste / bedste løsning er at hente strøm til kølefrys fra en anden gruppe? 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2022 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Mhdk Mhdk skrev:

nyt hus 8 år. Nyt kølefrys. Max 1 år. 3 grupper på tavlen. Det dog muligt de begge sidder i den samme da den styre stue etagen. Derfor hellere ikke muligt at sætte en den anden gruppe. Da den køre 1 sal 
Har du prøvet med forlængerledning til enten reciever+TV eller køleskab fra den anden gruppe på 1. sal? Eller den 3. gruppe, hvor den så end benyttes?

Redigeret af JørgenT - 08-Februar-2022 kl. 19:14
Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19447
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2022 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af Mhdk Mhdk skrev:

Så eneste / bedste løsning er at hente strøm til kølefrys fra en anden gruppe? 

Problemet er sådan set at dit køl/frys tøjer rent elektrisk.
Der kan være enten et støjfilter (RC led) eller en kondensator der er defekt.

Er alt dit HIFI/Lyd sat til samme stikkontakt?
Er HDMI kabel prøvet udskiftet?
Er HDMI kabel placeret parallelt med et strømkabel?

Find en kabeltromle, sæt den til på førstesalen og før strøm ned til anlægget - er udfald væk nu?

Og prøv så den "frække": Sæt kabeltromlen mellem dit nuværende udtag og anlægget og lade kablet være rullet sammen på tromlen - er udfald væk nu?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mhdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Januar-2021
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mhdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2022 kl. 22:15
update

Da inte tidligere hjalp 

Prøvede jeg idag og trække strømme til køl fyrs fra et andet jord stik og lys gruppe 3, tv og surround sidder stadig i lys gruppe 1 

Men stadig når køl frys stater. Kan jeg høre et "tik" fra køl frys og lyden forsvinder stadig fra reciveren i 1 sekunds tid. Selvom det nu er 2 forskellige lysgrupper.

Kan der være noget defekt i køl frys hvis den sender det støj ud? Det jo kun et par mdr gammel, så leverandøren kan vel evt ta det til reperation eller? 
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Marts-2012
Point: 282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2022 kl. 08:45
Har du prøvet med et støjfilter eller RC-led på enten køleskabet eller radioen?