recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyden kommer og går på TV’et
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyden kommer og går på TV’et

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Emne: Lyden kommer og går på TV’et
    Sendt: 12-Maj-2005 kl. 19:56

Jeg ved ikke rigtigt om dette diskuteres her, eller om det kun er nye produkter ;o)

Jeg har fået et B&O BeoVision L2502 TV (det er nok ca 10-15år gammelt), men lyden forsvinder på programmerne nogle gange.

Hvis jeg eks tænder TV'et og se på DR 1 så efter ca 1-2 min så forsvinder lyden og nogle gange efter 2 -1min så kommer lyden igen og sådan bliver den ved, og det er på alle TV kanaler (Kanalerne er blevet indstillet efter jeg fik det)
Når lyden så kommer igen, så hopper billedet lige et sekund, men KUN når billedet kommer igen.

Troede først at det måske kunne være en løsforbindelse, men det hjælper ikke at rokke TV'et mens lyden er væk.

Har prøvet at afspille en DVD via scart og her forsvinder lyden IKKE.

Jeg kunne selvfølgelig gå ned til en B&O forhandler og betalte xxxx kr for at få dem til at se på det, men siden det er så gammelt ønsker jeg ikke at ofre så mange penge på det.

Har nogen en ide om hvad det kan være, eller kan henvise mig til et dansk forum ang. fejlfinding på TV'er (B&O)

ps. hentede TV'et idag (har stået hos nogle andre) og lyden kom og gik hos dem, men lyden på TV'et er væk hos min, men lyden på DVD'en via scart er der.

Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2005 kl. 23:09

Har snakket med en, som mener at det er tuneren der tager skade/bliver slidt hvis man hører meget højt TV (Det er en ældre dame der har haft det før)

Så er det bare om man kan få en TV Tuner der kan virke igennem Scart og om det overhovedet kan betale sig

Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2005 kl. 15:01

Det er Stereo Dekoderen som er problemet, og denne koster 1700kr ex montering, så det dropper jeg.

Men lyden virker uden problemer igennem scart, så den kan bruges til video/DVD/spilkonsol så længe den kører igennem scart.

Til top
JesperD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2005 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af Draco Draco skrev:

Det er Stereo Dekoderen som er problemet


Det lyder ikke ret konsistent med det du oplever. Det må da være den samme stereodekoder der producerer lyden i scart-stikket (som virker) og lyden i højttaleren (som ikke virker).
Til top
JesperD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2005 kl. 17:27
Hov - nu forstår jeg hvad du mener. Du mener at lyd der kommer ind gennem scart, virker; ikke, som jeg læste det, at den lyd der kommer ud gennem scart, er ok.

Så glem venligst mit forrige indlæg.
Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2005 kl. 18:41
jesper => det kan jo også være det er mig der har været uforståelig i min forklaring
Til top
zink_brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 301
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2005 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af Draco Draco skrev:

Har snakket med en, som mener at det er tuneren der tager skade/bliver slidt hvis man hører meget højt TV (Det er en ældre dame der har haft det før)

Så er det bare om man kan få en TV Tuner der kan virke igennem Scart og om det overhovedet kan betale sig

Jeg elektronikmekanikker, har jeg ikke den store forstand på TV, Men den med at "tuneren der tager skade/bliver slidt hvis man hører meget højt TV". Den tror jeg ikke på.

Elektronik bliver ikke "slidt"..... Mekanik kan blive slidt. Man kan sige at det meste elektronik ikke har noglen bestemt leve tid. Der er mange forhold der spiller ind, hvordan det er bygget, hvad det er bygget af, er det bygget for billigt, hvordan det bliver brugt osv osv

Tuneren er lige glad men hvor højt man ser/høre tv. Den laver kun HF signaler om til lyd og billed. Der er en eller anden form for forstærker til at forstærke lyden til højtalerne.

Men den kan jo godt være tuneren der er defekt, men for mig lyder det som en dårlig lodning.

DP-558 REV.06 80GB FW 1.1.4
Skype Me: Beyene
Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2005 kl. 00:35

zink => ok, men det er heller ikke TV tuneren som jeg først fik at vide, men stereo dekoderen (ifl. 2 forhandlere som jeg har snakket med)

Men uanset om det er TV Tuneren eller Stereo Dekoderen, så vil det kræve enten service manualen eller at den bliver sendt til rep hos en forhandler.

Men det lader til at lyden virker fint via scart så jeg regner med at give TV væk til nogle bekendte som har børn så kan de bruge det til Video/DVD/spillekonsol indtil det ikke kan mere (Det er vist 15år eller mere)

Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2005 kl. 17:21

jeg skal bare bruge en af de video'er som ikke slukker automatisk efter et stykke tid (hvilket vores philips gør, og alle dem jeg har ejet) hvis man ikke ser video.

Men som sagt så får nogle bekendte TV'et, så må de selv finde ud af hvad de vil bruge det til

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu