recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydformat på Onkyo 636 vil ikke vises
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydformat på Onkyo 636 vil ikke vises

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Mon ikke du skulle have haft en Marantz i stedet?


Klaus
Det er nogle helt andre priser. Og de plejer da at være til at opsætte. Denne lyd er bare helt skæv. En stor center højtaler. Der er tale i alle højtalere.Ouch
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 18:32
Er det bare mig der ikke forstår problemet? Bare fordi det ikke står tydeligt i displayet, så er det jo stadig den samme lyd. 

Men endnu vigtigere. Du har lige haft en Onkyo der brænder af og så køber du en mere, selvom det stadig er bekendt, at de stadig ikke har gjort noget ved problemet. Hvorfor dog? :-P
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Er det bare mig der ikke forstår problemet? Bare fordi det ikke står tydeligt i displayet, så er det jo stadig den samme lyd. 

Pas. Det er jo fordi, at jeg er vant til, at det står der. Man er vel et vanedyr.

Men endnu vigtigere. Du har lige haft en Onkyo der brænder af og så køber du en mere, selvom det stadig er bekendt, at de stadig ikke har gjort noget ved problemet. Hvorfor dog? :-P

Den holdt altså næsten 4 år, og det ser ud til, den bliver lavet. Og jeg er ikke bekendt med, at der ikke er gjort noget ved det. Og igen, man er vel et vanedyr.Tongue
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 18:45
4 år er ikke meget heller.. Ikke hvis du spørger mig. 609'eren er jo en gammel model og der har været mange årgange siden, som har haft samme problem. Og som det ser ud, så er der intet ændret. Du er vel bekendt med alle Onkyo-trådene her i forum, ikke? 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:


Den holdt altså næsten 4 år, og det ser ud til, den bliver lavet. Og jeg er ikke bekendt med, at der ikke er gjort noget ved det. Og igen, man er vel et vanedyr.Tongue


Hele 4 år??? Jeg tror du sgu Marantz, Yamaha m.fl. skal til at tage sig sammen, hvis de skal være med dér, de holder jo "kun" 10+ år!!

Du er ikke bekendt med, at der ikke er gjort noget ved?? Hvor længe har du været på recordere? Det må være længe med 22.000+ kommentarer. Så ved du også at der ikke er sket en skid, fra ONKYO's side, de seneste 5-6 generationer! Det er odds jeg ikke ville tage...

M.v.h.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

4 år er ikke meget heller.. Ikke hvis du spørger mig. 609'eren er jo en gammel model og der har været mange årgange siden, som har haft samme problem. Og som det ser ud, så er der intet ændret. Du er vel bekendt med alle Onkyo-trådene her i forum, ikke? 
4 år er meget for mig. Jeg skifter som regel hver 2-3 år. Denne 609 fik bare lov til, at overleve lidt længere. Og nej, det er ikke tråde, jeg har lagt mærke til.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:


Den holdt altså næsten 4 år, og det ser ud til, den bliver lavet. Og jeg er ikke bekendt med, at der ikke er gjort noget ved det. Og igen, man er vel et vanedyr.Tongue


Hele 4 år??? Jeg tror du sgu Marantz, Yamaha m.fl. skal til at tage sig sammen, hvis de skal være med dér, de holder jo "kun" 10+ år!!

Du er ikke bekendt med, at der ikke er gjort noget ved?? Hvor længe har du været på recordere? Det må være længe med 22.000+ kommentarer. Så ved du også at der ikke er sket en skid, fra ONKYO's side, de seneste 5-6 generationer! Det er odds jeg ikke ville tage...

M.v.h.
Nej det er ikke tråde, jeg har set efter, og? Jeg havde noget som virkede. 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 19:58
Det er en hårfin balance mellem at være mærke-loyal og naiv :P

Synes du helt ærligt, at 4 år er flot af et stykke elektronik? Forstå mig ret. Onkyo laver nogle forstærker der næsten altid er et skridt foran de andre, med at implementere nye teknologier. Og de leverer mange kræfter til pengene. Men det er godt nok også med en træls bekostning. NAD har samme problem og ligesom Onkyo, så har de heller intet gjort ved det.

Før eller siden, så kommer din nye receiver til at få samme problem. Jeg er fuld overbevist om, at ALLE deres receivere har problemet. Nogle er bare så heldig, at de ikke når at presse dem nok, så det sker først for næste ejer.

Men en anden gang, så undersøg da markedet. Det ville ikke kræve mange minutter på Google at finde utallige tråde og sider, der omtaler problemet.
Og da du fandt ud af problemet med din gamle 609, må det også være blevet nævnt for dig et utal af gange?
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 20:01
Det går helt galt her. Jeg kan bare ikke få den indstillet. Der kommer centerlyd/tale, fra næsten alle højtalere.. Det er både hvis jeg prøver, at tage med kalibrerings mikrofonen, eller prøver at indstille selv. Det kører bare ikke lige.Cry
Mvh
Flemming Larsen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Den holdt altså næsten 4 år, og det ser ud til, den bliver lavet


Hold da op - fire år.

Min Marantz SR 5004 er fra 2010, den regner jeg nu med skal holde et par år endnu. Ikke mindst fordi min gamle (ja okay, det er vel dybest set Ottos gamle, idet jeg købte den brugt af ham!) SR 4300 runder de 12 år i år og spiller i bedste velgående.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Det går helt galt her. Jeg kan bare ikke få den indstillet. Der kommer centerlyd/tale, fra næsten alle højtalere.. Det er både hvis jeg prøver, at tage med kalibrerings mikrofonen, eller prøver at indstille selv. Det kører bare ikke lige.Cry


Fuld reset, efterse højttalerforbindelser og ny setup igen (ikke autosetup!).


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 21:56
Det er afprøvet med resett, og det andet du forstår.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu