|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24788 |
![]() Sendt: 16-November-2007 kl. 14:45 |
hej. jeg har fået en blu-ray afspiller. nu ved jeg så bare ikke med hvad forskellen er på lydformaterne. har en forstærker med 6.1 dd og dts lyd. men hvad med truehd 5.1 pcm. skal jeg ha en ny forstærker til denne lyd? håber der er nogen som kan forklare. jeg ved selvfølgelig ikke om der er blevet spurgt om det før. venlig hilsen Flemming |
|
![]() |
|
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
Det er blevet spurgt om 100 eller 1000 gange, men det er fint nok!...Jeg svarer med glæde!.. Med mindre din afspiller ikke har HDMI indgang, eller din afspiller har 5.1ch, så kan du ikke få noget ud af de nye formater!.. mvh Zirio |
|
![]() |
|
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24788 |
![]() |
jeg har jo ikke været med så længe så jeg ved ikke helt hvor jeg skal kigge. jeg har en samsung bd-p1000 den har kun hdmi ud. den har så en 5.1 audio chanel out. er det noget jeg kan bruge? evt hvordan gøres det? mvh flemming |
|
![]() |
|
kimjensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
![]() |
Det er afhængig af om din forstærker har 5.1 analoge indgange. Så kobler du din 5.1 audio channel out ind i dem. Så skal din dvd sikkert opsætttes til at bruge disse udgange og formatet du vil dekode og din forstærker skal sættes til at bruge 5.1 indgangen. så burde du være kørende med de nye formater hvis de er på skiven. Det er altid en god ide at skrive hvilken forstærker og dvd man har ved sådan et spørgsmål.
Kim |
|
![]() |
|
![]() |
jeg har en panasonic sa-xr25 reciver og samsung bd-p1000 blu-ray. det ser umidbart ud til at min forstærker har 5.1 indgang. men det lyder godtnok besværligt med den opsætning. jeg må vente på at der kommer nogle med hdmi ind og ud. det må være lidt nemmere at sætte op.
|
|
![]() |
|
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
Flemming: Ja den receiver er i besiddelse af 5.1 ch!..Opsætningen lyder muligvis besværligt, men det er det på ingen måde!...Du kan købe nogle normale phonokabler, ligesom disse (RCA) http://smartprodukter.no/images/rca-cable.gif Og dem tilslutter du så bare henholdsvis Center fra DVD - Center Forstærkeren etc, også kan du overfører de nye formater (det bliver dog konverteret til PCM)!.. mvh Zirio
|
|
![]() |
|
![]() |
skal man så indstille noget i opsætningen på blu-ray afspilleren eller forstærkeren?
|
|
![]() |
|
kimjensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
![]() |
Som jeg lige kan læse i den danske manual hentet på samsungs hjemmeside skal du blot følge side 41 "opsætning af højttalere" og så vælge 5.1 indgangen på din forstærker og wupti så skulle den være i hus. Du skal selvfølgeligt vælge lydformat i setup på den dvd som du vil afspille. Om det er besværligt må du selv danne en mening om. Men det er ihvert til fald hurtigere end at skulle ud og købe en ny forstærker og sætte den til. Kim |
|
![]() |
|
![]() |
det vil jeg så prøve at sætte op i morgen og se hvad der sker. jeg siger rigtig mange tak for al hjælpen. der er god hjælp at finde her. det er dejligt. |
|
![]() |
|
![]() |
så fik jeg sat ledningerne til. og det virker fint. man skal bare skrue lidt højere op end når man kører lyden over optisk/lysleder indgangen. men tak for hjælpen alle. |
|
![]() |
|
Gelardi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-November-2005 Sted: Aarhus, Denmark Status: Offline Point: 574 |
![]() |
nu har jeg lige et andet sp., hvis man har følgende opsætning:
TV: 3 HDMI, PS3: 1 HDMI Sourround 1 hdmi. dvs. i det her tilfælde kan jeg ikke få udbytte af true HD lyden, da ps3 tilsluttes til fjernsynet med HDMI og lyden f. eks optisk til sorround..korrekt? |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Ja, lyden skal igennem HDMI, for at du får fuldt udbytte af de nye lydformater. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |