recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydforsinkelse på Viasat (HD box)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLydforsinkelse på Viasat (HD box)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
eRaser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Lydforsinkelse på Viasat (HD box)
    Sendt: 25-September-2009 kl. 14:53

Er jeg den eneste som oplever DAGLIGE synkroniseringsfejl mellem billed og lyd på stort set ALLE kanaler? Jeg har standard HDMI forbindelse til pana thx40 og en pana rekorder erh-58? tror jeg den hedder - siddende på scart udgangen og oplever at lyden skrider i løbet af en aften. Et kanalskift kan nogle gange redde den.

software v. 114 (seneste har jeg fået at vide)

jeg har oplevet at få at vide at 1) det kan være mit eksterne udstyr, feks. udgang til sorround (det er så slukket når det sker og det HAR virket)

2) at jeg skal opdatere og nulstille boxen, det har jeg så gjort 5-6 gange med resultatet til sidst at min kort ikke kunne genkendes, er dog fixet.

3) at der arbejdes på problemet, men nu har jeg set det står under "driftsinformation" på viasat.dk  i flere måneder

ANYONE knows what to do ? Bør man få en ny box eller er det generelt problem?

Til top
frankmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2009 kl. 17:31

Jeg har det samme problem med mit Beivision 7-40, som også er forbundet med HDMI. I går måtte jeg resette 2 gange inden for 1 time. Men nu har jeg også opsagt abb. Gider ikke deres skodboks, og når man gerne vil se HD, er der jo ikke andre muligheder.

/Frank

Til top
frankmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2009 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af eRaser eRaser skrev:

software v. 114 (seneste har jeg fået at vide)

Hov - min boks siger software v. 110?

Hvornår blev din opdateret?

/Frank

Til top
eRaser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2009 kl. 23:11
sluk strømmen - tryk info i hmm.. 5-8 sekunder, så blinker blå knap. herefter: standby // + chan og - chan // og standby.. så tvinges den til ny software som er v.114 og fra august 28 (på de fleste elementer)
Til top
frankmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 00:10

Tak eRaser, det virkede. Nu vil jeg se i morgen, om det har hjulpet på lip-sync problemet.

/Frank

Til top
frankmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 08:40

Oprindeligt skrevet af eRaser eRaser skrev:

sluk strømmen - tryk info i hmm.. 5-8 sekunder, så blinker blå knap. herefter: standby // + chan og - chan // og standby.. så tvinges den til ny software som er v.114 og fra august 28 (på de fleste elementer)

Er der nogen der ved hvad ændringer/rettelser/forbedringer der er foretaget i version 114 i forhold til version 110?

/Frank

Til top
rohde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-August-2006
Point: 236
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af frankmj frankmj skrev:

Er der nogen der ved hvad ændringer/rettelser/forbedringer der er foretaget i version 114 i forhold til version 110?

De har lavet lidt justeringer for at undgå brud på softwarelicensen LGPL.

Jeg tør ikke sige, om de også har lavet andre rettelser.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 17:16
Jeg oplever det samme,men godt nok Sagem ITSD 81 HD fra Canal Digital,så de har også et problem/tv selskaber,især når man ser Talent 09 det passer overhovedet ikke,det jeg har lagt mærke til i hvert fald hos DR,at problemet er når de sender live F.eks Talent 09 går det galt,men går de over til et båndet indslag så passer synkronisering igen,men der er flere som der også er galt med,DK4,tv2,Kanal 5,DR Update,Canal 9,men hos mig er det godt nok ikke på alle kanalerne,alle HD kanaler er fejlfrie,der var kun en,Voom men den sendes ikke via Canal Digital mere,så min mistanke går mere på,at det er hos udbyderen og tv selskaber som har et problem.
Til top
Mikkel.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Aalborg
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 15:51

Jeg kører signalet fra Pace kassen igennem en reciever og videre derfra til TV. Jeg oplever ingen forsinkelser mellem lyd og billede.

Er det på HDMI linket du oplever det, scart? begge?

Det minder mig i øvrigt om at det er længe siden jeg har klaget over underteksterne på TV1000 kanalerne...

Til top
eRaser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 12:36
Det er på HDMi til tv jeg oplever forsinkelse.. på forskellige random tidspunkter. og straks tænker vi alle: det er din HDMI setup.. men nej. Det foregår også forsinkelse på min dvdrecorder som er sat via SCART fra sat-boxen - så det afliver deværre myten om hdmi. Jeg har så optisk lyd direkte til sony recieve og hvis lyden er forsinket på HDMI, så passer den på recieveren og omvendt, er lyden forsinket på recieveren så er den EJ forsinket på HDMI istedet.. som om de bare ikke kan være synkrone output samtidig... sort sort

Redigeret af eRaser - 02-Oktober-2009 kl. 12:37
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu