|
Lydisolering af gulv |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du får det til at lyde meget nemmere end det er... Bas går gennem hele konstruktionen, og 30cm isolering vil ikke hjælpe på det. For at få styr på bas, skal man afkoble rummet fuldstændig fra den øvrige konstruktion - dvs bygge et rum i et rum. Der er ingen tvivl om, at det kræver input fra professionelle som har réel erfaring hvis det skal blive et godt resultat.
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
|
For det første sender man sine dyr i dyrepension for at de skal have det godt imens man ikke er hjemme. Jeg ville måske ikke bryde mig om at mit dyr kom stresset tilbage, fordi det ikke var vant til en hjemmebiograf. Man kan vende sine dyr til meget, men det er ikke lige det som man sender dem i pension for. Man skal tænke på at nogle ejere må give deres dyr beroligende midler op til nytår. En anden ting er jo at hvis pressen eller en kunde fik nys om en hjemmebiograf ovenpå, så kunne det bringe hele dyrepensionatet i et dårligt lys og måske betyde at man drejer nøglen rundt. Dette er også selvom det er en storm i et glas vand. Jeg har selv kanin og fugl, som fra dag ét er blevet udsat for min hjemmebiograf. Specielt kaninen ser ofte tv på sofaen med os andre, så de er helt vant til lydene. Men nogle dyr kan dø af stress, selvom jeg næppe tror det sker af en hjemmebiograf.
Redigeret af Cyberguyen - 30-Oktober-2012 kl. 12:39 |
||
![]() |
||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
|
Hvor ligger den der dyrepension? Bare så jeg kan undgå den :-)
|
||
mvh Christian
|
||
![]() |
||
larsand ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 94 |
|
Den er ikke nem.
Du skal lave en konstruktion der er så tung som muligt og samtidig må den ikke have fast forbindelse til dækket mod underetagen Hvis der var plads på undersiden så ville man normalt lave et nyt loft med 3 - 4 lag gipsplader, der er monteret på et skinne system der er hængt op i nogle "lydbøjler" hvor lyden går død i. Samtidig vil man lave et strøgulv på 1sal'en der er lagt ud på nogle brikker af f.eks. neorengummi. Islolering hjælper lidt men det er ikke meget, og her er Rockwool bedst fordi det har den højeste rumvægt. 2 - 3 lag gips er bedre en 300 mm isolering. Mineraluldsisolering er godt til lydregulering - efterklangstid, men ikke til lydisolering Og en dyb bas er meget svær at isolere sig væk fra. Prøv at kigge på Rockwools og Gyproc's hjemme sider
Redigeret af larsand - 30-Oktober-2012 kl. 13:27 |
||
![]() |
||
Tomsen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Oktober-2011 Status: Offline Point: 13 |
|
Jeg tror bare vi stopper den her.
Jeg har ikke tænkt mig at bygge et rum i rummet som der bliver lagt op til. 2-4 lag gips på specielle skinner bliver nok også dyre end, hvad jeg har lyst til at ofre på det. Så jeg beholde bare min bio i stuehuset og benytter første salen til opbevaring. Tak for alle inputsne
![]() |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
|
Du bør da stadig teste om der er et reelt problem. Det kan jo sagtens være, at med din foretrukne lydstyrke samt dit udstyr gør, at der ikke er et problem med lydtransmissionen.
|
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
hvor højt spiller du?
vores nabo kan høre bassen tydeligt, når jeg spiller HØJT (reference og 10db under ca ). der er fælles tagkonstruktion, men ellers er er der carport imellem husene . i mit tilfælde skal bassen vandre igennem 300mm lofisolering. en brandmur fra vores tag , til naboens. herefter en brandmur mere, samt 300mm isolering fra deres loft til beboelsen. men der er jo selvfølgelig forskel på at kunne høre det, og være genert af det. |
||
![]() |
||
Tomsen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Oktober-2011 Status: Offline Point: 13 |
|
Min sub havde ikke de store problemer med at få etage adskildelsen til at vibrere hos mine forældre, i et hus fra midt 80'erne. Jeg tror ikke en simpel loftskonstruktion i en stald fra 1920 kan undgå at spille med som stalden ser ud nu.
Så der skulle ske noget før det overhovedet kunne blive aktuelt. |
||
![]() |
||
Thermighty ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 76 |
|
www.headfi.com, et bud dyrevelfærdsorganisationer og kunder garanteret er enig med mig i. Når hotellet er tomt ruller subben ind
|
||
Mit Setup
JVC DLA-HD350,Arcam AVR30, Arcam BDP 100, Kef Reference 3 Kef XQ 5.1setup: XQ 30, XQ 10, XQ 50c,XQ 60b,Sony A8, |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |