recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydkort med HDMI og Nye lydformater ude
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLydkort med HDMI og Nye lydformater ude

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1368
Direkte link til dette indlæg Emne: Lydkort med HDMI og Nye lydformater ude
    Sendt: 12-September-2008 kl. 19:15

Ville lige skrive en lille post'it til dem der skulle have glemt det..

Asus Xonar HDA V1.3 er ved at finde butikkerne...

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=366686&cks=ASS& assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18

Men alt har dog sin pris..

1900kr.. Håber det bare en en gæt pris.. selvom der står de skulle komme til levering i morgen på hjemmesiden

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2008 kl. 00:01

Ja men det er jo fedt!

Kan godt være jeg er helt på bagperonnen

Men hvad er det, og hvorfor skal vi glæde os over at det nu er på hylderne?

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2008 kl. 11:56

Jamen i det at det kan udsende Lydformater som TrueHD og DTS HD Master audio i bitstream gør det nok til jeg ville investere i det..

Så er der jo intet der holde Media compen for at være det ultimative med et bluray drev indstalleret..

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2008 kl. 13:39
Det kan de nye grafikkort nu også gennem HDMI, så det i sig selv er ikke noget nyt.
Men det er tilmed også en ulempe med et dedikeret lydkort til da nu til dags, da du så tvinges til at køre et HDMI kabel fra grafikkortet til tv'et, og et andet fra lydkortet til forstærkeren. Hvor du med de nyeste grafikkort bare skal køre et kabel fra computeren til forstærkeren og et fra forstærkeren til tv'et.
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2008 kl. 19:57

Jamen understøtter de nye GFX kort også de nye lydformater..? eller er det "max" normal DTS

Syntes jeg har læst et par steder at de ikke kan smide DTS HD og det ud

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 02:32
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det kan de nye grafikkort nu også gennem HDMI, så det i sig selv er ikke noget nyt.
Men det er tilmed også en ulempe med et dedikeret lydkort til da nu til dags, da du så tvinges til at køre et HDMI kabel fra grafikkortet til tv'et, og et andet fra lydkortet til forstærkeren. Hvor du med de nyeste grafikkort bare skal køre et kabel fra computeren til forstærkeren og et fra forstærkeren til tv'et.

Nej....Der er HDMI ind og ud.....Man looper et kabel i lydkortet og så videre der fra til TV/AMP
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 12:09

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Problemet med de grafikkort der er i dag, er at du ikke får lossless lyd ud af dem. Enten overfører du lyden fra bundkortet via S/PDIF, som ikke kan overføre lossless, eller også er det via en onboard chip, som endnu ikke kan klare lossless lyd (heller ikke på HD 4800 kortene).

Derved er de nye kort fra Asus den eneste mulighed for at kombinere grafikkort (som ikke er onboard) med lossless lyd via HDMI, medmindre man bruger hybridpower.

Dog mener jeg også, at 1.900 kr. er alt for dyrt for denne mulighed. For jeg tvivler ærligt talt på hvad Splendid video-chippen vil kunne tilføre.

Til top
noob30 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-August-2007
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 01:31
Er der nogen der har fået købt sig dette vidunderlig kort og har prøvet de nye HD lyd formater ?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu