recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydkort... onboard eller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLydkort... onboard eller?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1368
Direkte link til dette indlæg Emne: Lydkort... onboard eller?
    Sendt: 19-Januar-2008 kl. 20:36
Da jeg primært bruger min comp til film afspilling går jeg og overvejer at invistere i et lydkort andet end mit onboard..

Kører med optical ud til min forstærker så det nye kort kræver self optical ud..

Kan se at xfi's "normale" kort ikke har optical ud kun deres størrere kort der er beregnet til gaming.. og det har jeg slet ikke brug for..

Findes der andre mærker der er værd at gå efter..? evt nogen der kan udnytte de nye lydformater som trueHD og DTS-HD hvis det findes endnu
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 00:45

Hvorfor?

Virker det ikke det du har?

Du kører med Optical Out, så der er vel ikke så meget mere at hente

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 11:27

ja det var jo det jeg tænkte.. digital er vel digital..

men man ved jo aldrig..

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 00:59

Men du kan ikke outputte lossless lydformater (HD lydformaterne) med S/PDIF, da de ikke har nok båndbredde til de lydformater.

Så nej, digital er ikke bare digital - med HDMI 1.3 burde du kunne outputte lydformaterne (som kræver minimum 24-bit og 96 kHz). Der er bare ingen lydkort der benytter HDMI. Og efter sigende kan de grafikkort der har HDMI ud ikke outputte de formater.

Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 15:25

jeg har et 3870 gfx kort med hdmi ud.. har dog aldrig fået det til at virke optimalt.. og HD lyd kan det ihvertigfald ikke outputtet..

Nøjes bare med optisk til lydkort med hdmi kommer.. det kan vel ikke tage lang tid endnu :)

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

jeg har et 3870 gfx kort med hdmi ud.. har dog aldrig fået det til at virke optimalt.. og HD lyd kan det ihvertigfald ikke outputtet..

Nøjes bare med optisk til lydkort med hdmi kommer.. det kan vel ikke tage lang tid endnu :)

Ja, så længe man alligevel ikke kan outputte bedre lyd gennem andre formater, kan man lige så godt bruge S/PDIF - det bruger jeg også selv.

Men jeg håber, som dig, også der snart kommer fuldt integrerede kort, som kan outputte ordentlig lyd og billede (samt helst også have ordentlig 3d acceleration, til når jeg skal bruge computeren til spil, og være støjsvag og bruge minimalt af strøm).

Når det kommer vil jeg overveje om tiden til et BD (eller HD-DVD) drev i min computer ikke er moden.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu