|
Lydkort til computer |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-November-2013 kl. 18:55 |
Hej alle sammen, jeg tror godt jeg kan gøre lyden i min hjemmebio noget bedre og fri for lyd udfald ved at sætte et lydkort i min computer, lige nu er det både lyd og billede som går ud via grafikkortet, men jeg vil gerne have det adskilt nu, grafikkortet er kanon godt, men hvilket lydkort skal jeg have fat i for at kunne bruge DTS hd Master hvilket jeg på nuværende tidspunkt ikke kan? Prisen er underordnet, bare det kan sende alle de nye lyd formater videre til min receiver..
Håber nogen har lige netop det jeg skal bruge, gerne link dertil. Jacob |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad får dig til at tro det kan blive bedre når du sender noget direkte videre uden processering?
|
|
![]() |
|
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
hvis jeg som nu afspiller en film i xbmc og beder den bruge lydsporet i filmen med dts hd master, så går den helt i ged, altså den hakker helt vildt, køre utrolig langsomt osv, derfor havde jeg håbet ved at adskille grafik og lyd at dette kunne elimineres og jeg vil kunne få fuldt udbytte af mine film
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
så dit virkelige problem er egentlig ikke et lydkort, men at du får framedrops når du afspiller film?
prøv at give os din konfig af setup, det kunne jo være det var en simpel indstiling der skulle til for at få tingene til at køre. pc-konfig, forstærker efc. |
|
![]() |
|
puha nu bliver det allerede så teknisk at jeg ikke kan følge med
![]() kan du skære det ud i pap for mig hvad det er jeg skal finde ? jeg er virkelig nybegynder på det her med teknik og hardware forståelse.
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
Så vidt jeg ved skal du igennem HDMI for at afspille DTS HD MASTER. Coax/optisk S/PDIF har ikke båndbredde nok. Har ikke set hele verden endnu, men har vist aldrig set lydkort alene med HDMI. Og så er der vel kun grafikkort tilbage. ![]() Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
jamen jeg benytter mig af grafikkort med billed og lyd ud via samme hdmi nu, og det fungere bare ikke i det sekund jeg vælger lydsporet med dts hd master, alt går simpelthen i stå, eller hakker utrolig langsomt som hvis jeg så selve filmen i et dias show billed for billed og uden lyd, jeg forstår det simpelthen ikke.
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
Din computer er for svag, eller dine film er defekte.
Det kan også være en indstilling i din afspiller. Klaus |
|
![]() |
|
hvad kræver det af en computer? sidder ikke lige med alle specs nu, men jeg kan det se det når jeg kommer hjem senere i dag. computeren er kun 1 år gammel og kostede mig knap 17000, så jeg tvivler på den er for sløv, men jeg skal ikke gøre mig klog på det, jeg er idiot til det med hardware of forståelse for det. jeg vil bare gerne have det det ud af mine film som jeg ved min receiver understøtter, det er ikke noget problem når jeg afspiller film fra ps3 at få dts hd master lyden med.
ved ikke om der er forskel på dts hd og dts hd master, men jeg kan godt afspille dts hd, men uanset hvilket format jeg vælger lyden i sker der udfald en gang i mellem typisk varende i 3-5 sekunder, og det er ligemeget om det er en disney film med 2,0 lyd eller om det er avatar med 7,1 lyd. det er kun når jeg afspiller via min computer, så det må og skal være der problemet ligger, fordi når jeg ser film på ps3 er der ikke noget problem overhovedet, heller ikke når jeg ser film via boxee box eller tdc's box. kan der være noget forkert indstillet på min computer, eller vil computer måske bare ikke samarbejde med min receiver?
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4845 |
Hej Jacobthor91.
Når jeg læser dit sidste indlæg tænker jeg på om du har husket at opdatere til den seneste Grafikkort driver? Hvis ikke, vil være det første du skal gøre. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
det må jeg lige prøve når jeg kommer hjem, jeg har faktisk slet ikke skænket det en tanke.
så er spørgsmålet så, hvor jeg opdatere driveren henne af? er det på geforce's hjemmeside eller hvordan? edit. jeg har fundet det.:)
Redigeret af jacobthor91 - 27-November-2013 kl. 11:01 |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Jeg sidder lidt og tænker, hvordan kan en person, som i følge sig selv, ikke være speciel kyndig, alligevel formå at installere xbmc. Hvem har overhovedet givet ham den ide?
Og inden nogen hugger hovedet af mig, så ved jeg godt, det er nemt at være bruger, installere et program og så bare bruge det. Ihvertfald indtil der er noget der ikke virker. Mit problem består i, at brugeren i det her tilfælde, af een eller anden årsag har set sig blind på nok det absolut sidste problem, jeg ville forvente. Bevars, blot fordi maskinen er 1 år gammel og har kostet en bondegård, så kan det godt være den slet ikke understøtter DTS HD Master. Men som udgangspunkt tvivler jeg lidt på denne. Ergo er det ikke, som udgangspunkt, hardwaren det er galt med. Alligevel ender han der, og på trods af, at han har installeret xbmc.. Det er mystisk. Anyway, lidt mere konstruktivt, for nu at tage den mere slavisk. Inden vil jeg godt komme med mit bud: Det er xbmc der fejler/har en forkert indstilling. DTS HD Master forudsætter, at det er en Blu Ray du afspiller. Ergo er der nogle spørgsmål: 1. Understøtter dit grafikkort overhovedet DTS HD Master? 2. Bruger du windows 7 eller 8? 2. Er driveren installeret korrekt til dette? 3. Har du et BD drev i maskinen? 4. Er det direkte fra skive du afspiller, eller er det streamet via netværk, evt. fra HDD i form af ISO eller Folder? Har du BD drev i maskinen, så brug som udgangspunkt dette under fejlsøgningen. Altså, som udgangspunkt. Så kan du konstatere, om dine problemer ligger mere direkte eller om du skal søge den et andet sted. Virker det direkte fra drev, men ikke via netværk, så har du svaret på, hvor du skal lede efter årsagen. Netværket. Jeg kan anbefale at prøve med en decideret afspiller (software), når du har disse problemer. Cyberlink PowerDVD (minimum version 12) er ret god til formålet. Den kan, såvidt jeg husker, hentes i en trail version, og bruges i 30 dage gratis. Brug den til at fejlfinde med. Virker det med PowerDVD, så ER det xbmc du skal have fat i. Virker det ikke med PowerDVD, så må du vende snuden mod dit hardware og sikre dig, at det dels understøtter det du vil, og at det er installeret korrekt. Angiv evt. dit graffikkort her, så kan vi andre lede det op for det. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |