|
Lydkort til computer |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
altså nu fandt jeg så en anden tråd hvor du(jakobthor91) viser din hjemmebio frem - der står sjovt nok "hjemmebygget" maskine. - så hvad maskinen indeholder burde du da vide? - om ikke andet så ville jeg dælme vide det hvis jeg kastede 17000 efter en maskine. (fuldkommen grotesk pris også - med mindre der er nogen der har snøret dig gevaldigt. En sådan pris på en hjemmebygget maskine ville give en i7 extreme med SLI/crossfire grafikkort, et par SSD'ere og diverse vandkøling - og bruges den så kun til at afspille lidt film?)
|
|
![]() |
|
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
lidt om computeren og opsætningen. min computer er forbundet til min receiver via HDMI, HDMI kablet levere både lyden og billedet. processer er en intel core i5-3570K 3,40GHz Ram 8 gb ddr 3 grafikkortet er et geforce gtx570 driveren står til at køre korrekt. xbmc er standart indstalleret. styresystem er windows 7 home premium servicepack 1 der er BD drev i computeren. hdd kapacitet i alt er 10 Terabyte internt jeg afspiller fra mine interne harddiske, og fil typerne er hovedsageligt mkv, og iso, streamer ingenting. det er kun afspilning fra min computer hvor problemet eksistere med at lyden falder ud, og det er ligegyldigt hvad slags format lyd det er. ser jeg en BD på min ps3 som køre gennem samme receiver (nad t757) er der intet problem, og her kan jeg også godt afspille DTS HD Master lyd, så problemet må være i computeren et sted, har forsøgt at skifte HDMI kablet ud med flere forskellige alt lige fra dyre til billige, men intet har endnu hjulpet. håber i kan hjælpe mig ud fra alt dette, eller endelig skriv hvis der er behov for flere oplysninger jacob
|
|
![]() |
|
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
maskinen blev bygget af en rigtig god bekendt.
den blev bygget som en meget stor all around computer, men stadig som en god gamer pc. den er også lidt mere end 1 men dog ikke 2:) men computeren har absolut ingenting fejler før dette problem er opstået.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
Problem er "opstået" - har det fungeret tidligere?
Klaus |
|
![]() |
|
smokey ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
Måske dette link, kan kaste lidt lys over den tekniske del af sagen:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?s=41b8d3a8825eb5e8d9f27c5c815e14cd&t=373420&page=2 |
|
![]() |
|
nej, DTS HD master har aldrig villet fungere, men det med at lyden falder ud en gang imellem er noget der er opstået for 2 måneder siden, og jeg har ikke rigtig nogle valgmuligheder under mine indstillinger i digital lyd på, så ved ærligtalt ikke hvordan jeg skal komme det til livs, men jeg kan faktisk heller ikke selv finde noget på nettet hvor der står mit grafikkort understøtter DTS HD Master.
måske skal jeg bare have investeret i et nyt kort, spørgsmålet er så bare hvilket?? det skal kunne håndtere DTS HD master og Dolby true hd osv. nogen ideer? også meget gerne links direkte hvis i finder noget.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
Find ud af, hvad der skete for 2 måneder siden....... Klaus Redigeret af KlausDM - 27-November-2013 kl. 18:45 |
|
![]() |
|
det bliver desværre en umulig sag, for computeren var ikke sat til i en længere periode grundet ombygning i min bio, og først da jeg tilsluttede det igen var den gal
|
|
![]() |
|
Hvis du vil finde du af, hvorfor den driller nu og ikke gjorde det før du byggede om, må du finde ud af, hvad der er ændret.
Drivere, softwareopdateringer, kabler, forbindelser osv osv osv. Klaus |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
som KlausDM siger - du er ganske enkelt nødt til at finde ud af hvad der er ændret siden. - hvor langt er kablet, har du installeret anden software på den i mellemtiden (forhåbentlig ingen codec-packs?) osv. Det er enormt vigtigt at vide. især hvis der er installeret applikationer som har ændret på codec's eller noget lignende som kan have en gigantisk effekt på samspillet i maskinen.
|
|
![]() |
|
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
Du skriver at du har et BD-drev i computeren, har du afprøvet det ved at sætte en skive direkte i den ?
Du bliver ved med at skrive at det spiller godt nok på ps3, men det er jo ikke så interessant. Husk selvfølgelig at brug et andet program til afspilning via BD-drevet, hvis det virker der ved du jo at det er noget med din XBMC installation, har du evt. opdateret dette, eller ændret i nogle indstillinger et sted ? |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Behold det du har, for det virker. Det er kun et spørgsmål om software/afspiller/opsætning. Først ville jeg droppe xbmc (midlertidigt) og koncentrere mig om en afspiller, som jeg VED virker, eksempelvis PowerDVD, som tidligere nævnt. Det giver ingen mening at rette et problem (skift hardware), når du ikke kender årsagen. Så kan du skifte herfra og resten af dit liv. Det vil ikke hjælpe. Jeg synes egentlig fremgangsmåden er rimelig simpel, men den kan evt. være hæmmet af, at du ikke føler dig sikker på det du skal i gang med. Du kan også, som andre foreslår, forsøge at gå baglæns og se om du kan finde en årsag den vej. Jeg vil dog i det her tilfælde ikke anbefale det, for uanset hvad du gjorde for x antal måneder siden, så skal det andet stadigvæk virke, eller rettere, det burde ikke være så svært at rette op på. I sidste ende kan du risikere at skulle starte helt forfra med en ny installation af windows. Så kan du lige så godt forsøge rette det på en forholdsvis nem måde inden. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |